Gå til innhold

Autopass

norskehavet

Anbefalte innlegg

Jeg skal flytte til vestlandet. Burde jeg skaffe meg AutoPass, eller hvordan gjør dere det med bompasseringer og ferger? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Dette lurer jeg også på

Anonymkode: 8b08e...bcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være litt lurt da... Man får jo i hovedsak 20% rabatt på alle passeringer om man har Autopass-avtale, og enkelte fergesamband får man opptil 50% på. Så det er jo kjekt å ikke betale mer enn nødvendig om man har bil. Har du elbil har du vært rimelig tullete, for da går du glipp av alle fordeler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

newman01 skrev (1 time siden):

. Har du elbil har du vært rimelig tullete, for da går du glipp av alle fordeler...

????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har autopass for ferje fordi jeg ofte bruker ferjer. Da får jeg 50 % rabatt på ferjene jeg bruker mest.

For å bestille autopass for ferje må man først ha avtale med et annet bomselskap for å få brikke. Autopass for ferje sender ikke ut brikker. Jeg har avtale med et bomselskap som ikke krever forhåndsbetaling.

Anonymkode: 46d14...901

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Illuminatum said:

????

Ser ut som man må ha en gyldig autopass-avtale for å kunne kjøre gratis gjennom bomringer. Så litt dumt å droppe den fordelen... 

image.png.4283b1db683840b8c0c38665fcb260c2.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

newman01 skrev (18 minutter siden):

Ser ut som man må ha en gyldig autopass-avtale for å kunne kjøre gratis gjennom bomringer. Så litt dumt å droppe den fordelen... 

image.png.4283b1db683840b8c0c38665fcb260c2.png

Jeg kjenner til det, men det er ingen ting i TS sitt innlegg som indikerer at hun har elbil eller om hun har det at det har vært relevant med bompenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel egentlig ingen grunn til å IKKE ha det?

Jeg bor selv rett utenfor Oslo, og har 2-3 bompasseringer pr måned i snitt, og har autopass-avtale...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Illuminatum said:

Jeg kjenner til det, men det er ingen ting i TS sitt innlegg som indikerer at hun har elbil eller om hun har det at det har vært relevant med bompenger.

Neida, si at trådstarter ikke har elbil. Det er fortsatt IDIOTISK å ikke ha autopass-avtale. Man får 20% rabatt i alle (de fleste?) bomringer når man har autopassavtale. Så hvorfor betale mer enn strengt tatt nødvendig. "Medlemskapet" er gratis

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja. Jeg bor i møre og romsdal og har slik brikke. Legger den i frontruta når jeg tar ferje eller passerer bomstasjon. Skal du farte rundt må du som oftest ta ferje, så det er kjekt å ha + man får jo rabatt. Det koster ingenting å få slik brikke. 

Anonymkode: a4772...004

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja. Jeg bor i møre og romsdal og har slik brikke. Legger den i frontruta når jeg tar ferje eller passerer bomstasjon. Skal du farte rundt må du som oftest ta ferje, så det er kjekt å ha + man får jo rabatt. Det koster ingenting å få slik brikke. 

Hvorfor ikke bare klistre den opp i ruta der den ideelt skal henge? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Må man ha en slik brikke for å ta ferje? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
norskehavet skrev (10 minutter siden):

Må man ha en slik brikke for å ta ferje? 

Nei, man må ikke brikke for å ta ferie. Men man får rabatt hvis man har brikke og avtale Autopass for ferje.

Anonymkode: 46d14...901

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skaffet meg brikke selv om jeg kun passerer bom annenhver måned i snitt. Har så langt aldri tatt ferge, men greit å spare det man kan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...