AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #1 Skrevet 24. mai 2021 Jeg har ett barn med samboeren min, og vi har det i utgangspunktet veldig fint sammen. Problemet er svigers. Før vi fikk barn viste de null interesse for oss og våre liv. Etter at vi fikk barnet vårt, har pipa fått en annen lyd. Det hadde vært kjempefint med engasjement altså, hadde det ikke vært for at de er mennesker jeg egentlig vil ha så lite med å gjøre som mulig. Orker ikke gå inn i detaljer, men det handler om hvordan de oppfører seg / behandler oss (meg). Jeg elsker samboeren min og vil fryktelig gjerne ha flere barn med ham, men tanken på at svigers blir farmor og farfar til enda ett av mine barn, gjør meg fysisk dårlig. Pga. denne tanken kvier jeg meg for å få et nytt barn, selv om samboer er klar. Er det noen som har vært i samme situasjon og kan fortelle meg hva som ble løsningen? Anonymkode: c4b0d...96d
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #2 Skrevet 24. mai 2021 Tror mange erfarer at jo flere barn man har, jo mindre vanskelig blir det med svigerforeldre. Med ett barn blir gjerne ting veldig intenst, med to blir det lettere. Med tre eller fire blir det enda glattere😄 Anonymkode: 268f6...6b9 7
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #3 Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Tror mange erfarer at jo flere barn man har, jo mindre vanskelig blir det med svigerforeldre. Med ett barn blir gjerne ting veldig intenst, med to blir det lettere. Med tre eller fire blir det enda glattere😄 Anonymkode: 268f6...6b9 Haha, ja det er kanskje noe i det! Da får vi vel bare peise på og håpe de mister interessen? 😅 Anonymkode: c4b0d...96d 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #4 Skrevet 24. mai 2021 Vanskelig å vite om en er i samme båt med så lite info. Men hadde ei svigermor som ville vi skulle bo i kjelleren hennes for å spare oss opp egenkapital. Hun var sånn som helst ville tatt over oppdragelsen. Jeg nektet. Og vi bodde i en annen by. Hun prøvde uansett å styre mye. Men vi satte grenser. Interessen dalte uansett for hvert barnebarn. Så det var bare veldig intens interesse for den første. Andre barnebarnet besøkte hun ikke før det hadde gått en måned. Mens første troppet hun opp neste morgen på sykehuset. Anonymkode: 1874a...ba4 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #5 Skrevet 25. mai 2021 Samme her. Interessen har dalt for hvert barn. Har 3 nå, og nå er det levlig her. Hadde vi hatt 4 hadde det kanskje bikket over til perfekt, men orker ikke flere barn. 😂 Anonymkode: 6fbd7...604
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #6 Skrevet 25. mai 2021 Men dette handler kanskje mer om (manglende?) grensesetting overfor svigers? Anonymkode: cc5b7...d09
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #7 Skrevet 25. mai 2021 Det er FORELDRENE HANS. HANS NÆRMESTE, utenom deg. Hvis du hater dritten ut av hans nærmeste burde du pakke sakene dine og stikke. Herregud. Anonymkode: 023cf...ea5 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #8 Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er FORELDRENE HANS. HANS NÆRMESTE, utenom deg. Hvis du hater dritten ut av hans nærmeste burde du pakke sakene dine og stikke. Herregud. Anonymkode: 023cf...ea5 Etter man får en familie selv, er ikke egne foreldre hans nærmeste lenger. Jeg snakker med mine foreldre ukentlig. Jeg tilbringer store deler av dagen, hver eneste dag, med mannen min og barna våre. Veldig spesielt å mene at foreldrene er dine nærmeste også etter at man har stiftet egen familie. Synes også det er et dårlig råd å bryte opp en familie og forlate barna sine fordi man synes svigers er slitsomme. Anonymkode: 76391...c44 4
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #9 Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Etter man får en familie selv, er ikke egne foreldre hans nærmeste lenger. Jeg snakker med mine foreldre ukentlig. Jeg tilbringer store deler av dagen, hver eneste dag, med mannen min og barna våre. Veldig spesielt å mene at foreldrene er dine nærmeste også etter at man har stiftet egen familie. Synes også det er et dårlig råd å bryte opp en familie og forlate barna sine fordi man synes svigers er slitsomme. Anonymkode: 76391...c44 Det står vel ganske klart "hans nærmeste, utenom deg." Anonymkode: 853b4...af8
Rosatoast Skrevet 25. mai 2021 #10 Skrevet 25. mai 2021 Syntes det er litt dårlig stil av deg å tenke på den måten. Alle er forskjellige og noen foreldre kan være nokså slitsomme, spesielt "farmor/farfar,bestemor/bestefar", dette er gamle mennesker med litt gammeldagse holdninger og manerer. Farmoren min er den mest slitsomme personen jeg vet om, ingen orker mer enn noen minutter med hun. Men det er snakk om respekt ovenfor dette menneske, selv om man takler svært lite.. Her gjelder det å sette grenser - klart og tydelig. Så får hun bare bli sutrete Høres dog ganske ekstremt ut å forlate mannen og droppe familielivet, pga svigers. Den tanken må du bare legge fra deg, det er ikke alle her i livet man verken vil ha i livet sitt, eller vil omgås. Men noen ganger må man faktisk bare stå i det, man kan ikke like alle - men man må klare å oppføre seg som folk.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #11 Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det står vel ganske klart "hans nærmeste, utenom deg." Anonymkode: 853b4...af8 Hva med barnet? Anonymkode: 76391...c44
Rubia2 Skrevet 9. juni 2021 #12 Skrevet 9. juni 2021 (endret) Må bare øve på å la det gå, slippe kontrollen .. Endret 5. november 2021 av Rubia2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå