Gå til innhold

Hvilket hjemmelsgrunnlag - krav mot veterinær

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er misfornøyd med veterinærens tjenester, og ønsker å fremme krav om prisavslag. Hvilket hjemmelsgrunnlag kan jeg vise til? 

Anonymkode: 2c455...fcd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må først grunngi hva som var feil eller mangel på behandlingen. Vær konkret og hold deg til fakta, ikke bland inn følelser og hva du syntest skulle vært gjort annerledes. Sjekk hva som er vanlig behandling i sykdomstilfelle.

Anonymkode: 23418...fb5

AnonymBruker
Skrevet

Det forstår jeg også. Jeg vil vite hvilket lovgrunnlag jeg kan vise til dersom jeg fastholder krav om prisavslag. 

Anonymkode: 2c455...fcd

Skrevet

Hvordan kan man i ettertid kreve prisavslag på en levert tjeneste? Hva er «feilen» mener du?

AnonymBruker
Skrevet

Her er du på ulovfestet område. Det finnes ingen lov som regulerer prisavslag på veterinærtjenester.

Anonymkode: 6ba3b...79a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hjemmelsgrunnlaget vil være ulovfestet rett og selve avtalen. 

Anonymkode: d6540...b86

• Liker 1
Skrevet (endret)

Veterinærer skal som alle andre næringsdrivende gi deg mulighet til å bli kjent med prisene de tar, f.eks. på sine nettsider eller ved oppslag på klinikken.  Om disse opplysningene er gitt og du kjøper tjenesten kan du ikke klage på prisnivået i etterkant, selv om prisene er høyere enn andre steder. Se https://www.forbrukertilsynet.no/prisopplysninger-og-prismarkedsforing

Det er ingen garanti for at veterinærbehandling av dyr gir ønsket resultat. Om du mener veterinæren ikke har opptrådt faglig forsvarlig kan du lese om klagemuligheter på https://www.vetnett.no/klage-pa-veterinartjenester/

Endret av blazius
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...