AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #1 Skrevet 24. mai 2021 Baby begynte med grøt forrige mandag. Vannet det ut, ga en teskje og har økt litt. Nå spiser hun tre teskjeer. Hun har ikke bæsjet på 5 dager nå og jeg vet det er normalt med endret avføringsmønster etter start av fast føde. Hun bæsjet 3-5 ganger per dag før (morsmelk). Begynte med sviskemos i går. Ga en teskje og hun elsket det! Dersom hun ikke viser tegn til ubehag, hvor lenge kan hun gå uten avføring før vi ringer helsestasjon? Skal jeg bare fortsette å gi grøt og sviske? 🤔 Anonymkode: 137a3...4bf
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #2 Skrevet 24. mai 2021 Jeg er ikke helsepersonell men dersom hun er helt uten ubehag hadde jeg personlig sikkert ventet en ukes tid før jeg kontaktet helsestasjon. Anonymkode: a6677...77e
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #3 Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Baby begynte med grøt forrige mandag. Vannet det ut, ga en teskje og har økt litt. Nå spiser hun tre teskjeer. Hun har ikke bæsjet på 5 dager nå og jeg vet det er normalt med endret avføringsmønster etter start av fast føde. Hun bæsjet 3-5 ganger per dag før (morsmelk). Begynte med sviskemos i går. Ga en teskje og hun elsket det! Dersom hun ikke viser tegn til ubehag, hvor lenge kan hun gå uten avføring før vi ringer helsestasjon? Skal jeg bare fortsette å gi grøt og sviske? 🤔 Anonymkode: 137a3...4bf Dropp grøten og gi grønnsaksmos i steden. Mye mildere for små mager og tarmer😊 Anonymkode: e6e9a...5fe 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #4 Skrevet 25. mai 2021 12 hours ago, AnonymBruker said: Dropp grøten og gi grønnsaksmos i steden. Mye mildere for små mager og tarmer😊 Anonymkode: e6e9a...5fe 15 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er ikke helsepersonell men dersom hun er helt uten ubehag hadde jeg personlig sikkert ventet en ukes tid før jeg kontaktet helsestasjon. Anonymkode: a6677...77e Takk for svar! ☺️ Gir henne gulrot & potetpuré og sviske & plommepuré nå! Det slurper hun i seg! Virker ikke som hun vil ha grøt uansett nå, bare snur seg vekk. Da venter vi litt til og ser det an. Satser på at sviske får fart på sakene! 😄 ts Anonymkode: 137a3...4bf
Nysgjerrig1 Skrevet 25. mai 2021 #5 Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Takk for svar! ☺️ Gir henne gulrot & potetpuré og sviske & plommepuré nå! Det slurper hun i seg! Virker ikke som hun vil ha grøt uansett nå, bare snur seg vekk. Da venter vi litt til og ser det an. Satser på at sviske får fart på sakene! 😄 ts Anonymkode: 137a3...4bf Bedre med litt grønnsaks- og fruktpuré ja ☺️ Gjerne ha litt usaltet meierismør eller kaldpresset rapsolje i også, smaker bedre og metter. Bruk sviskemos og/eller malt i grøten når du starter med grøtmåltider, og nok til at det kommer ut igjen! ☺️ De bør ha avføring hver dag når de spiser fast føde. Ved fullamming kan det visst gå noen dager uten at det er problematisk.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #6 Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 24.5.2021 den 16.03): Baby begynte med grøt forrige mandag. Vannet det ut, ga en teskje og har økt litt. Nå spiser hun tre teskjeer. Hun har ikke bæsjet på 5 dager nå og jeg vet det er normalt med endret avføringsmønster etter start av fast føde. Hun bæsjet 3-5 ganger per dag før (morsmelk). Begynte med sviskemos i går. Ga en teskje og hun elsket det! Dersom hun ikke viser tegn til ubehag, hvor lenge kan hun gå uten avføring før vi ringer helsestasjon? Skal jeg bare fortsette å gi grøt og sviske? 🤔 Anonymkode: 137a3...4bf Min må ha mer enn bare ei t-skje svisker og det som fungerer enda bedre er aprikos som har ligget i vann gjennom natten, skyllet av et par ganger og kokt i helt rent vann og så moset. Fryst i terninger. Blander det oppi grøten. Overmodne pærer og overmodne bananer hjelper også på bæsjen. Anonymkode: 527f7...c09
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå