Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det nærmer seg konfirmasjon i familien og vi skal ha med baby på 10 uker i kirka for første gang. Hvordan gjør vi det? 
- Skal baby ligge i vogna eller bærer vi med bilstolen? 
- Er det bare å trekke seg ut om baby blir sint? (Vet jo at barneskrik er irriterende for andre)

- Ammer du offentlig eller trekker seg unna her og??

Anonymkode: 25188...151

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor viktig er det å være med i kirken? Nå som det er begrensninger på antallet som kan være til stede, ville jeg ha droppet å ta med barnet. Etter min mening har spedbarn bare  en sak å gjøre i en kirke, og det er å bli døpt.

I veldig mange kirker er det ikke plass til vognen. Ikke bilstol heller, så da blir alternativet å holde det.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Kjenn på det som er lettest for dere og hva som er mest praktisk. Kommer jo an på hvor trang kirka er også, ikke drass med diger barnevogn inn. Kanskje bæresjal er lur? Sitt nær utgang slik at man lett kan snike ut hvis baby blir trist :)

Du ammer akkurat slik som du synes er behagelig for deg, om du helst trekker deg tilbake eller ammer der du sitter. (Merk at noen eldre tanter gjerne kommer og nistirrer på ungen mens du ammer 😂)

Anonymkode: c9da4...d86

Skrevet

Ha gjerne med baby i kirka, men gå ut dersom baby begynner skrike.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De konfirmasjonene jeg har deltatt i har funnet sted i store, nesten tomme kirker, så plass ville i alle fall ikke vært et problem her. :) Jeg ville brukt bæresjal eller tatt med bilstolen inn, og jeg ville ammet sittende på kirkebenken. Sett dere langt bak, så er det ingen som merker at du ammer, hvis du synes det er ukomfortabelt.

Anonymkode: 90f4e...798

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I kirkene her er det ikke lov med vogn. Hadde tatt med bæresele/sjal. Jeg ville ammet i kirken. Noen kirker har egne rom man kan være i med (bråkete) barn.

Anonymkode: 4c049...c61

Skrevet

Eg var i konfirmasjon igår til svigerbror. Eg hadde med sovande(heldigvis) baby i vogn. Sat ytterst på rada vår, og hadde utgangsdør rett ved så hadde gått ut om baby viste teikn til uro.. Hadde nok gått ut om eg måtte amme, men hadde ikkje reagert om andre gjorde det 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Bæretøy! 😊 

Anonymkode: 8647e...b26

AnonymBruker
Skrevet

Du vil risikere å smitte babyen din? Ha barnet hjemme

Anonymkode: d367d...9a6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har pleid å unngå og ta med baby i kirken dersom det ikke er nødvendig. Har fått noen jeg kjenner til å ta en trilletur under seremonien. 

Dersom dette ikke er mulig ville jeg gjort det slik:

1) dersom kirken har overfløy (usikker på om det heter det, men 2. etasje med sitteplasser). Her pleier det å være folketomt i vår kirke, så her hadde jeg tatt med babyen i bæresele eller vogn.

2) Satt meg på tilvist plass for barnevogn og/eller rullestol. Ikke alle kirker har dette, men bare å ta en telefon til kirkekontoret. 

3) helt bakerst i kirken. 

Dersom babyen gråter er det fint å gå ut slik det ikke blir mye forstyrrelse for andre. 

Anonymkode: 1ffc9...3ca

• Liker 1
Skrevet

Jeg var i begravelse når babyen var 12 uker. Avklarte med familien først om det var greit. Jeg hadde ham i bæresjal, og passet på å amme ham godt FØR vi dro i kirken, så det var minst mulig sjanse for at jeg måtte amme der. Vi satte oss bakerst, og jeg satt ytterst på raden, sånn at jeg raskt kunne snike meg ut om babyen begynte å gråte. Det var jo litt annen stemning ved en begravelse enn ved en konfirmasjon, men det gikk kjempefint. Hadde et par stunder hvor jeg trodde at vi måtte gå ut, men så roet han seg igjen. Hadde barnet vært eldre, hadde jeg heller skaffet barnevakt, men følte det var alt for tidlig.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bar babyen med armene mine. Satt helt bakerst. Tror jeg ammet, husker ikke helt. Bysset ved behov; reiste meg og gynget babyen da han var urolig. 

Gikk så fint.

Hadde jeg ikke klart å roe han så hadde jeg nok gått ut.

Anonymkode: 37967...79d

AnonymBruker
Skrevet

Har kun hatt med baby i kirka når den skulle døpes. D har jeg bare ammet. Alle tre gangene. 

Anonymkode: 7fe44...556

AnonymBruker
Skrevet

Bæresjal, amming, spennende for lille på 3 mnd.

Anonymkode: f5998...4a4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selvsagt ikke. Forøvrig ikke dette tråden handler om. 

Anonymkode: 25188...151

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dersom du ammer, og klarer å pumpe, så er mitt aller beste tips å et par dager i forveien stå opp og pumpe ut melk OM NATTEN, etter at du har sovet et par timer og har søvnhormoner i kroppen. Disse går nemlig i melken også! Sett den utpumpede melken i kjøleskapet, og server den like før dere skal i kirken. Dersom du har nok kan du også bruke nattmelk i et evt selskap etterpå.

Dette er rent «babydop», og jeg brukte det trikset flere ganger med barnet mitt da hen var brystbarn. Barnet var 10 uker da vi hadde velkommen-til-verden-fest, og sov seg gjennom det aller meste av dagen. Hadde også med baby på jobbintervju i permisjonen, og hadde «dopet» hen på samme måten da. «For en fredelig baby», sa hun som intervjuet meg... 😂 

Anonymkode: d8f77...570

• Liker 1
Skrevet

Baby er en flott unskyldning for å droppe den kjedelige kirka og dra rett på festen 🥂🥳

Skrevet

Enten droppe, med god unnskyldning, eller bruke bæresjal. Jeg hadde ammet i kirka, eventuelt funnet et annet rom. Ville tatt baby med ut dersom det ble skriking. Kanskje hatt vogn på utsiden/i bilen som man eventuelt kan bruke ute får å roe ned. 

Min plan ville nok vært å mate, få baby til å sove i sjal en stund før og satse på at hun sover mens vi er der. 🙈 Men det går jo ikke alltid etter planen da.

Her er min 4 måneder, så hadde nok også tatt med en biteleke (uten lyd) som hun kunne lekt med dersom hun våkner. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Gå å slå lilletåa di i et bordbein. 

Anonymkode: 8647e...b26

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Dersom du ammer, og klarer å pumpe, så er mitt aller beste tips å et par dager i forveien stå opp og pumpe ut melk OM NATTEN, etter at du har sovet et par timer og har søvnhormoner i kroppen. Disse går nemlig i melken også! Sett den utpumpede melken i kjøleskapet, og server den like før dere skal i kirken. Dersom du har nok kan du også bruke nattmelk i et evt selskap etterpå.

Dette er rent «babydop», og jeg brukte det trikset flere ganger med barnet mitt da hen var brystbarn. Barnet var 10 uker da vi hadde velkommen-til-verden-fest, og sov seg gjennom det aller meste av dagen. Hadde også med baby på jobbintervju i permisjonen, og hadde «dopet» hen på samme måten da. «For en fredelig baby», sa hun som intervjuet meg... 😂 

Anonymkode: d8f77...570

Omg hvorfor er ikke dette mer kjent 😂 veldig kjekt om vi må på biltur et stykke. De sover jo vanligvis da, men ikke alltid hehe. 😊

Anonymkode: 580cb...e27

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...