Gå til innhold

Folk som ignorerer deg på avstand men hilser kjempe hyggelig når de ikke kan ignorere deg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Møtte kompisen og nye dama hans på butikken på torsdag. Vi var bare venner, men rykter kan jo alltid si at vi datet og noen mener at han var interessert i meg. Vi var mye sammen og jeg besøkte han ofte, men bare vennskapelige følelser og aldri noe sex og kos. 
Jeg ønsket å få følelser for han da han var så behagelig på alle måter. 
Plutselig har han fått dame og jeg blir litt lei meg fordi han ikke sa noe, han sluttet nemlig å svare  særlig på snapene mine uten videre og jeg syntes han i det minste kunne sagt at han datet slik at ikke jeg drev og tok kontakt. Likevel, jeg har ikke kjærlighetssorg. Jeg vet hvem dama er da vi er fra samme by alle 3 og inntrykket av henne er veldig fint.
Går inn på butikken og der er han og dama. Begge ser meg og han hilser vanlig, hun snur seg enkelt og greit bort uten å smile. Jeg stopper ikke å prate da for jeg føler ikke det passer. Var nesten så jeg syntes hun bare hadde lyst til å dra han med seg bort fra meg.
Så er jeg på butikken igjen på fredag og i det jeg snur meg etter å ha plukket noe fra hyllen så ser jeg rett inn i trynet hennes og hun setter opp et kjempe smil og hilser. Jeg hilser tilbake. 
Men er dette tegn på at hun missliker meg eller tror at jeg kanskje er etter typen hennes? 

Anonymkode: d9fe8...8a6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt alle gjør handler ikke om deg. Ingen her kan vite hva som foregår i andres hode. Slutt å overanalyser

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Er to mulige scenarioer her. 

Du betyr nok lite for henne, mulig hun knapt vet hvem du er, så hilser ikke første gang. Han har så kanskje sagt han kjenner deg godt, hilser så vennligere neste gang. 

Eller mulig han har beskrevet hvordan du fortsatte å snappe og ta kontakt selv da han ga klare signaler om at det var noe han ikke ønsket. Det var derfor ganske kleint første gang hun traff "stalkeren", men så har han sagt at du egentlig er ganske harmløs, og hun tar seg derfor sammen og er vennlig neste gang. 

Anonymkode: 2e368...9c1

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Møtte kompisen og nye dama hans på butikken på torsdag. Vi var bare venner, men rykter kan jo alltid si at vi datet og noen mener at han var interessert i meg. Vi var mye sammen og jeg besøkte han ofte, men bare vennskapelige følelser og aldri noe sex og kos. 
Jeg ønsket å få følelser for han da han var så behagelig på alle måter. 
Plutselig har han fått dame og jeg blir litt lei meg fordi han ikke sa noe, han sluttet nemlig å svare  særlig på snapene mine uten videre og jeg syntes han i det minste kunne sagt at han datet slik at ikke jeg drev og tok kontakt. Likevel, jeg har ikke kjærlighetssorg. Jeg vet hvem dama er da vi er fra samme by alle 3 og inntrykket av henne er veldig fint.
Går inn på butikken og der er han og dama. Begge ser meg og han hilser vanlig, hun snur seg enkelt og greit bort uten å smile. Jeg stopper ikke å prate da for jeg føler ikke det passer. Var nesten så jeg syntes hun bare hadde lyst til å dra han med seg bort fra meg.
Så er jeg på butikken igjen på fredag og i det jeg snur meg etter å ha plukket noe fra hyllen så ser jeg rett inn i trynet hennes og hun setter opp et kjempe smil og hilser. Jeg hilser tilbake. 
Men er dette tegn på at hun missliker meg eller tror at jeg kanskje er etter typen hennes? 

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er to mulige scenarioer her. 

Du betyr nok lite for henne, mulig hun knapt vet hvem du er, så hilser ikke første gang. Han har så kanskje sagt han kjenner deg godt, hilser så vennligere neste gang. 

Eller mulig han har beskrevet hvordan du fortsatte å snappe og ta kontakt selv da han ga klare signaler om at det var noe han ikke ønsket. Det var derfor ganske kleint første gang hun traff "stalkeren", men så har han sagt at du egentlig er ganske harmløs, og hun tar seg derfor sammen og er vennlig neste gang. 

Hvor tok du det fra?   

Anonymkode: ef311...8a3

• Liker 1
Skrevet

Gjør ikke alle det da? Altså at man ignorerer bekjente når man ser dem på avstand, men kommer de tilfeldigvis for nær så må man jo si hei.

Om jeg ser en person jeg kjenner sånn halvveis så kan jeg gå over gata, snu, dukke bak butikkhyller, late som jeg ser ned i mobilen eller ser en annen vei. Heldigvis er 90% av nordmenn lik meg, sånn at vi begge kan late som vi ikke ser hverandre i butikken.

Men går jeg rett på han/henne så MÅ jeg jo sette opp et stort smil, da er det ingen plass å gjemme seg.

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hvor tok du det fra?   

underbevisstheten sin. noen leser det de vil se. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

....syntes han i det minste kunne sagt at han datet slik at ikke jeg drev og tok kontakt. 

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvor tok du det fra?   

En snap som en ny kjæreste ser, kombinert med det andre du skriver om hvordan dere ble oppfattet, er nok til at det smøres tykt på om hvor slitsom du er til en ny kjæreste. 

AnonymBruker
Skrevet

Du legger for mye i dette her. Hvis jeg skulle gjort meg til kjenne, hoiet og viftet med armene, eller beinet over bilveien og gjennom parker hver gang jeg ser noen jeg kjenner så hadde ikke livet mitt handlet om stort annet enn å fly rundt å si "Hei!:)" til alle fordi jeg ikke ønsker å fremstå som overlegen. 

Jeg har selv gjort som hun du kritiserer her. På matbutikken treffer man ofte kjentfolk, og man er også gjerne på vei til eller fra noe, man er ofte dødssliten etter jobb. Altså..... Hvis dette er et issue for deg så har du et kjedelig liv

Anonymkode: 3dd4e...e4d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, så lei jeg er av folk som gjør alt om til seg selv. Hvis jeg spiser en skive med leverpostei gjør folk det om til seg selv til og med. Hvis jeg slipper en fis gjør folk det om til seg selv. Hvis jeg haf en flekk på genseren gjør folk det om til seg selv. 

Dritlei av mennesker som er helt vanlige og som lager et nummer ut av seg selv. 

Anonymkode: aa4c3...951

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Cuntzilla skrev (10 timer siden):

Gjør ikke alle det da? Altså at man ignorerer bekjente når man ser dem på avstand, men kommer de tilfeldigvis for nær så må man jo si hei.

Om jeg ser en person jeg kjenner sånn halvveis så kan jeg gå over gata, snu, dukke bak butikkhyller, late som jeg ser ned i mobilen eller ser en annen vei. Heldigvis er 90% av nordmenn lik meg, sånn at vi begge kan late som vi ikke ser hverandre i butikken.

Men går jeg rett på han/henne så MÅ jeg jo sette opp et stort smil, da er det ingen plass å gjemme seg.

Dette.

Anonymkode: 521ec...c54

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

En snap som en ny kjæreste ser, kombinert med det andre du skriver om hvordan dere ble oppfattet, er nok til at det smøres tykt på om hvor slitsom du er til en ny kjæreste. 

får på følelsen av at du er en slik ny kjæreste og er usikker på mannen din fordi eksen hans dumpet han eller noe. så er du den nye paranoide kvinnen som nå hater alle andre kvinner som tar kontakt med en som har fått seg dame.

Han kunne sagt at han hadde fått dame eller datet så hadde jeg sluttet å ta kontakt. Han svarte hele tiden helt til det plutselig ble stopp. Han ser på alt jeg gjør på insta da, (story) altså. jeg følger ikke han tilbake.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

får på følelsen av at du er en slik ny kjæreste og er usikker på mannen din fordi eksen hans dumpet han eller noe. så er du den nye paranoide kvinnen som nå hater alle andre kvinner som tar kontakt med en som har fått seg dame.

Han kunne sagt at han hadde fått dame eller datet så hadde jeg sluttet å ta kontakt. Han svarte hele tiden helt til det plutselig ble stopp. Han ser på alt jeg gjør på insta da, (story) altså. jeg følger ikke han tilbake.

Har vært godt gift i 15 år. Men fikk da litt livserfaring før jeg kom dit i livet. 

Jeg sier ikke at du gjorde noe feil, du visste ikke. Men om hun har fanget opp at han fikk snap fra deg, så kan du jo bare gjette deg frem til hva historien er... (Hint: det er neppe at han ikke har gitt beskjed). Den gangen jeg var ung og det var mer drama, hadde jeg knapt ei venninne som ikke mente at eksen til kjæresten var et troll, da det alltid ble smurt tykt på. 

Skrevet

Jeg kan være ganske så distre og er i tillegg dårlig på ansiktsgjenkjennelse. Så jeg har høyst sannsynlig gått fordi både familie, venner og bekjente mange ganger uten å hilse. Jeg håper inderlig at de ikke tenker som deg! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er litt sjenert, og dårlig på å kjenne igjen ansikter. Jeg går nok også ofte forbi bekjente uten å kjenne dem igjen. Eller jeg later som ingenting og håper de ikke ser meg fordi jeg vet eller mistenker at det er noen jeg kjenner litt, men klarer ikke helt å plassere dem. Jeg blir flau og kan snu meg bort og late som ingenting. 

For meg fremstår det egentlig som en relativt sannsynlig forklaring på at kompisens dame hilste så hjertelig neste gang. Da hadde han kanskje minnet henne på hvem du var. Og da visste hun hvordan hun burde og ønsket å reagere når hun møtte deg. Eller dere kom så nær at hun ikke kunne snike seg unna selv om hun ble flau, og hun reagerte med å bli ekstra hjertelig i stedet. 

Anonymkode: ea9a5...a98

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan også overse folk på avstand, ikke fordi jeg er overlegen, men fordi jeg kanskje er sliten rett etter jobb eller har det travelt.. og ikke orker. 

Anonymkode: 08ce7...12d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...