Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Baby begynte med grøt forrige mandag. Vannet det ut, ga en teskje og har økt litt. Nå spiser hun tre teskjeer. Hun har ikke bæsjet på 5 dager nå og jeg vet det er normalt med endret avføringsmønster etter start av fast føde. Hun bæsjet 3-5 ganger per dag før (morsmelk). Begynte med sviskemos i går. Ga en teskje og hun elsket det! 

Dersom hun ikke viser tegn til ubehag, hvor lenge kan hun gå uten avføring før vi ringer helsestasjon? Skal jeg bare fortsette å gi grøt og sviske? 🤔 

Anonymkode: 137a3...4bf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke helsepersonell men dersom hun er helt uten ubehag hadde jeg personlig sikkert ventet en ukes tid før jeg kontaktet helsestasjon.

Anonymkode: a6677...77e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Baby begynte med grøt forrige mandag. Vannet det ut, ga en teskje og har økt litt. Nå spiser hun tre teskjeer. Hun har ikke bæsjet på 5 dager nå og jeg vet det er normalt med endret avføringsmønster etter start av fast føde. Hun bæsjet 3-5 ganger per dag før (morsmelk). Begynte med sviskemos i går. Ga en teskje og hun elsket det! 

Dersom hun ikke viser tegn til ubehag, hvor lenge kan hun gå uten avføring før vi ringer helsestasjon? Skal jeg bare fortsette å gi grøt og sviske? 🤔 

Dropp grøten og gi grønnsaksmos i steden. Mye mildere for små mager og tarmer😊

Anonymkode: e6e9a...5fe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Dropp grøten og gi grønnsaksmos i steden. Mye mildere for små mager og tarmer😊

Anonymkode: e6e9a...5fe

15 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er ikke helsepersonell men dersom hun er helt uten ubehag hadde jeg personlig sikkert ventet en ukes tid før jeg kontaktet helsestasjon.

Anonymkode: a6677...77e

Takk for svar! ☺️

Gir henne gulrot & potetpuré og sviske & plommepuré nå! Det slurper hun i seg! Virker ikke som hun vil ha grøt uansett nå, bare snur seg vekk. Da venter vi litt til og ser det an. Satser på at sviske får fart på sakene! 😄 

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Takk for svar! ☺️

Gir henne gulrot & potetpuré og sviske & plommepuré nå! Det slurper hun i seg! Virker ikke som hun vil ha grøt uansett nå, bare snur seg vekk. Da venter vi litt til og ser det an. Satser på at sviske får fart på sakene! 😄 

ts

Bedre med litt grønnsaks- og fruktpuré ja ☺️ Gjerne ha litt usaltet meierismør eller kaldpresset rapsolje i også, smaker bedre og metter. 

Bruk sviskemos og/eller malt i grøten når du starter med grøtmåltider, og nok til at det kommer ut igjen! ☺️ De bør ha avføring hver dag når de spiser fast føde. Ved fullamming kan det visst gå noen dager uten at det er problematisk. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.5.2021 den 16.03):

Min må ha mer enn bare ei t-skje svisker og det som fungerer enda bedre er aprikos som har ligget i vann gjennom natten, skyllet av et par ganger og kokt i helt rent vann og så moset. Fryst i terninger. Blander det oppi grøten. Overmodne pærer og overmodne bananer hjelper også på bæsjen.

Anonymkode: 527f7...c09

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...