jabx Skrevet 28. mai 2021 #21 Del Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Pga Elon Musk har BTC, og flere andre kryptovalutaer, sunket rett til bunns. Det er feil. Kursen var allerede på vei ned fra ATH, og har fortsatt nedover lenge etter at folk skjønte at Tesla ikke kommer til å selge Bitcoin-beholdningen sin, og ser etter måter å gjøre Bitcoin-mining mer miljøvennlig på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klondrik Skrevet 29. mai 2021 #22 Del Skrevet 29. mai 2021 (endret) jabx skrev (15 timer siden): Som du kan se, stanset de muligheten for å kjøpe biler med Bitcoin, men så står det i siste avsnitt t de kommer til å bruke det igjen senere. Som sagt, prøv å få med deg hva som faktisk skjedde. Om tullinger solgte ut i panikk basert på dette, så er det deres eget problem. Hele poenget er at Elon Musk IKKE kommer til å drive butikk i fremtiden med BTC som valuta, han leter allerede etter en mye mer bærekraftig og effektiv kryptovaluta med en helt annen teknologi. Når Elon Musk sier at han ikke kan selge sin beholdning så er det nettopp pga miljøet, så han vil altså vente med energikrevende transaksjoner til de har funnet frem til noe som er hakket bedre enn dagens løsning. Det står da ingen ting om at han ønsker å bruke Bitcoin på et senere tidspunkt til handel, han snakker om å vente med transaksjoner eller kvitte seg med beholdningen på en miljøvennlig måte. Energiforbruket kommer fortsatt til å være skyhøyt, noe som er et kjempeproblem for Bitcoin og det er derfor Musk velger andre kryptovalutaer. Endret 29. mai 2021 av klondrik 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 29. mai 2021 #23 Del Skrevet 29. mai 2021 klondrik skrev (8 timer siden): Hele poenget er at Elon Musk IKKE kommer til å drive butikk i fremtiden med BTC som valuta, han leter allerede etter en mye mer bærekraftig og effektiv kryptovaluta med en helt annen teknologi. Når Elon Musk sier at han ikke kan selge sin beholdning så er det nettopp pga miljøet, så han vil altså vente med energikrevende transaksjoner til de har funnet frem til noe som er hakket bedre enn dagens løsning. Det står da ingen ting om at han ønsker å bruke Bitcoin på et senere tidspunkt til handel, han snakker om å vente med transaksjoner eller kvitte seg med beholdningen på en miljøvennlig måte. Energiforbruket kommer fortsatt til å være skyhøyt, noe som er et kjempeproblem for Bitcoin og det er derfor Musk velger andre kryptovalutaer. Kanskje lese før du bare gjentar falske påstander: "Tesla will not be selling any Bitcoin and we intend to use it for transactions a soon as mining transitions to more sustainable energy." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Robin666 Skrevet 29. mai 2021 #24 Del Skrevet 29. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 28.5.2021 den 21.05): Pga Elon Musk har BTC, og flere andre kryptovalutaer, sunket rett til bunns. Det i seg selv betyr at det er en fin tid å kjøpe seg inn i det. Man kjøper jo på bunn, og selger på topp. Bitcoin kommer til å hente seg inn, og vil nå ny høyder igjen. Spørsmålet er bare hvor lang tid dette tar. Det kan ta 6 mnd og det kan ta 6 år, men det kommer! Det er jeg ikke i det minste tvil på. Har nettopp kjøpt mer selv. Anonymkode: 46460...ddb Lol. Hvordan vet du at dette er bunnen? Hvordan vet du hvilke valutaer som eksisterer om 6 år? De aller fleste av de tusener som finnes i dag vil være verdiløse, om ikke alle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Idiot007 Skrevet 29. mai 2021 #25 Del Skrevet 29. mai 2021 Jeg har trua på ada og xrp.. umulig å vite når det når bunn, men på lang sikt bør det bli kroner. De er miljøvennlig, som er viktig må til dags 👌 xrp er i rettsak mot zcash og om de vinner, vil verdien øke en del.. jeg skal satse feriepengene mine 🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klondrik Skrevet 30. mai 2021 #26 Del Skrevet 30. mai 2021 jabx skrev (8 timer siden): Kanskje lese før du bare gjentar falske påstander: "Tesla will not be selling any Bitcoin and we intend to use it for transactions a soon as mining transitions to more sustainable energy." Hvordan kan du tolke den siste setningen til noe positivt da han allerede har signalisert at han ikke lenger vil benytte seg av Bitcoin som handelsplattform? Elon Musk's visjoner strekker seg så mye lenger enn Bitcoin, vi snakker om et geni med asperger-syndrom som tar en U-sving uten å kimse dersom han oppdager problemer underveis, og jeg er ganske sikker på at de $1,5 milliardene han sitter på ikke betyr noe som helst i den store sammenheng. Musk vil hele tiden strekke seg etter den beste teknologien og der kommer Bitcoin langt bak. BTC er den aller første og eneste etablerte kryptovalutaen, men den tok dessverre med seg alle barnesykdommene og noen av feilene lar seg ikke reparere. Det er derfor han nå ser etter blokkjeder som luker ut feilene til BTC, en teknologi som gir ekstremt hurtigere transaksjoner og en mer miljøvennlig mining. Hele konseptet til Musk er bygget på en bærekraftig utvikling og han sier selv at han gjør flere feilbedømminger underveis men det koster han ingen ting å snu 180° dersom konseptet ikke fungerer, noe han har gjort i dette tilfellet. Når Musk sier at han ikke vil selge sine Bitcoin hvor han legger til at beholdningen vil brukes til transaksjoner den dagen mining blir mer miljøvennlig så sier det ingen ting om en evt videre satsing i BTC, det er en diplomatisk avslutning for å unngå en kollaps i markedet. Selv om Musk har gjort denne helomvendingen så betyr ikke det at Bitcoin er en dårlig investering. Jeg er ganske sikker på at Bitcoin fortsatt vil være den sikreste og mest stabile investeringen i kryptoverden i lang tid fremover nettopp fordi den er så etablert og det er vel ingen som helst tvil om at den vil nå nye høyder i årene som kommer. Likevel tror jeg at de som skal inn i markedet nå kan få en enda større verdiøkning i kryptovalutaer som bygger på en helt annen teknologi, men uansett så vil BTC være det tryggeste alternative i turbulente tider. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 6. juni 2021 #27 Del Skrevet 6. juni 2021 klondrik skrev (På 30.5.2021 den 11.55): Hvordan kan du tolke den siste setningen til noe positivt da han allerede har signalisert at han ikke lenger vil benytte seg av Bitcoin som handelsplattform? Hvilken del av "we intend to use it for transactions a soon as mining transitions to more sustainable energy" er det du ikke skjønner? Herregud, lær deg å lese. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klondrik Skrevet 6. juni 2021 #28 Del Skrevet 6. juni 2021 (endret) jabx skrev (11 minutter siden): Hvilken del av "we intend to use it for transactions a soon as mining transitions to more sustainable energy" er det du ikke skjønner? Herregud, lær deg å lese. Jeg tror ikke du forstår sa da er det heller ikke noe poeng å fortsette Endret 6. juni 2021 av klondrik Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 8. juni 2021 #29 Del Skrevet 8. juni 2021 klondrik skrev (På 6.6.2021 den 15.35): Jeg tror ikke du forstår sa da er det heller ikke noe poeng å fortsette Det som er et poeng er at du ikke leser det han faktisk skrev. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 8. juni 2021 #30 Del Skrevet 8. juni 2021 Jeg ville nok ventet til høsten med å investere. Nedgangen nå skyldes høyst sannsynlig likviditetsproblemer hos en del banker og hedge fond i USA, de må da selge ut eiendeler for å bedre likviditeten og da står kryptovaluta først i køen. Jeg tror nedgangen vil vedvare inntil man har fått ryddet opp i short-problematikken rundt en del aksjer (først og fremst GME, men også AMC og flere andre). Det kan ta noen måneder, og en del aktører vil nok gå over ende. I verste fall ender det med skikkelig børskrakk. Selv har jeg solgt meg ut av det meste for tiden, bl.a alle aksjefond. Har mesteparten av pengene i cash nå, litt i BTC og en del i GME-aksjer. Satser på å kjøpe meg opp utpå høsten igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå