AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #1 Skrevet 24. mai 2021 Han virker ærlig, sier han er blakk og beklager at han har så lite å tilby. Han sa vi kunne spise frokost ute da det var tomt i skapene hos han, men så lar han meg betale for frokosten uten å si noe. Som om jeg skulle ha forstått at jeg da skulle betale for begge. Så skal vi handle til middag, igjen lar han meg betale for alt uten å snakke noe om at han bør betale halvparten. Men han kjøper seg røyk og betaler den selv. Og jeg tenker at har du råd til røyk så kunne de pengene blitt brukt til å dele noe av kostnaden ved maten. Vi er i slutten av 30 årene, han tjener mer en meg men han har mye mer gjeld. Morgenen etter skal han ha alvorsprat, at det plager han at det kan virke som han er ute etter pengene mine. At han skammer seg for å ha så lite å tilby, tomme skaper og dårlig råd. Jeg følte litt synd på han der og da og sa at jeg kunne av og til spandere mat, da jeg har så mye bedre råd. Men nå har jeg begynt å lure på om han er seriøst interessert i meg eller om han kanskje bare er ute etter en som kan løfte han opp økonomisk. Nytt forhold, og en prøver jo gjerne å vise fram sin beste side da. En annen ting jeg stusser over. Er at han vasker ikke før jeg kommer over på besøk, skittent på badet og støv og rot overalt. Hvis han er så forelska som han sier, ville han ikke anstrengt seg for å gi et godt inntrykk? Redd for å være blind av forelskelse, og at jeg ignorerer røde flagg. Det er viktigere for meg at han er et godt menneske en at han har god råd. Så det at han er blakk plager meg ikke egentlig, mer det at han ikke spørr om jeg kan betale før vi står der og han viser ingen tegn på å dele regningen. Hva ville du gjort ? Sett det an til neste gang ? Tatt en prat nå om å dele mat utgifter hvis vi drar ut å spise eller handle ? Når han kommer til meg så er kjøleskapet fullt og huset nyvasket. Er mannfolk bare mer slappe når det gjelder vasking? Anonymkode: 6b83c...b9d
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #2 Skrevet 24. mai 2021 Røde flagg. Du vil ende opp som en mamma, ikke en kjæreste. Når han ikke klarer helt vanlig rengjøring en gang er det noe som skurrer. Anonymkode: e1d07...24d 10
visp Skrevet 24. mai 2021 #3 Skrevet 24. mai 2021 Slutten av tenårene: ok. Slutten av 30-årene: ikke ok. 6
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #4 Skrevet 24. mai 2021 Totalt turn-off om jeg hadde vært deg. Når man ikke evner til å gjøre basic husarbeid engang, så lurer jeg på hva som lurer under overflaten som enda ikke har kommet frem. Anonymkode: 6c0e3...b94 7
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #5 Skrevet 24. mai 2021 Uansett så er en sånn skjev økonomisk balanse i er foerhold bare veldig ubehagelig. Anonymkode: 87cf0...287 2
Gjest kruspersilletaco Skrevet 24. mai 2021 #6 Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Han virker ærlig, sier han er blakk og beklager at han har så lite å tilby. Han sa vi kunne spise frokost ute da det var tomt i skapene hos han, men så lar han meg betale for frokosten uten å si noe. Som om jeg skulle ha forstått at jeg da skulle betale for begge. Så skal vi handle til middag, igjen lar han meg betale for alt uten å snakke noe om at han bør betale halvparten. Men han kjøper seg røyk og betaler den selv. Og jeg tenker at har du råd til røyk så kunne de pengene blitt brukt til å dele noe av kostnaden ved maten. Vi er i slutten av 30 årene, han tjener mer en meg men han har mye mer gjeld. Morgenen etter skal han ha alvorsprat, at det plager han at det kan virke som han er ute etter pengene mine. At han skammer seg for å ha så lite å tilby, tomme skaper og dårlig råd. Jeg følte litt synd på han der og da og sa at jeg kunne av og til spandere mat, da jeg har så mye bedre råd. Men nå har jeg begynt å lure på om han er seriøst interessert i meg eller om han kanskje bare er ute etter en som kan løfte han opp økonomisk. Nytt forhold, og en prøver jo gjerne å vise fram sin beste side da. En annen ting jeg stusser over. Er at han vasker ikke før jeg kommer over på besøk, skittent på badet og støv og rot overalt. Hvis han er så forelska som han sier, ville han ikke anstrengt seg for å gi et godt inntrykk? Redd for å være blind av forelskelse, og at jeg ignorerer røde flagg. Det er viktigere for meg at han er et godt menneske en at han har god råd. Så det at han er blakk plager meg ikke egentlig, mer det at han ikke spørr om jeg kan betale før vi står der og han viser ingen tegn på å dele regningen. Hva ville du gjort ? Sett det an til neste gang ? Tatt en prat nå om å dele mat utgifter hvis vi drar ut å spise eller handle ? Når han kommer til meg så er kjøleskapet fullt og huset nyvasket. Er mannfolk bare mer slappe når det gjelder vasking? Anonymkode: 6b83c...b9d Se på deg selv som heldig heller; han viser sin sanne side fra dag 1. Du kan ikke forvente noe mer av han, enn det han viser nå. Og kanskje han faktisk har lagt seg litt i selen for å imponere deg, og fjernet det værste skitten før du kom..
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #7 Skrevet 24. mai 2021 Stoooort rødt flagg! Jeg var borti en sånn for noen år tilbake, og det ble et stort, økonomisk tapsprosjekt for meg, for å si det sånn. Når du er så snill og gavmild i starten, kommer det bare til å eskalere. Se på hva han gjør, ikke hva han sier. Han jeg rota med, ble til slutt fratatt alt han hadde av namsmannen, inkludert en del av mine møbler, som sto der til oppbevaring. Dyre møbler var det også. Namsmannen tok overhodet ikke hensyn til at det ikke var han som eide dem, og jeg fikk ikke vite om det før jeg kom for å hente dem (etter det tok slutt). Anonymkode: c32c6...f56 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #8 Skrevet 24. mai 2021 Meg over ^ Det var også rotete, møkkete og ubeboelig hos han da vi møttes, og dumme meg ryddet og vasket hele leiligheten. Orket jo ikke være der ellers. Anonymkode: c32c6...f56
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #10 Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Meg over ^ Det var også rotete, møkkete og ubeboelig hos han da vi møttes, og dumme meg ryddet og vasket hele leiligheten. Orket jo ikke være der ellers. Anonymkode: c32c6...f56 Hvilken bokstav begynte navnet hans på, og hvor i landet ? Anonymkode: 6b83c...b9d
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #11 Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvilken bokstav begynte navnet hans på, og hvor i landet ? Anonymkode: 6b83c...b9d Tror neppe det er samme mann. Han her er mye eldre. Anonymkode: c32c6...f56
Zouk Skrevet 24. mai 2021 #12 Skrevet 24. mai 2021 virker som han ikke klarer å ta vare på seg selv. Og egentlig forventer at du skal gjøre det (f eks betale mat). Så, hvis du ikke kan tenke deg å være omsorgsperson for en som er voksen bør du avslutte nå.
Drizzt Skrevet 24. mai 2021 #13 Skrevet 24. mai 2021 (endret) AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Han virker ærlig, sier han er blakk og beklager at han har så lite å tilby. Han sa vi kunne spise frokost ute da det var tomt i skapene hos han, men så lar han meg betale for frokosten uten å si noe. Som om jeg skulle ha forstått at jeg da skulle betale for begge. Så skal vi handle til middag, igjen lar han meg betale for alt uten å snakke noe om at han bør betale halvparten. Men han kjøper seg røyk og betaler den selv. Og jeg tenker at har du råd til røyk så kunne de pengene blitt brukt til å dele noe av kostnaden ved maten. Vi er i slutten av 30 årene, han tjener mer en meg men han har mye mer gjeld. Morgenen etter skal han ha alvorsprat, at det plager han at det kan virke som han er ute etter pengene mine. At han skammer seg for å ha så lite å tilby, tomme skaper og dårlig råd. Jeg følte litt synd på han der og da og sa at jeg kunne av og til spandere mat, da jeg har så mye bedre råd. Men nå har jeg begynt å lure på om han er seriøst interessert i meg eller om han kanskje bare er ute etter en som kan løfte han opp økonomisk. Nytt forhold, og en prøver jo gjerne å vise fram sin beste side da. En annen ting jeg stusser over. Er at han vasker ikke før jeg kommer over på besøk, skittent på badet og støv og rot overalt. Hvis han er så forelska som han sier, ville han ikke anstrengt seg for å gi et godt inntrykk? Redd for å være blind av forelskelse, og at jeg ignorerer røde flagg. Det er viktigere for meg at han er et godt menneske en at han har god råd. Så det at han er blakk plager meg ikke egentlig, mer det at han ikke spørr om jeg kan betale før vi står der og han viser ingen tegn på å dele regningen. Hva ville du gjort ? Sett det an til neste gang ? Tatt en prat nå om å dele mat utgifter hvis vi drar ut å spise eller handle ? Når han kommer til meg så er kjøleskapet fullt og huset nyvasket. Er mannfolk bare mer slappe når det gjelder vasking? Anonymkode: 6b83c...b9d Her har jeg uthevet det jeg finner mest problematisk. Han har dårlig økonomi fordi han har stor gjeld (forbrukergjeld?) og lever over evne. Han tjener godt, men likevel ikke har penger til mat. Han respekterer ikke dine penger og forventer at du betaler regningene. Han inntar offerrollen og spiller på din morsinstinkt. Han er rotete, uorganisert, har dårlig hygiene rundt seg. Min konklusjon: Han er en mann som leter etter en mor som kan vaske, lage mat, ta vare på ham og fikse i rotet hans (økonomisk og i omgivelsene). Han er ikke en voksen i den forstand at han er moden. Det blir ikke et forhold hvor dere er noenlunde på jevnt nivå. Det blir et svært ubalansert forhold hvor du kommer til å irritere deg om mye og mangt og du vil håpe at ting endrer seg med tiden, men de vil aldri gjøre det. Blir du gravid og får barn med ham er løpet kjørt - da er du klistret på ham de neste 18 årene uansett hvordan ekteskapet ender. Kjøper dere hus sammen er løpet også kjørt - da har han ødelagt økonomien din. Alt dette er en fullstendig turn-off og deal breaker for min del. Tenk veldig nøye på hva du vil i forholdet og hvis du mot bedre vitende bestemmer deg for å satse på ham, sørg for at dere har fullstendig adskilt økonomi hvor du overhodet ikke er ansvarlig for hans gjeld noensinne og hvor du ikke påtar deg gjeld for ham. Et ubalansert forhold er ikke et forhold som er stabilt og varer lenge. Det er røde flagg etter røde flagg her. P.S. Jeg glemte å nevne dette med at han røyker. Jeg kan aldri være med en mann som røyker og stinker tobakk. Heller ikke med en mann som prioriterer å kjøpe røyk framfor å kjøpe mat. Han er parasitt og bruker deg for penger. Endret 24. mai 2021 av Drizzt 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #14 Skrevet 24. mai 2021 Han har ikke orden på livet sitt. Å ikke klare å betale regninger i tide og vaske og holde orden hører litt i sammen. Vil du ha en sånn mann, for han endrer seg ikke.. Anonymkode: 06f91...1d0
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #15 Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Han virker ærlig, sier han er blakk og beklager at han har så lite å tilby. Han sa vi kunne spise frokost ute da det var tomt i skapene hos han, men så lar han meg betale for frokosten uten å si noe. Som om jeg skulle ha forstått at jeg da skulle betale for begge. Så skal vi handle til middag, igjen lar han meg betale for alt uten å snakke noe om at han bør betale halvparten. Men han kjøper seg røyk og betaler den selv. Og jeg tenker at har du råd til røyk så kunne de pengene blitt brukt til å dele noe av kostnaden ved maten. Vi er i slutten av 30 årene, han tjener mer en meg men han har mye mer gjeld. Morgenen etter skal han ha alvorsprat, at det plager han at det kan virke som han er ute etter pengene mine. At han skammer seg for å ha så lite å tilby, tomme skaper og dårlig råd. Jeg følte litt synd på han der og da og sa at jeg kunne av og til spandere mat, da jeg har så mye bedre råd. Men nå har jeg begynt å lure på om han er seriøst interessert i meg eller om han kanskje bare er ute etter en som kan løfte han opp økonomisk. Nytt forhold, og en prøver jo gjerne å vise fram sin beste side da. En annen ting jeg stusser over. Er at han vasker ikke før jeg kommer over på besøk, skittent på badet og støv og rot overalt. Hvis han er så forelska som han sier, ville han ikke anstrengt seg for å gi et godt inntrykk? Redd for å være blind av forelskelse, og at jeg ignorerer røde flagg. Det er viktigere for meg at han er et godt menneske en at han har god råd. Så det at han er blakk plager meg ikke egentlig, mer det at han ikke spørr om jeg kan betale før vi står der og han viser ingen tegn på å dele regningen. Hva ville du gjort ? Sett det an til neste gang ? Tatt en prat nå om å dele mat utgifter hvis vi drar ut å spise eller handle ? Når han kommer til meg så er kjøleskapet fullt og huset nyvasket. Er mannfolk bare mer slappe når det gjelder vasking? Anonymkode: 6b83c...b9d Nei, menn er ikke generelt slappe når det gjelder vasking. Min har det alltid ryddig og rent. Lager mat, og har alt på stell. Og han er til og med uføretrygda😉 Vi bor ikke sammen, deler på handling av mat når vi er sammen, samme når vi er på ferie. Ikke millimeterrettferdighet som at vi sammenligner kvitteringer, men det jevner seg ut... Anonymkode: 84811...7ff 4
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #16 Skrevet 25. mai 2021 Tenk så mye han ville løftet seg bare ved å gidde å rydde og vaske før du kommer. Det krever bittelitt innsats, men koster lite rent økonomisk. Så da vet du at han både har rot i økonomien og heller ikke ork til å ha orden der økonomi ikke spiller inn. Røde flagg og ulende sirener for min del. Spesielt fordi fyren umulig kan være nevneverdig interessert når han gir så sinnsykt faen 😏 Anonymkode: 05492...d01 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #17 Skrevet 25. mai 2021 Nei, nei og atter nei. Dette hadde jeg ikke orket. Både rot i økonomi og hus, styr unna! Anonymkode: 6d291...2d0
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #18 Skrevet 25. mai 2021 Du sier han tjener mer enn deg, TS. Har han godt lønnet arbeide og fungerer i jobb? Eller lyver han om mye? Anonymkode: 05492...d01
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå