Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er gravid for første gang, så alt er litt nytt for meg. Jeg skjønner ikke helt hva ligamentsmerter er. Har forstått at det handler om at livmoren vokser, men hvordan kjennes det ut? Kan det minne litt om menssmerter eller magekramper? Kommer og går det? Jeg har slike smerter, men er det faktisk i magen man kjenner ligamentsmerter? Eller er det i lysken? Har ingen smerter i lysken, så bekymrer meg litt for at de smertene jeg har i nedre del av magen ikke er normale. Er i uke 13. 

Anonymkode: 1d3e8...743

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ligamentsmerter er smerter i muskler og ledd. Typisk som bekkenløsning

Anonymkode: aafc5...600

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ligamentsmerter er smerter i muskler og ledd. Typisk som bekkenløsning

Anonymkode: aafc5...600

Takk. Så smerten jeg beskriver som sitter nederst i magen og som minner litt om menskramper, er da trolig ikke ligamentsmerter? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplever ligamentsmerter som veldig skarpe "lynende" smerter i lysken. Hadde mye mensmurringer fram til uke 18 ca. Satt nederst i magen og korsryggen.  Veldig vanlig med mensmurringer der du er nå. Er livmora som vokser.

Anonymkode: 2a80d...e50

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg opplever ligamentsmerter som veldig skarpe "lynende" smerter i lysken. Hadde mye mensmurringer fram til uke 18 ca. Satt nederst i magen og korsryggen.  Veldig vanlig med mensmurringer der du er nå. Er livmora som vokser.

Anonymkode: 2a80d...e50

Okei. Godt å høre. Tusen takk 💕

• Liker 1
Skrevet

Jeg opplevde ligamentsmerter hovedsaklig i lysken, men også bakover i rumpeballen. En periode var det så vondt at jeg slet med å sitte. Samme som over her, så følte jeg det også som lyn-aktige smerter.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjente det på begge sider nederst i magen. Som en stram muskel/bånd mellom mage og lysken. Det var aktivitet/bevegelse som trigget smertene for meg. Veldig plagsomt siste trimester men gikk greit siden jeg hadde kontorjobb. Men kunne ikke være så aktiv som jeg ville. Smertene varierte fra murring til skarp smerte. 

Anonymkode: 8d8b4...2ad

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde slike menssmerter i perioder i hele graviditeten, men kanskje mest første trimester. Jeg hadde ikke vært bekymret hvis ikke det er sterke smerter. 

Anonymkode: 8d8b4...2ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...