AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #1 Del Skrevet 24. mai 2021 Jeg vurderer å investere i Bitcoin, og har forsøkt å kartlegge hva Elon Musk har sagt at prisen skal ligge på, på lang sikt. Men han er mer forvirrende enn oppklarende synes jeg. Er det noen her som kjenner til Elon Musk bedre enn meg og kan tyde hva han har sagt at prisen på bitcoin skal være om 5 til 10 år? Anonymkode: 4e2fc...a80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 24. mai 2021 #2 Del Skrevet 24. mai 2021 Det Elon Musk kritiserte Bitcoin for var den lite klimavennlige utvinningen. Det kreves jo enorme energimengder og det meste av dette kommer jo fra kullkraftverk. En valuta får verdi ut fra tillit og forventninger til utvikling av verdien. Når nå noen nevner elefanten i rommet, at crypto currencies er et slags luftslott som bare har verdi fordi alle tror det, da kollapset verdien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 24. mai 2021 #3 Del Skrevet 24. mai 2021 Ikke bry deg om Elon Musk, og ikke hast inn i noe du ikke forstår. Les deg opp på ulike prosjekter, og invester i de du har trua på. Krypto er volatilt og risikabelt, så ikke putt mer penger inn enn det du har råd til å miste. Og forbered deg på opp- og nedturer. Krypto er gøy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #4 Del Skrevet 24. mai 2021 Krypto er pyramidespill. Person 1 kjøper, snakker opp valutaen til person 2 som også kjøper. Og slik går det nå da slik at de som kjøpte tidlig kan selge for fet gevinst mens de som kjøpte sist taper. Anonymkode: 4f13e...949 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 25. mai 2021 #5 Del Skrevet 25. mai 2021 14 hours ago, AnonymBruker said: Person 1 kjøper, snakker opp valutaen til person 2 som også kjøper. Bortsett fra Musk da. Selskapet hans kjøpte bitcoins for 15 milliarder og så sender han ut flere meldinger som senker verdien med 30%... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klondrik Skrevet 28. mai 2021 #6 Del Skrevet 28. mai 2021 (endret) AnonymBruker skrev (På 24.5.2021 den 14.48): Jeg vurderer å investere i Bitcoin, og har forsøkt å kartlegge hva Elon Musk har sagt at prisen skal ligge på, på lang sikt. Men han er mer forvirrende enn oppklarende synes jeg. Er det noen her som kjenner til Elon Musk bedre enn meg og kan tyde hva han har sagt at prisen på bitcoin skal være om 5 til 10 år? Anonymkode: 4e2fc...a80 Om du vurderer å investere i kryptovaluta så bør du lese deg opp på hvilke andre alternativer det er. Bitcoin er den kryptovalutaen alle snakker om og uten tvil den største, men det ligger noen i etableringsfasen som kan gi en meget god gevinst på lengre sikt. Jeg sier ikke det er feil å investere i Bitcoin, men de nyere blokkjedene utvikler en nyere teknologi som er både raskere og mer miljøvennlig som f.eks "Ethereum" og "Cardano". Disse kan gi en enorm verdiøkning men du må uansett tenke langsiktig fordi markedet er veldig turbulent. Hold på det du kjøper i noen år selv om du opplever store nedturer underveis. Endret 28. mai 2021 av klondrik Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 28. mai 2021 #7 Del Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 24.5.2021 den 14.48): Jeg vurderer å investere i Bitcoin, og har forsøkt å kartlegge hva Elon Musk har sagt at prisen skal ligge på, på lang sikt. Men han er mer forvirrende enn oppklarende synes jeg. Er det noen her som kjenner til Elon Musk bedre enn meg og kan tyde hva han har sagt at prisen på bitcoin skal være om 5 til 10 år? Anonymkode: 4e2fc...a80 Musk har ikke sagt så mye om prisen. Uansett er det ingen som vet hva prisen kommer til å være om 5-10 år. Forresten: Selv om Elon Musk et av verdens smarteste mennesker, så betyr ikke det at han er feilfri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 28. mai 2021 #8 Del Skrevet 28. mai 2021 newman01 skrev (På 25.5.2021 den 10.22): Bortsett fra Musk da. Selskapet hans kjøpte bitcoins for 15 milliarder og så sender han ut flere meldinger som senker verdien med 30%... Nei, han gjør ikke det. Han sendte ut en offisiell melding om at Tesla ikke kom til å akseptere Bitcoin som betaling for bilene sine fordi det i dag brukes for mye fossil energi. Etter det understreket han at Tesla ikke kom til å selge seg ut av Bitcoin, og at han har tro på kryptavaluta over tid. Du må ikke bare lese idiotiske tabloide overskrifter, men se på hva som faktisk har skjedd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klondrik Skrevet 28. mai 2021 #9 Del Skrevet 28. mai 2021 (endret) jabx skrev (30 minutter siden): Nei, han gjør ikke det. Han sendte ut en offisiell melding om at Tesla ikke kom til å akseptere Bitcoin som betaling for bilene sine fordi det i dag brukes for mye fossil energi. Etter det understreket han at Tesla ikke kom til å selge seg ut av Bitcoin, og at han har tro på kryptavaluta over tid. Du må ikke bare lese idiotiske tabloide overskrifter, men se på hva som faktisk har skjedd. Her har du nok missforstått. Musk var klar og tydelig på at han ikke ønsket å bruke Bitcoin som handelsplattform, noe som gjorde at kursen stupte. Videre sier han at kryptovaluta eller blokkjeder er noe han har tro på i fremtiden, men da snakker han om helt annen kryptovaluta enn Bitcoin. Musk henviser til blokkjedene som er i gang med å utvikle et bærekraftig økosystem. Endret 28. mai 2021 av klondrik Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #10 Del Skrevet 28. mai 2021 Triks nr 1 når det gjelder å tjene penger på investeringer er å vite hvem og hva du skal høre på. Her har du en del igjen å lære... Anonymkode: b10b3...1f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #11 Del Skrevet 28. mai 2021 Når til og med folk på KG snakker om crypto, da vet du det er på tide å selge seg ut av crypto. Anonymkode: 9fe69...d1b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klondrik Skrevet 28. mai 2021 #12 Del Skrevet 28. mai 2021 (endret) AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Når til og med folk på KG snakker om crypto, da vet du det er på tide å selge seg ut av crypto. Faktisk et veldig godt poeng. Når det hypes som verst så har oppturen allerede vart en stund så her er det mange som kan oppleve en nedtur, men så lenge man ser langsiktig så må du tenke på hva coinen du betaler for i dag kan være verdt om 5 år og da er det stor sannsynlighet for at du har kjøpt denne coinen ekstremt billig. Tenk langsiktig! hold, hold og hold!!! Dersom jeg bestemte meg for å gå inn i markedet nå så er jeg litt usikker men hadde kanskje vurdert å vente til markedet sover og all hype er over. Uansett må man være mentalt forberedt på et par store nedturer før kryptovalutaen treffer nye høyder. Det er så mange som tror at kryptovaluta er lettjente penger men det er det absolutt ikke pga volatilt marked. Man er nødt til å være superdisiplinert når panikken nærmer seg. Endret 28. mai 2021 av klondrik 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #13 Del Skrevet 28. mai 2021 Just now, klondrik said: Faktisk et veldig godt poeng. Når det hypes som verst så har oppturen allerede vart en stund så her er det mange som kan oppleve en nedtur, men så lenge man tenker langsiktig så må du tenke på hva coinen du betaler for i dag kan være verdt om 5 år og da er det stor sannsynlighet for at du har kjøpt denne coinen ekstremt billig. Tenk langsiktig! hold, hold og hold!!! Dersom jeg bestemte meg for å gå inn i markedet nå så er jeg litt usikker men hadde kanskje vurdert å vente til markedet sover og all hype er over. Uansett må man være mentalt forberedt på et par store nedturer før kryptovalutaen treffer nye høyder. Det er så mange som tror at kryptovaluta er lettjente penger men det er det absolutt ikke pga volatilt marked. Man er nødt til å være superdisiplinert når panikken nærmer seg. Har vært kryptotråder på kg lenge. Nå har markedet kræsjet, så dersom man vil gå inn kan man like godt gjøre det når på vei oppover. Ingen garanti for at det ikke vil kræsje hardere, men det er ikke et dårlig tidspunkt å gå inn nå Anonymkode: b10b3...1f6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klondrik Skrevet 28. mai 2021 #14 Del Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har vært kryptotråder på kg lenge. Nå har markedet kræsjet, så dersom man vil gå inn kan man like godt gjøre det når på vei oppover. Ingen garanti for at det ikke vil kræsje hardere, men det er ikke et dårlig tidspunkt å gå inn nå Anonymkode: b10b3...1f6 Det er helt riktig at det har vært en skikkelig dipp, men ingen krakk. Vi er fortsatt inne i et bull-run men poenget er at vi ikke vet når bear nærmer seg Verken du, jeg eller de beste kryptoanalytikere kan anbefale tidspunkt for inngang, dette er veldig skummelt å gjøre om noen tenker kortsiktig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #15 Del Skrevet 28. mai 2021 1 minutt siden, klondrik said: Det er helt riktig at det har vært en skikkelig dipp, men ingen krakk. Vi er fortsatt inne i et bull-run men poenget er at vi ikke vet når bear nærmer seg Verken du, jeg eller de beste kryptoanalytikere kan anbefale tidspunkt for inngang, dette er veldig skummelt å gjøre om noen tenker kortsiktig. Den verste panikken er sannsynligvis over. Om man kjøper nå kan det gå ned noe, men over de neste 2 årene vil det gå opp så lenge bitcoin fortsatt er relevant. Bitcoin er selvsagt dårlig tech, men det spiller ingen rolle så lenge folk ser på bitcoin som investeringsrelevant. Om man noengang skal kjøpe bitcoin i nærmeste fremtid, så kan man gjøre det nå Det er selvsagt bedre å kjøpe andre krypto der teknologienen er relevant og kan brukes, men det er mye å kreve av noen som ikke er interessert i krypto. Anonymkode: b10b3...1f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #16 Del Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 24.5.2021 den 14.48): Jeg vurderer å investere i Bitcoin, og har forsøkt å kartlegge hva Elon Musk har sagt at prisen skal ligge på, på lang sikt. Men han er mer forvirrende enn oppklarende synes jeg. Er det noen her som kjenner til Elon Musk bedre enn meg og kan tyde hva han har sagt at prisen på bitcoin skal være om 5 til 10 år? Anonymkode: 4e2fc...a80 Pga Elon Musk har BTC, og flere andre kryptovalutaer, sunket rett til bunns. Det i seg selv betyr at det er en fin tid å kjøpe seg inn i det. Man kjøper jo på bunn, og selger på topp. Bitcoin kommer til å hente seg inn, og vil nå ny høyder igjen. Spørsmålet er bare hvor lang tid dette tar. Det kan ta 6 mnd og det kan ta 6 år, men det kommer! Det er jeg ikke i det minste tvil på. Har nettopp kjøpt mer selv. Anonymkode: 46460...ddb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klondrik Skrevet 28. mai 2021 #17 Del Skrevet 28. mai 2021 (endret) AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Bitcoin er selvsagt dårlig tech, men det spiller ingen rolle så lenge folk ser på bitcoin som investeringsrelevant. Om man noengang skal kjøpe bitcoin i nærmeste fremtid, så kan man gjøre det nå Ja, og der har du Dogecoin som et godt eksempel, en kryptovaluta hypet av selveste Musk. Folk kjøper bare fordi de synes det er kult å eie. Vet det blir feil å sammenligne Doge med Bitcoin som blir sett på som fremtidens kryptovaluta, men her tror jeg uansett det er mange som kjøper uten at de kjenner til eller bryr seg om at Bitcoin er ekstremt energikrevende De jeg synes er spennende å følge hvor jeg fyller på litt på ved hver store dipp er Ethereum, Cardano, XRP, Theta og Link. Spent på hvor de ligger om 5 år. Endret 28. mai 2021 av klondrik Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klondrik Skrevet 28. mai 2021 #18 Del Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Det i seg selv betyr at det er en fin tid å kjøpe seg inn i det. Man kjøper jo på bunn, og selger på topp. Hvordan vet du når du ligger på bunn og topp? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #19 Del Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Det i seg selv betyr at det er en fin tid å kjøpe seg inn i det. Man kjøper jo på bunn, og selger på topp. Hvordan vet du at dette er bunnen? Anonymkode: 2151a...702 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 28. mai 2021 #20 Del Skrevet 28. mai 2021 klondrik skrev (4 timer siden): Her har du nok missforstått. Musk var klar og tydelig på at han ikke ønsket å bruke Bitcoin som handelsplattform, noe som gjorde at kursen stupte. Videre sier han at kryptovaluta eller blokkjeder er noe han har tro på i fremtiden, men da snakker han om helt annen kryptovaluta enn Bitcoin. Musk henviser til blokkjedene som er i gang med å utvikle et bærekraftig økosystem. Du tar feil. Her er hva han la ut: Som du kan se, stanset de muligheten for å kjøpe biler med Bitcoin, men så står det i siste avsnitt t de kommer til å bruke det igjen senere. Som sagt, prøv å få med deg hva som faktisk skjedde. Om tullinger solgte ut i panikk basert på dette, så er det deres eget problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå