AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #1 Skrevet 24. mai 2021 Jeg har en svigerfamilie som er glade i å drikke alkohol. Jeg liker å ta meg et glass eller to, men jeg har ikke lyst til å drikke meg full med svigers. Samboeren min og de drikker minst 4-5 glass og kanskje mer hver. Jeg er ikke vant til å verken drikke mye med mine egne foreldre eller tidligere svigerforeldre, og har også sikkert en liten "sperre" for å drikke mye med dem og ikke alltid jeg orker å drikke så mye heller. Men jeg kjenner på presset og samboeren min "tuller" med at jeg drikker mindre enn moren hans på 70 liksom, og føler meg skikkelig fedtbrems og utafor. Jeg synes ikke det er så gøy å føle på drikkepresset og heller ikke være den eneste som er ganske edru. Men samboer blir sur om jeg ikke vil være med. Hvor mye pleier egentlig folk å drikke med svigers? Det er jo ikke sånn at det skjer hele tiden da, men syns det er kjipt å føle på drikkepresset for første gang i livet, og jeg er sånn i midten av 40 årene. Anonymkode: 0b7d8...c7d 2
PM75 Skrevet 24. mai 2021 #2 Skrevet 24. mai 2021 Stå på ditt! Drikkepress er ikke greit, uansett alder. 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #3 Skrevet 24. mai 2021 Kan relatere meg til dette! Jeg holder meg til det jeg er komfortabel med, men ikke gøy å føle seg som den kjipe. Anonymkode: ef422...76d 1
sicario Skrevet 24. mai 2021 #4 Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har en svigerfamilie som er glade i å drikke alkohol. Jeg liker å ta meg et glass eller to, men jeg har ikke lyst til å drikke meg full med svigers. Samboeren min og de drikker minst 4-5 glass og kanskje mer hver. Jeg er ikke vant til å verken drikke mye med mine egne foreldre eller tidligere svigerforeldre, og har også sikkert en liten "sperre" for å drikke mye med dem og ikke alltid jeg orker å drikke så mye heller. Men jeg kjenner på presset og samboeren min "tuller" med at jeg drikker mindre enn moren hans på 70 liksom, og føler meg skikkelig fedtbrems og utafor. Jeg synes ikke det er så gøy å føle på drikkepresset og heller ikke være den eneste som er ganske edru. Men samboer blir sur om jeg ikke vil være med. Hvor mye pleier egentlig folk å drikke med svigers? Det er jo ikke sånn at det skjer hele tiden da, men syns det er kjipt å føle på drikkepresset for første gang i livet, og jeg er sånn i midten av 40 årene. Anonymkode: 0b7d8...c7d Har vært samboer i 17 år. Aldri drukket alkohol med svigers. Ikke 1 gang. 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #5 Skrevet 24. mai 2021 Ikke dra på fest med dem. Når jeg drar på fest, så er det for å kose meg. Ikke for å bli kjefta på for at jeg er festbrems!! Bli sur for at du ikke drikker nok? Hvor gammel er samboeren din? 17 år? Herlighet???? Kan du ikke bli hjemme når han drar på fest med dem? Du bestemmer vel over deg selv? Helt ærlig så høres han guttungen din ut som en skikkelig dust. Håper det bare er i fylla han er slik. At han er en skikkelig kjernekar ellers 😕 Eksen min og familien hans er slike som liker grøftefylla. Vi var på camping med dem en uke hver sommer. Kjempegøy med unger... Not... Gruet meg hvert år. Nå har jeg funnet meg en som har samme syn på alkohol som meg. Vi drikker et par ganger i året. Julebord, og så kanskje et par ganger med gode venner når vi har ungefri. Og ikke med foreldre 😮 Og begge vil tidlig hjem 😄 Anonymkode: e45e1...02f 3
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #6 Skrevet 25. mai 2021 Jeg liker heller ikke å drikke mye med svigers. Litt samme problematikk her også, de liker å drikke mye og og jeg synes det er nok med 1-2 glass. Jeg tror de synes jeg er litt kjedelig, men det kan jeg ikke gjøre så mye med. Heldigvis er mannen min enig med meg, da. Jeg tror jeg hadde tatt en prat med mannen hvis jeg var deg. Drikkepress er ikke greit, uansett alder. Anonymkode: 058c8...a9b 1
Illuminatum Skrevet 25. mai 2021 #7 Skrevet 25. mai 2021 Har aldri festet med svigers men det går litt øl og akevitt til måltider. 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #8 Skrevet 25. mai 2021 Drikkepress er ikke greit, men for å svare på spørsmålet ditt så tar jeg gjerne en fest med svigers i ny og ne, jeg og samboer drikker også med foreldrene mine når andledningen byr seg. Men dette er normalt for oss, hvis du føler ubehag om dette skal du stå på ditt og ikke bli presset. Anonymkode: 773c1...e97 2
Majott Skrevet 25. mai 2021 #9 Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg har en svigerfamilie som er glade i å drikke alkohol. Jeg liker å ta meg et glass eller to, men jeg har ikke lyst til å drikke meg full med svigers. Samboeren min og de drikker minst 4-5 glass og kanskje mer hver. Jeg er ikke vant til å verken drikke mye med mine egne foreldre eller tidligere svigerforeldre, og har også sikkert en liten "sperre" for å drikke mye med dem og ikke alltid jeg orker å drikke så mye heller. Men jeg kjenner på presset og samboeren min "tuller" med at jeg drikker mindre enn moren hans på 70 liksom, og føler meg skikkelig fedtbrems og utafor. Jeg synes ikke det er så gøy å føle på drikkepresset og heller ikke være den eneste som er ganske edru. Men samboer blir sur om jeg ikke vil være med. Hvor mye pleier egentlig folk å drikke med svigers? Det er jo ikke sånn at det skjer hele tiden da, men syns det er kjipt å føle på drikkepresset for første gang i livet, og jeg er sånn i midten av 40 årene. Anonymkode: 0b7d8...c7d Var det liksom noe å oppnå for samboeren din at du skulle drikke mer enn hans mor på 70? Hva tenker han med? Nei, der må du bare stå på egne bein, og tenke at det er du som er stødig. Og det burde samboeren din også være med på. Festbrems? Det snakket vi om da vi var 16-25 år. Når man er voksen så bestemmer man selv hvor mye man vil drikke. Og i lag med svigers på 70, og ha drikkepress da, det framstår som helt fjernt!!! Selv har jeg aldri drukket sammen med svigers eller egne foreldre. Jeg er 54. De er utafor den sonen. Er vi sammen med dem, drikker vi ikke. Sånn er det bare. Vi drikker sjeldent, men når det skjer er det sammen med venner.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #10 Skrevet 25. mai 2021 Mine svigerforeldre er avholds og sender misfornøyde blikk om jeg har en øl til maten. Anonymkode: e9a9c...719 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå