Gå til innhold

Koke ansiktssvamp i kjele? Og evt kjøkkenkluter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg setter ikke på en vaskemaskin bare for 3 ansiktssvamper og/eller 3 kjøkkenkluter. Fungerer det å koke svampene i kjele? Hvilket evt middel brukes oppi? Har Ecover oppvaskmiddel som altså er parfymefritt. Ellers har jeg Palmolive håndsåpe. Zalo vil jeg ikke bruke på produkter jeg skal vaske ansiktet med og jeg vil ikke skade svampene. Men er dette noe dere gjør om dere bare skal vaske noen få små ting?

Anonymkode: 81625...143

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det eneste som gjør beautyblendere helt reine er zalo.  Koking i kjele høres styrete ut.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke satset på å koke de, det er tross alt lagd av plast og du risikerer at det smelter og ødelegger kjelen din. Vask med vanlig zalo (løser opp fett), eller en ansiktsrens hvis du er veldig fin på det, men tviler på at du får svampene like rene ettersom de er for skånsomme til det. Eventuelt kjøp deg nye svamper

Anonymkode: 76927...5b6

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ville ikke satset på å koke de, det er tross alt lagd av plast og du risikerer at det smelter og ødelegger kjelen din. Vask med vanlig zalo (løser opp fett), eller en ansiktsrens hvis du er veldig fin på det, men tviler på at du får svampene like rene ettersom de er for skånsomme til det. Eventuelt kjøp deg nye svamper

Anonymkode: 76927...5b6

De varer ikke så lenge.  Men den blå og den gule beautyblenderen varer lengre enn den rosa og beige av en eller annen grunn.  Den orginale rosa får sprekker etter 2 g vask.   De andre merkene vet jeg ikke, kjøper bare den orginale.   

AnonymBruker
Skrevet
Peonjenta skrev (1 time siden):

De varer ikke så lenge.  Men den blå og den gule beautyblenderen varer lengre enn den rosa og beige av en eller annen grunn.  Den orginale rosa får sprekker etter 2 g vask.   De andre merkene vet jeg ikke, kjøper bare den orginale.   

hva snakker dere om? originale? rosa??

AnonymBruker
Skrevet

Er det snakk om Konjac-svamp (eller lignende)? Trodde det holdt å legge den i kokende vann i 5 minutter.

Anonymkode: 7837b...ee8

AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke svamp kokes rene. Bakterier samler seg og elsker vekstmiljøet i sånne svamper. 

Anonymkode: aa74c...a39

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

hva snakker dere om? originale? rosa??

Sminkesvamper, men ts skriver kanskje om noe annet

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...