Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor valgte du bort å amme barnet ditt? Og da spør jeg dere som bestemte dere allerede i svangerskapet at dere ikke ønsker å amme.

Anonymkode: fbe1e...47a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De jeg kjenner som på forhånd bestemte at de ikke skulle amme har enten operert bryster eller har opplevd traumer/overgrep med bryster. 

Anonymkode: 24982...5f6

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner to som gjorde et tappert forsøk, men feilet. Hun ene hadde innoverbrystknopper og puppene ble to store sår, bestemte seg på forhånd før nr 2 at amming var uaktuelt. Hun andre tror jeg bare fikk det langt opp i halsen og opplevde mye press fra føden og omgivelsene, ammet bare noen få måneder før hun la det på hylla. 

Anonymkode: 6d49c...11d

• Liker 1
Skrevet

Traumer etter seksuelle overgrep. Når baby først kom, prøvde jeg faktisk allikevel, men forstod ganske kjapt at det ikke ville fungere for meg. 

AnonymBruker
Skrevet
Marisana skrev (7 minutter siden):

Traumer etter seksuelle overgrep. Når baby først kom, prøvde jeg faktisk allikevel, men forstod ganske kjapt at det ikke ville fungere for meg. 

Samme her

Anonymkode: d2ed1...1f2

AnonymBruker
Skrevet

Skal sies at jeg ammer enda - men vurderer å slutte. Baby er 3 mnd og jeg har fått ammingen helt i vrangstrupa. Jeg skulle virkelig ønske jeg syns det var koselig men for meg er det mest mas, stress og ukomfortabelt. Samtidig tar det så mye tid, myyye mer enn jeg hadde trodd. Sliter også med smerter pga amming som ikke gjør det spesielt bedre. Eneste grunnen til at jeg fremdeles ammer er pga forventningene til de rundt meg.

Anonymkode: f0652...ff2

AnonymBruker
Skrevet

I stor risiko for fødselsdepresjon, så jeg ønsket å begynne på antidepressiva umiddelbart etter fødsel. Tenkte det var viktigere for baby å ha en frisk og tilstedeværende mor enn en ammende deprimert en. 

Anonymkode: 44236...011

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

I stor risiko for fødselsdepresjon, så jeg ønsket å begynne på antidepressiva umiddelbart etter fødsel. Tenkte det var viktigere for baby å ha en frisk og tilstedeværende mor enn en ammende deprimert en. 

Anonymkode: 44236...011

Helt ok om du ikke ønsket å amme, men antidepressiva kan faktisk fint brukes under amming. 

Anonymkode: 22726...ae3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...