Gå til innhold

Klær og div med samvær 50/50

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gjør dere det? 
Datteren på snart 15 år med lett pu og epilepsi har bodd fast hos meg hele tiden, men med samvær annenhver helg hos far. 
Nå har han flyttet til nabokommunen og ønsker 50/50, det samme ønsker jenta vår. 
Så da lurer jeg på hvordan dere gjør det med klær og div. Vi kommer til å ha mandag til mandag. 
Jeg har sagt i fra til far at det beste er om hun slipper å dra med seg så mye mellom oss. Til nå har jeg fått bidrag.
Så jeg har ordnet ALT🤪 

Anonymkode: c65c2...8a9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi har 50/50 og vi holder klær selv også spleiser vi på yttersko og ytterklær. Sportsutsyr til fritidsaktiviteter spleiser vi på. 

Anonymkode: b0c16...811

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan gjør dere det? 
Datteren på snart 15 år med lett pu og epilepsi har bodd fast hos meg hele tiden, men med samvær annenhver helg hos far. 
Nå har han flyttet til nabokommunen og ønsker 50/50, det samme ønsker jenta vår. 
Så da lurer jeg på hvordan dere gjør det med klær og div. Vi kommer til å ha mandag til mandag. 
Jeg har sagt i fra til far at det beste er om hun slipper å dra med seg så mye mellom oss. Til nå har jeg fått bidrag.
Så jeg har ordnet ALT🤪 

Da er jo det greieste om dere oppretter en konto som begge har tilgang til. Så setter dere inn samme beløp en gang i måneden begge to. 
Eller så har dere et oppgjør på vipps e gang i måneden. 

AnonymBruker
Skrevet

Har 50/50 og det vi kjøper inn, alt av sko, klær etc, blir her. Så kjøper den andre foreldren inn det barna trenger i det hjemmet. Det har i vårt tilfelle vært det beste. 

Anonymkode: 73062...8a7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøper inn og sier i fra/avtaler ved dyre kjøp osv. Så vipper han tilbake. 

Anonymkode: 510aa...e82

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at dere da kan stoppe bidraget siden hun bor og spiser 50/50 hos begge. Og hvis han liker å shoppe, så kan han jo kjøpe inn klær til henne der. Hvis ikke, så kan hun jo få med klær fra deg. Evt at du kjøper inn litt ekstra om du er dreven på shopping for henne, og at dere fra nå av spleiser på det dere kjøper inn hvis dere dropper bidraget.

Anonymkode: d074f...745

AnonymBruker
Skrevet

Vi holder «basis» klær selv, men spleiser på ytterklær, sko, vinterdresser ++ tror det er ganske vanlig. 

Anonymkode: 5903a...0dc

• Liker 1
Skrevet

Hva vil "lett pu" si, hvor oppegående er hun?

Generelt ville jeg sagt at for en 15-åring så lager dere en felleskonto for klær, setter inn like mye penger (eventuelt brøk etter inntekt), og så kjøper dere i samråd med tenåringen det hun trenger, og hun sørger for å pakke med seg det hun trenger/har lyst til å ta med til den andre forelderen når hun reiser frem og tilbake. En 15-åring har ikke bruk for dobbelt opp av noe, hun klarer å planlegge "regntøy til fjelltur lørdag, penkjole til festen på søndag, 7 par truser og like mange par sokker". 

Men dersom hun ikke helt er 15 år psykisk, eller dette blir for mye stress for henne, så er jo det en helt annen sak. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Nuith skrev (2 timer siden):

Hva vil "lett pu" si, hvor oppegående er hun?

Generelt ville jeg sagt at for en 15-åring så lager dere en felleskonto for klær, setter inn like mye penger (eventuelt brøk etter inntekt), og så kjøper dere i samråd med tenåringen det hun trenger, og hun sørger for å pakke med seg det hun trenger/har lyst til å ta med til den andre forelderen når hun reiser frem og tilbake. En 15-åring har ikke bruk for dobbelt opp av noe, hun klarer å planlegge "regntøy til fjelltur lørdag, penkjole til festen på søndag, 7 par truser og like mange par sokker". 

Men dersom hun ikke helt er 15 år psykisk, eller dette blir for mye stress for henne, så er jo det en helt annen sak. 

Hun går på spesialskole og hatt utsatt skolestart. Sen språklig og motorisk. Men aldersadekvat på flere ting. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg tenker at dere da kan stoppe bidraget siden hun bor og spiser 50/50 hos begge. Og hvis han liker å shoppe, så kan han jo kjøpe inn klær til henne der. Hvis ikke, så kan hun jo få med klær fra deg. Evt at du kjøper inn litt ekstra om du er dreven på shopping for henne, og at dere fra nå av spleiser på det dere kjøper inn hvis dere dropper bidraget.

Anonymkode: d074f...745

Pappaen tjener ganske mye mer enn meg, så hvis Nav regner ut at jeg fortsatt skal ha bidrag så mottar jeg dette. 
Jeg ønsker å lytte til datteren vår vedr ny samværsform, men det er ikke riktig at jeg skal ha dårlig økonomi for det. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...