Gå til innhold

Selge gamle gullsmykker -har du erfaring? Blir man lurt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Må ha litt penger kjapt inn, og vurderer å selge noen gamle gullsmykker som uansett aldri brukes. Har sett på feks gullbanken.no. Skjønner jo at de skal tjene penger selv - men blir kjøpsprisen helt latterlig lav? Eller er det en ok handel sånn verdimessig?

Anonymkode: f58bc...4bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke så mye man får nei, tatt i betraktning at det er gull. Men de skal som sagt tjene på det selv, og i mange tilfeller må de smelte om gullet og ta jobben med det og å lage nye smykker av det. Evt rense og selge videre smykker som er hele og fine uten slitasje.

Solgte noen brukte gullsmykker jeg hadde liggende og aldri brukte. Tror det var Gullbrev.no jeg brukte. Registrerte meg på nettsiden deres, og fikk kort tid etter en polstret og ferdigadressert konvolutt i posten. Fylte ut et skjema om meg, navn og kontonr jeg ville ha pengene betalt til, og la dette skjemaet med gullet ned i konvolutten og sendte inn. Fikk 1200,- kr på konto noen dager senere. Det gikk raskt.

De betaler ikke noe for eventuelle steiner på smykkene. Så ringer med diamanter etc får du bare betalt for gullet, ikke steinene. Så er det stein med høy karat der, selg det heller direkte til en gullsmed (om de tar inn brukte smykker overhodet da?)

Jeg følte meg ikke "lurt" som solgte gullet sånn, nei, men jeg er klar over at jeg ikke fikk den aller beste prisen. Det får man jo ikke som regel, når man selger brukte smykker.

Endret av Million
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om det er en ok handel blir jo opp til deg - om du er fornøyd med prisen du får. De skal jo tjene penger, så klart, men tror ikke det er lett for privatpersoner å få noen særlig høyere pris for brukt gull heller.

Har brukt Gullbrev selv, en gang jeg var skikkelig knipen for penger. Solgte noen gullsmykker jeg hadde fått av en ex, så ikke noe jeg kom til å savne. Jeg var fornøyd. Om det er smykker du muligens kan savne senere ville jeg tenkt meg grundig om. 

Anonymkode: 55c22...66c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...