AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #1 Skrevet 24. mai 2021 Jeg er psykisk syk, men det er absolutt ingen unnskyldning. Jeg tror for øvrig at jeg ikke er alene om akkurat dette, og kan snakke på vegne av andre brukere her inne. Noen ganger er jeg på et fryktelig mørkt sted. Når jeg er der, bruker jeg å dikte opp historier. Det kan være gode eller dårlige historier, uansett så har det ikke rot i virkeligheten. Jeg kan gi meg ut for å være noen andre. Noen ganger kan historien være relatert til en virkelig hendelse i mitt liv, noen ganger er det plukket ut av intet. Men noen ganger tømmer jeg sjela mi for alle de negative tankene jeg har. Etter å ha levd med et negativt tankemønster i mange år har jeg opparbeidet meg en del dårlige holdninger, som jeg kun lar komme til syne anonymt på internett. Det er ikke noe jeg snakker om eller viser til i det daglige liv. Eksempelvis har jeg dårlig erfaring med menn, så da har jeg fått en "alle menn er drittsekker"-holdning, selv om jeg vet at det ikke er sånn. Jeg har fortsatt beina plantet på jorda selv om det ikke alltid kan virke slik. Men jeg har fortsatt til gode å være skikkelig slem med noen. Det tror jeg ikke at jeg har vært her inne. Har for eksempel ikke kalt noen stygg eller ubrukelig. Eller jo, jeg har kalt en del personer for idiot og dumming, fordi jeg oppriktig mener at deres mening/holdning er patetisk og idiotisk. Men man skal jo ikke kalle folk slikt. Jeg gjør det aldri i det virkelige liv når jeg omgås kollegaer og venner. Men jeg kan si til en kollega/venn at jeg syns den og den holdningen er dårlig, eller at den og den meningen er dum. Det kommer helt an på hva det gjelder. Men det er sjeldent det skjer, for det må være ganske idiotisk for at jeg skal påpeke det. Det jeg ønsker å formidle med denne tråden er også at dere ikke må tro på alt dere leser. Da tenker jeg i stor grad på det som er negativt. Jeg tenker også spesielt på generaliserende kommentarer. Jeg har kommet med så utrolig mye generaliserende dritt når det kommer til menn, uten at jeg egentlig har noe holdepunkt for antagelsene mine. Jeg er en person som tidligere var svært intuitiv, men jeg er også paranoid. Intuisjonen min er svært preget av den paranoide vrangforestillingen jeg har av virkeligheten. På Kvinneguiden tror jeg at det stort sett samles mennesker som sliter psykisk, mennesker som er ensomme, mennesker som er uføre, mennesker som har for mye fritid og mennesker som er arbeidsledige. Dette er ikke ment som noe negativt, men det kan gi en pekepinn på hvorfor det ofte er mye oppgulp å lese her. Det er fordi mennesker som har det vondt med seg selv, ikke vet hvordan de skal takle tankene og følelsene de har, og velger å la det gå utover andre. For noen (blant annet meg) er dette det eneste sosiale jeg har. For meg er det sosialiserende å skrive på forumet. Jeg har ingen å snakke eller være med i det virkelige liv. Jeg tror også mange her inne ikke veier ordene sine, og ikke vet hvor sterkt de kan påvirke andre bare ved å skrive noen stygge ord som anonym bruker på et forum. Jeg tror på ingen som helst måte at det som blir skrevet på forumet her, er representativt for virkeligheten. De fleste som kommenterer her inne, er ikke folk du møter på gata. Jeg har lagt merke til at jeg selv legger litt for mye verdi i ordene som blir skrevet her, og jeg innser at mennesker som i utgangspunktet er ubetydelige for meg, har meninger som likevel preger meg. Det er jo ganske dumt. Det er hva jeg selv mener som burde bety noe. Om noen mener at for eksempel stilen min er dårlig, hårfargen min feil eller at mitt politiske ståsted er dårlig, så burde det ikke bety noe. Det er mennesker jeg ikke har noe med å gjøre som mener disse tingene, så hvorfor skal jeg bry meg? Har satt et mål om å ikke trolle mer. Slutte å skrive piss som anonymbruker. Det er ikke sunt, og det skader både andre og meg selv. Dette er en del av min reise mot å bli frisk. Jeg er veldig lei av å være syk, og jeg har bare blitt sykere med årene, og jo dårligere jeg er, jo vanskeligere blir det å bli frisk - eller tilnærmet frisk. Jeg beklager for alt det tåpelige jeg har skrevet. Jeg beklager om jeg noen gang har såret noens følelser. Det er ikke mine intensjoner. Sårende, stygge kommentarer handler i større grad om meg selv, og ikke den personen kommentaren er myntet på. Anonymkode: abb9e...de9 5
Brunhilde Skrevet 24. mai 2021 #2 Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): ... Jeg beklager for alt det tåpelige jeg har skrevet. Jeg beklager om jeg noen gang har såret noens følelser. Det er ikke mine intensjoner. Sårende, stygge kommentarer handler i større grad om meg selv, og ikke den personen kommentaren er myntet på. Anonymkode: abb9e...de9 Så fint at du har selvinnsikt nok til å se at du kan ha såret noen, det har sikkert jeg også gjort, og det uten å være i noen av kategoriene under, der du så fordomsfullt plasserer brukerne av et av norges største forum. Sitat På Kvinneguiden tror jeg at det stort sett samles mennesker som sliter psykisk, mennesker som er ensomme, mennesker som er uføre, mennesker som har for mye fritid og mennesker som er arbeidsledige. Jeg opplever at på KG samles mange kunnskapsrike mennesker som ønsker å dele sin kunnskap med andre. Mange er omtenksomme og prøver å hjelpe de som har (reelle eller oppkonstruerte) problemer, og som støtter de som lever med utroskap eller i voldelige forhold. Andre er politisk interesserte og diskuterer ut fra sitt synspunkt. Jeg er ikke alltid enig, men de bidrar til en god debatt. Dette er heldigvis de brukerne jeg legger mest merke til, og jeg kunne nevnt mange av dem med brukernavn, de skriver nesten alltid under nick, nettopp fordi de ikke er noe av det du ramset opp over her! 5
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #3 Skrevet 24. mai 2021 Brunhilde skrev (1 minutt siden): Så fint at du har selvinnsikt nok til å se at du kan ha såret noen, det har sikkert jeg også gjort, og det uten å være i noen av kategoriene under, der du så fordomsfullt plasserer brukerne av et av norges største forum. Jeg opplever at på KG samles mange kunnskapsrike mennesker som ønsker å dele sin kunnskap med andre. Mange er omtenksomme og prøver å hjelpe de som har (reelle eller oppkonstruerte) problemer, og som støtter de som lever med utroskap eller i voldelige forhold. Andre er politisk interesserte og diskuterer ut fra sitt synspunkt. Jeg er ikke alltid enig, men de bidrar til en god debatt. Dette er heldigvis de brukerne jeg legger mest merke til, og jeg kunne nevnt mange av dem med brukernavn, de skriver nesten alltid under nick, nettopp fordi de ikke er noe av det du ramset opp over her! Dette er jeg så klart helt enig i. Jeg var nok kanskje ikke klar nok i innlegget mitt, jeg snakket for det meste om de som skriver stygge ting under anonymbruker. Beklager misforståelsen. Anonymkode: abb9e...de9
Brunhilde Skrevet 24. mai 2021 #4 Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Dette er jeg så klart helt enig i. Jeg var nok kanskje ikke klar nok i innlegget mitt, jeg snakket for det meste om de som skriver stygge ting under anonymbruker. Beklager misforståelsen. Anonymkode: abb9e...de9 Du behøver ikke beklage, var vel like mye jeg som misforstod. Unnskyld
BukkenAskeladd Skrevet 24. mai 2021 #5 Skrevet 24. mai 2021 no problemo Hele kvinneguiden er jo en salig blanding av alt tull. Så lenge du ikke sier slemme ting gjør du ikke noe galt Enjoy life 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #6 Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg er psykisk syk, men det er absolutt ingen unnskyldning. Jeg tror for øvrig at jeg ikke er alene om akkurat dette, og kan snakke på vegne av andre brukere her inne. Noen ganger er jeg på et fryktelig mørkt sted. Når jeg er der, bruker jeg å dikte opp historier. Det kan være gode eller dårlige historier, uansett så har det ikke rot i virkeligheten. Jeg kan gi meg ut for å være noen andre. Noen ganger kan historien være relatert til en virkelig hendelse i mitt liv, noen ganger er det plukket ut av intet. Men noen ganger tømmer jeg sjela mi for alle de negative tankene jeg har. Etter å ha levd med et negativt tankemønster i mange år har jeg opparbeidet meg en del dårlige holdninger, som jeg kun lar komme til syne anonymt på internett. Det er ikke noe jeg snakker om eller viser til i det daglige liv. Eksempelvis har jeg dårlig erfaring med menn, så da har jeg fått en "alle menn er drittsekker"-holdning, selv om jeg vet at det ikke er sånn. Jeg har fortsatt beina plantet på jorda selv om det ikke alltid kan virke slik. Men jeg har fortsatt til gode å være skikkelig slem med noen. Det tror jeg ikke at jeg har vært her inne. Har for eksempel ikke kalt noen stygg eller ubrukelig. Eller jo, jeg har kalt en del personer for idiot og dumming, fordi jeg oppriktig mener at deres mening/holdning er patetisk og idiotisk. Men man skal jo ikke kalle folk slikt. Jeg gjør det aldri i det virkelige liv når jeg omgås kollegaer og venner. Men jeg kan si til en kollega/venn at jeg syns den og den holdningen er dårlig, eller at den og den meningen er dum. Det kommer helt an på hva det gjelder. Men det er sjeldent det skjer, for det må være ganske idiotisk for at jeg skal påpeke det. Det jeg ønsker å formidle med denne tråden er også at dere ikke må tro på alt dere leser. Da tenker jeg i stor grad på det som er negativt. Jeg tenker også spesielt på generaliserende kommentarer. Jeg har kommet med så utrolig mye generaliserende dritt når det kommer til menn, uten at jeg egentlig har noe holdepunkt for antagelsene mine. Jeg er en person som tidligere var svært intuitiv, men jeg er også paranoid. Intuisjonen min er svært preget av den paranoide vrangforestillingen jeg har av virkeligheten. På Kvinneguiden tror jeg at det stort sett samles mennesker som sliter psykisk, mennesker som er ensomme, mennesker som er uføre, mennesker som har for mye fritid og mennesker som er arbeidsledige. Dette er ikke ment som noe negativt, men det kan gi en pekepinn på hvorfor det ofte er mye oppgulp å lese her. Det er fordi mennesker som har det vondt med seg selv, ikke vet hvordan de skal takle tankene og følelsene de har, og velger å la det gå utover andre. For noen (blant annet meg) er dette det eneste sosiale jeg har. For meg er det sosialiserende å skrive på forumet. Jeg har ingen å snakke eller være med i det virkelige liv. Jeg tror også mange her inne ikke veier ordene sine, og ikke vet hvor sterkt de kan påvirke andre bare ved å skrive noen stygge ord som anonym bruker på et forum. Jeg tror på ingen som helst måte at det som blir skrevet på forumet her, er representativt for virkeligheten. De fleste som kommenterer her inne, er ikke folk du møter på gata. Jeg har lagt merke til at jeg selv legger litt for mye verdi i ordene som blir skrevet her, og jeg innser at mennesker som i utgangspunktet er ubetydelige for meg, har meninger som likevel preger meg. Det er jo ganske dumt. Det er hva jeg selv mener som burde bety noe. Om noen mener at for eksempel stilen min er dårlig, hårfargen min feil eller at mitt politiske ståsted er dårlig, så burde det ikke bety noe. Det er mennesker jeg ikke har noe med å gjøre som mener disse tingene, så hvorfor skal jeg bry meg? Har satt et mål om å ikke trolle mer. Slutte å skrive piss som anonymbruker. Det er ikke sunt, og det skader både andre og meg selv. Dette er en del av min reise mot å bli frisk. Jeg er veldig lei av å være syk, og jeg har bare blitt sykere med årene, og jo dårligere jeg er, jo vanskeligere blir det å bli frisk - eller tilnærmet frisk. Jeg beklager for alt det tåpelige jeg har skrevet. Jeg beklager om jeg noen gang har såret noens følelser. Det er ikke mine intensjoner. Sårende, stygge kommentarer handler i større grad om meg selv, og ikke den personen kommentaren er myntet på. Anonymkode: abb9e...de9 Enig i at folket her inne ikke er folk du møter på gata, FOEHÅPENTLIGVIS. For det er sannelig mye rart her inne 👍🏼 Anbefaler deg å kutte ut kvinneguiden helt. Du får deg bare til å føle deg dum selv ved å sitte å skrive her inne. Anonymkode: 0a69d...c1d
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #7 Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Enig i at folket her inne ikke er folk du møter på gata, FOEHÅPENTLIGVIS. For det er sannelig mye rart her inne 👍🏼 Anbefaler deg å kutte ut kvinneguiden helt. Du får deg bare til å føle deg dum selv ved å sitte å skrive her inne. Anonymkode: 0a69d...c1d Kvinneguiden og forumer på nett generelt er eneste alternativene jeg har til sosialisering. Det blir veldig vanskelig om jeg skal gå flere dager uten å skrive/prate med noen. Anonymkode: abb9e...de9 3
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #8 Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kvinneguiden og forumer på nett generelt er eneste alternativene jeg har til sosialisering. Det blir veldig vanskelig om jeg skal gå flere dager uten å skrive/prate med noen. Anonymkode: abb9e...de9 Så du går på nett og sprer møkk? Ja, negativ oppmerksomhet er bedre enn ingen oppmerksomhet. Anonymkode: dde1d...692
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #9 Skrevet 25. mai 2021 23 minutter siden, AnonymBruker said: Så du går på nett og sprer møkk? Ja, negativ oppmerksomhet er bedre enn ingen oppmerksomhet. Anonymkode: dde1d...692 Jeg skjønner vedkommende. I situasjoner som vedkommende mulig stå i er det lett å komme inni. Noe annet ville vært som å være dø, men det blir oftest som det med et korrupt system og folk blir ikke sett som den de er. Anonymkode: 9ef02...e72
Gjest ABM Skrevet 25. mai 2021 #10 Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg er psykisk syk, men det er absolutt ingen unnskyldning. Jeg tror for øvrig at jeg ikke er alene om akkurat dette, og kan snakke på vegne av andre brukere her inne. Noen ganger er jeg på et fryktelig mørkt sted. Når jeg er der, bruker jeg å dikte opp historier. Det kan være gode eller dårlige historier, uansett så har det ikke rot i virkeligheten. Jeg kan gi meg ut for å være noen andre. Noen ganger kan historien være relatert til en virkelig hendelse i mitt liv, noen ganger er det plukket ut av intet. Men noen ganger tømmer jeg sjela mi for alle de negative tankene jeg har. Etter å ha levd med et negativt tankemønster i mange år har jeg opparbeidet meg en del dårlige holdninger, som jeg kun lar komme til syne anonymt på internett. Det er ikke noe jeg snakker om eller viser til i det daglige liv. Eksempelvis har jeg dårlig erfaring med menn, så da har jeg fått en "alle menn er drittsekker"-holdning, selv om jeg vet at det ikke er sånn. Jeg har fortsatt beina plantet på jorda selv om det ikke alltid kan virke slik. Men jeg har fortsatt til gode å være skikkelig slem med noen. Det tror jeg ikke at jeg har vært her inne. Har for eksempel ikke kalt noen stygg eller ubrukelig. Eller jo, jeg har kalt en del personer for idiot og dumming, fordi jeg oppriktig mener at deres mening/holdning er patetisk og idiotisk. Men man skal jo ikke kalle folk slikt. Jeg gjør det aldri i det virkelige liv når jeg omgås kollegaer og venner. Men jeg kan si til en kollega/venn at jeg syns den og den holdningen er dårlig, eller at den og den meningen er dum. Det kommer helt an på hva det gjelder. Men det er sjeldent det skjer, for det må være ganske idiotisk for at jeg skal påpeke det. Det jeg ønsker å formidle med denne tråden er også at dere ikke må tro på alt dere leser. Da tenker jeg i stor grad på det som er negativt. Jeg tenker også spesielt på generaliserende kommentarer. Jeg har kommet med så utrolig mye generaliserende dritt når det kommer til menn, uten at jeg egentlig har noe holdepunkt for antagelsene mine. Jeg er en person som tidligere var svært intuitiv, men jeg er også paranoid. Intuisjonen min er svært preget av den paranoide vrangforestillingen jeg har av virkeligheten. På Kvinneguiden tror jeg at det stort sett samles mennesker som sliter psykisk, mennesker som er ensomme, mennesker som er uføre, mennesker som har for mye fritid og mennesker som er arbeidsledige. Dette er ikke ment som noe negativt, men det kan gi en pekepinn på hvorfor det ofte er mye oppgulp å lese her. Det er fordi mennesker som har det vondt med seg selv, ikke vet hvordan de skal takle tankene og følelsene de har, og velger å la det gå utover andre. For noen (blant annet meg) er dette det eneste sosiale jeg har. For meg er det sosialiserende å skrive på forumet. Jeg har ingen å snakke eller være med i det virkelige liv. Jeg tror også mange her inne ikke veier ordene sine, og ikke vet hvor sterkt de kan påvirke andre bare ved å skrive noen stygge ord som anonym bruker på et forum. Jeg tror på ingen som helst måte at det som blir skrevet på forumet her, er representativt for virkeligheten. De fleste som kommenterer her inne, er ikke folk du møter på gata. Jeg har lagt merke til at jeg selv legger litt for mye verdi i ordene som blir skrevet her, og jeg innser at mennesker som i utgangspunktet er ubetydelige for meg, har meninger som likevel preger meg. Det er jo ganske dumt. Det er hva jeg selv mener som burde bety noe. Om noen mener at for eksempel stilen min er dårlig, hårfargen min feil eller at mitt politiske ståsted er dårlig, så burde det ikke bety noe. Det er mennesker jeg ikke har noe med å gjøre som mener disse tingene, så hvorfor skal jeg bry meg? Har satt et mål om å ikke trolle mer. Slutte å skrive piss som anonymbruker. Det er ikke sunt, og det skader både andre og meg selv. Dette er en del av min reise mot å bli frisk. Jeg er veldig lei av å være syk, og jeg har bare blitt sykere med årene, og jo dårligere jeg er, jo vanskeligere blir det å bli frisk - eller tilnærmet frisk. Jeg beklager for alt det tåpelige jeg har skrevet. Jeg beklager om jeg noen gang har såret noens følelser. Det er ikke mine intensjoner. Sårende, stygge kommentarer handler i større grad om meg selv, og ikke den personen kommentaren er myntet på. Anonymkode: abb9e...de9 Jo men dette er jo lovende!
Lillemymle Skrevet 25. mai 2021 #11 Skrevet 25. mai 2021 Dette var tøft av deg, TS. Innsikt er et stort steg mot å bli frisk. Bra jobba! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå