Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor tidlig begynte jordmor å sjekke om du hadde åpning? Hører noen får sjekket allerede I uke 35-36, men er det noen andre som fikk sjekket åpning tidlig?

Anonymkode: 359c1...dda

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kommunal jordmor sjekket ikke i det hele tatt. Fødselslege sjekket på vekstkontroll i uke 38, da var den lukket med myk. Neste gang det ble sjekket var etter at vannet gikk og riene tok seg opp. 

Anonymkode: 80b0c...1b7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eg vart aldri skjekka. Fødte i uke 36 og var på alle kontrollar. Er det vanlig at det blir skjekka?

Anonymkode: cae9a...172

AnonymBruker
Skrevet

Ble aldri sjekket. Ble kun sjekket i uke 40, da jeg trodde jeg lakk fostervann. 

Anonymkode: ededc...b15

AnonymBruker
Skrevet

Ble aldri sjekket før jeg kom på overtidskontroll på sykehuset.

Anonymkode: 66411...955

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke vanlig praksis å bli sjekket med mindre man har mange modningstegn før i uke 40 på svangerskapskontroller. Det er stor risk at man stripper hinner og setter i gang en langvarig fase med maserier. Det er Uønskelig. Dessuten kan man gå rundt med åpning i flere uker uten at det skjer noe. Så det har ingen hensikt å sjekke åpning, annet enn å tilfredsstille egen nysgjerrighet. De sjekker åpningen på sykehuset når du har rier. Ellers er det best med hands Off 

Anonymkode: 6d57b...e2d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sjekket ikke før jeg skulle settes igang. Høres stress ut å drive å styre der oppe.

Anonymkode: bc689...967

AnonymBruker
Skrevet

Ble sjekket på overtidskontroll i forbindelse med igangsetting. Med barn nummer to ble det sjekket første gang under fødsel. Fødte da en dag før termindatoen.

Anonymkode: de4c4...789

Skrevet

Ble ikke sjekket før jeg var 9 dager på overtid og hadde hatt rier i lengre tid og var inne på språktest, det var 5 åpning og rett på fødestue. Ingen sjekk før det, heller ikke på overtidskontrollen på universitetssykehus. Hadde alle kontrollene hos jordmor.

AnonymBruker
Skrevet

Ble ikke sjekket før på føden når, fødsel var i gang. Fødte 40+3.

Anonymkode: 8b2f4...ded

AnonymBruker
Skrevet

Første gangen jeg ble sjekket, hadde jeg 8 cm!😆 Da hadde jeg akkurat kommet til sykehuset, og 1 time senere hadde jeg baby på brystet💕

Anonymkode: 13d80...3ff

AnonymBruker
Skrevet

Ble aldri sjekka av jordmor på helsestasjonen, det er vel ikke vanlig? Fødte til termin og første gang noen sjekka åpning var jeg 6cm. 

Anonymkode: 5465b...28e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble sjekket hos jordmor da jeg var 3 dager på overtid og hadde hatt rier hjemme i flere dager. Jordmor ønsket ikke å sjekke noe før det på grunn av risiko for infeksjon og risiko for at man får slitsomme maserier. I tillegg er ikke det å sjekke åpning nødvendigvis noen indikasjon på når fødselen starter da man kan gå i ukesvis med åpning, så det er en unødvendig undersøkelse som har en viss risiko ved seg. 

Anonymkode: 5086a...466

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble heller ikke sjekket før jeg var på sykehuset og fødsel var i gang.

Siste kontroll begge gangene ble uke 38 , men det var ikke tema en gang

Anonymkode: 6902f...077

AnonymBruker
Skrevet

Ble ikke sjekket før jeg hadde vært på sykehuset i noen timer med «sovedose» fordi de mente riene var så uregelmessige at fødsel var langt unna. Da jeg i halvørska innså at det jeg hadde lagt og kjent på ei stund var pressrier tilkalte jeg hjelp, de sjekka og det var full åpning(«rekker vi å flytte henne inn på fødestua?»). 
Neste gang kommer jeg til å kreve at de sjekker før 😂

Anonymkode: 7ffe2...acd

Skrevet

Sjekket samme dag baby ble født (hadde sterke rier og vannet hadde gått), var da 2-3 cm. Hun ble født 7 t senere. 

Gjest Lama_Drama
Skrevet

Når fødselen hadde startet.

AnonymBruker
Skrevet

Sikkert noen som blir sjekket i uke 35-36 hvis det er indikasjon for det, altså at kvinnen selv føler det er i ferd med å skje noe osv. tror ikke det er standard , overhode ikke. Er vel heller slik at helsepersonell er bevisst på å ikke skjekke dette i tide og utide da endel kvinner syns det er ubehagelig. 

Anonymkode: 629cd...acb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...