Gå til innhold

Hvordan er det å telte på Hunderfossen camping?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en voksen dame og har et barn på 3,5 år. Har lyst på et par dager i Hunderfossen eventyrpark i sommer men har ikke råd til overnattting på hotell/ hytte. Lurer på å ta med teltet men er redd for at det blir to jævlige netter uten søvn...hvoran er det å sove der? Mye bråk og halloi fra eldre barn? Treåringen min vil jo sove senest 21 for at dagen derpå skal bli ok. Derfor jeg lurer på om det er en dårlig ide.

Vi kommer med tog så har ikke bil vi kan kjøre ut for å telte et annet sted...tips anyone?

Anonymkode: 54d5d...693

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er en voksen dame og har et barn på 3,5 år. Har lyst på et par dager i Hunderfossen eventyrpark i sommer men har ikke råd til overnattting på hotell/ hytte. Lurer på å ta med teltet men er redd for at det blir to jævlige netter uten søvn...hvoran er det å sove der? Mye bråk og halloi fra eldre barn? Treåringen min vil jo sove senest 21 for at dagen derpå skal bli ok. Derfor jeg lurer på om det er en dårlig ide.

Vi kommer med tog så har ikke bil vi kan kjøre ut for å telte et annet sted...tips anyone?

Kan alltids ta taxi til en campingplass men vet ikke om man får samme problemet der.

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Av erfaring så skal du ikke forvente at det er stille rundt telte kl.21. På de fleste campingplasser i ferien, og da spesielt de typiske familiecampingene som Hunderfossen camping, er det barn som springer, sykler, leker inkl. all lyd det innebærer til 22-23. «Feriemodus». Og er du uheldig så er det yngre mennesker, eldre mennesker, som tar seg en øl eller ti. Kan bli et vist støynivå det også. 

Det jeg vil frem til er; ikke innstill deg på at barnet vil sovne til vanlig tid, ei heller at det er stille og rolig på campingen før 23. Det er stort sett en felles regel for alle campingplasser at det er 23 det skal være stille, rolig. Finn evt en telt plass som ligger litt avsides, unna de mest trafikkerte plassene på campingen. Men i telt hører man jo alt som foregår rundt, vanskelig å unngå det. 

Anonymkode: 83d47...491

AnonymBruker
Skrevet

Teltet der for to år siden, og kan ikke huske at det var spesielt bråkete. Vi lå i utkanten av teltplassen. 

Men den parken er veldig dyr.. Vi trodde vi skulle bruke rabatt gjennom obos eller coop, men hadde bommet litt på noen datoer så det gjaldt ikke. (bare et vennlig tips om å sjekke mulighet for redusert pris siden du nevner dårlig råd)

Anonymkode: 0cd46...464

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.5.2021 den 20.36):

Hadde heller valgt Lillehammer turistsenter i stedet. :) 

Anonymkode: 5bb4e...ef8

AnonymBruker
Skrevet

Det er en fin og stor campingplass! Litt støy fra E6 og ikke minst fra toget som egentlig kjører igjennom campingplassen, men be om plass nære elva så bør det gå fint. Vi har vært der flere ganger og skal tilbake nå om litt. Fine sanitæranlegg, hvorav det ene anlegget bare er et par år gammelt. Det er en liten kiosk der, hvor du får kjøpt det nødvendigste, men til overpris selvsagt. 

Det er litt upraktisk at det er langt til nærmeste butikk. Det ligger en Kiwi i Øyer, men du må nesten ha bil. 

Anonymkode: 06b3c...56d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...