frøkenkoz Skrevet 24. mai 2021 #1 Skrevet 24. mai 2021 Vi har en 12 år gammel rottweiler som har fått fettklumper. Hun har en stor en på brystet. Mellom fram bena. Den er sjenerende og stygg og samboeren min vil gjerne at vi skal fjerne den. Men jeg kan ikke tenke meg at de klarer å tømme den uten å legge henne i narkose. Og jeg synes narkose er skummelt mtp alderen hennes. Er det noen som har erfaring med dette? Ang hvordan det gjøres og prismessig? Jeg vet det er forskjellige priser men tenkte bare å høre hva dere betalte. Er det faktisk mulig å tømme slike med lokalbedøvelse. Tispa begynner jo å bli litt sær også , så jeg vet virkelig ikke.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #2 Skrevet 24. mai 2021 frøkenkoz skrev (1 minutt siden): Vi har en 12 år gammel rottweiler som har fått fettklumper. Hun har en stor en på brystet. Mellom fram bena. Den er sjenerende og stygg og samboeren min vil gjerne at vi skal fjerne den. Men jeg kan ikke tenke meg at de klarer å tømme den uten å legge henne i narkose. Og jeg synes narkose er skummelt mtp alderen hennes. Er det noen som har erfaring med dette? Ang hvordan det gjøres og prismessig? Jeg vet det er forskjellige priser men tenkte bare å høre hva dere betalte. Er det faktisk mulig å tømme slike med lokalbedøvelse. Tispa begynner jo å bli litt sær også , så jeg vet virkelig ikke. Nei de tømmer den ikke. Den må fjernes i full narkose. Min hund på 10 har 2 stk på brystet som jeg helst ville fjerne, men dyrlegen sier at de «har god plass» å vokse på, så anbefaler ikke fjerning. Jeg tenkte de kunne gjøre det med lokalbedøvelse som de gjør med mennesker, men nei. Anonymkode: 460b1...fa9
frøkenkoz Skrevet 24. mai 2021 Forfatter #3 Skrevet 24. mai 2021 Just now, AnonymBruker said: Nei de tømmer den ikke. Den må fjernes i full narkose. Min hund på 10 har 2 stk på brystet som jeg helst ville fjerne, men dyrlegen sier at de «har god plass» å vokse på, så anbefaler ikke fjerning. Jeg tenkte de kunne gjøre det med lokalbedøvelse som de gjør med mennesker, men nei. Anonymkode: 460b1...fa9 Tuuusen takk for svar Ja, det var det jeg tenkte også. Og ta den sjansen med å legge henne i full narkose er vell en stor risiko å ta? Når hun er så gammel?
Arx Skrevet 24. mai 2021 #4 Skrevet 24. mai 2021 Hvis den ikke plager hunden ville jeg latt den være. 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #5 Skrevet 24. mai 2021 frøkenkoz skrev (7 timer siden): Tuuusen takk for svar Ja, det var det jeg tenkte også. Og ta den sjansen med å legge henne i full narkose er vell en stor risiko å ta? Når hun er så gammel? Ja min er «bare» 10, men han sleit med å våkne fra enkel bedøving når han var 8, så jeg tør ihverfall ikke. Veterinær sier de ligger fint til på brystet og at det ikke gjør noe at de vokser. Så med mindre hunden plages av det vil ikke vi gjøre det ihverfall Anonymkode: 460b1...fa9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå