Ada81 Skrevet 24. mai 2021 #1 Skrevet 24. mai 2021 Jeg har en kronisk sykdom, så er litt vanskelig å vite hva som egentlig er vanlig og hva som bare er "meg" 😄 Det er garantert STORE forskjeller fra kvinne til kvinne her, avhengig av alder og fysisk utgangspunkt. Sikkert noen supermennesker der ute som trener crossfit frem til fødsel ... Uansett er det interessant å høre: Hvor slitne var/er dere det siste trimesteret? Hovedsakelig mellom uke 28 og 35, og gjerne dere som er over 35 år. Klarer dere å gå turer, evt. hvor langt? Klarer dere å gjøre like mye husarbeid som tidligere? Er det "vanlig" at mann/samboer overtar mer ansvar hjemme siste trimester? (Vi må uansett gjøre det som passer best for oss.) Eller hvis det er lettere å svare på: Hvor mange prosent føler dere at funksjonsnivået er redusert i hverdagen?
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #2 Skrevet 24. mai 2021 Jeg var veldig sprek og trente CrossFit frem til midten av andre trimester. Så var det en ganske plutselig endring i form. Gikk litt turer, men ble helt ærlig dritsliten av å gå 2 km. Fikk kynnere hver gang jeg var i bevegelse og måtte tisse når jeg sto og fikk press på blæra. Så turte ikke gå langt fra hjemmet 😂 var i god form igjen ganske raskt etter fødsel da. Anonymkode: 2a73a...ee2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #3 Skrevet 24. mai 2021 Uke 40 i dag og funksjonsnivået er redusert med ca 0%. Føler meg heller ikke sliten, og har den siste uken hatt litt over 12.000 skritt daglig. Men jeg er ekstremt heldig altså, har ikke vondt eller noen plager i det hele tatt. Anonymkode: 60e2f...5f7
Million Skrevet 24. mai 2021 #4 Skrevet 24. mai 2021 Jeg var ikke sliten, men jeg hadde veldig vond bekkenløsning, så jeg haltet rundt. Husker ikke eksakt når jeg ble sykmeldt i svangerskapet, men jeg fødte i uke 35+6. Tror kanskje jeg ble sykmeldt rundt uke 31-32 pga premature rier (som ble stoppet med medisiner de neste ukene). Synes jeg var ganske sprek bortsett fra smertene. Jeg hadde ingen barn fra før som krevde tid og energi da, og kunne hvile når jeg følte for det.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #5 Skrevet 24. mai 2021 33 år, tredjegangs, 25 uker på vei. Er til vanlig frisk og i god form, men bekkenløsning og kynnere i kombinasjon med tidligere prematurfødsler, gjør at aktivitetsnivået har sine begrensninger. Det kan selvsagt bidra til at jeg føler meg ekstra trøtt også, ond spiral det der... MEN - når mannen er hjemme og jeg får hvilt litt ekstra om morningene og han gjerne tar de eldste med seg ut og slikt, har jeg mye mer overskudd! De ukene han er på sjøen er jeg derimot nokså skutt etter en dag på jobb, og må ærlig innrømme at NRK super er en hyppig brukt avlastning om ettermiddagen...😇 Ikke alltid jeg fungerer optimalt på jobb heller, hender oftere og oftere at jeg plutselig blir helt kake.. nesten sånn "medisin-trøtt" om du skjønner hva jeg mener... Anonymkode: 3e149...9b5
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #6 Skrevet 24. mai 2021 Jeg var ikke sliten på den tiden med første, gikk mye turer i marka og var på en ganske aktiv sydenferie rundt da. Eneste var at jeg gikk og la meg litt tidligere på dagen. Med andre hadde jeg kraftig bbekkenlåsning (dvs sover dårlig fordi alt gjør vondt) og sleit med å få i meg nok jern, så var sykemeldt og veldig sliten alltid Anonymkode: bf3b4...349
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå