Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når begynte dere å legge på dere under graviditeten?

(trenger ikke utgreininger om hvor fort dere gikk av dere etter fødsel og hvor mange kilo dere har igjen per nå osv. please)

Anonymkode: 5cb08...f7e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gravid nå (uke 23) og la ikke på meg en eneste kilo før uke 18. Var bekymret en stund, men har lagt på meg sakte men sikkert siden da😊

Anonymkode: 75879...12f

Skrevet

Etter tre måneder begynte kiloene å komme krypende. Jeg var vel og merke sterkt undervektig da jeg ble gravid, så jeg ble seende litt mer "normal" ut bare etterhvert, pluss at magen stakk ut litt foran fra fjerde måned.

Totalt på 8 måneder la jeg på meg 16 kg. Så du meg bakfra, kunne du ikke se jeg var gravid.

AnonymBruker
Skrevet

Uke 30 ca mener jeg det var. Gikk opp 10 kilo totalt. 

Anonymkode: 0e790...4f9

AnonymBruker
Skrevet

Fra uke 15, og da gikk jeg opp et kilo i uka 🙈😅 også gikk jeg to uker over termindato i tillegg 🥴 ble mange kilo til slutt ja 🙈

Anonymkode: 8c91f...838

AnonymBruker
Skrevet

Gikk litt opp og ned 1-2 kg som vanlig frem til uke 15/16. Da gikk jeg ganske jevnt opp hele resten av graviditeten. 14 kg totalt. Noen legger jo masse på seg i starten og deretter stagnerer, eller jevnt hele veien, eller lite i starten og mye på slutten. Alt er jo like normalt :) 

Anonymkode: 3b316...430

AnonymBruker
Skrevet

I denne graviditeten gikk jeg ned 3 kilo i første trimester fordi jeg var så kvalm at jeg ikke orket å spise noe særlig med mat. Jeg begynte å legge på meg i uke 19. Forrige graviditet gikk jeg ikke noe ned i første trimester, men la ikke på meg noe før i andre trimester da heller. 

Anonymkode: 1039a...b5a

AnonymBruker
Skrevet

Jevnt fra start.

første tre mnd måtte jeg spise hvert 10 mnd for å stoppe kvalmen 😅

Anonymkode: defc9...c91

AnonymBruker
Skrevet

Gikk opp 6 kg totalt så d var over lang tid 😂

Anonymkode: 55341...572

Skrevet

Jevnt fra start, hadde gått opp 10 kilo ca halveis. Gikk opp 10 kilo til de siste ukene... Masse vann! 

AnonymBruker
Skrevet

Denne gangen begynte jeg å legge på meg i uke 11 (da var jeg 1 kg opp). Innen uke 31 hadde jeg lagt på meg 10 kg, og nå ved termin har jeg lagt på meg 15 kg. Bare gått opp 2 kg de siste seks ukene. 

Anonymkode: 90e37...2a1

AnonymBruker
Skrevet

Fra uke 5-6. Kvalmen begynte for alvor i uke 6 og var nødt til å småspise noe hele tiden. Kjeks, Potetgull, brødskive her og der med sjokolade eller skinke og majones.. . Mac n cheese.. Pølsebrød med Ketchup i fleng... Uff. Har aldri hatt kviser og selvsagt fått masse. Er så kvalm at jeg er stadig på gråten. Brekker meg av grønnsaker. Jeg som elsket fisk og grønnsaker. Nå spyr jeg av tanken. Har nå den siste måneden sikkert lagt på meg fem kilo. Og de synes noe helt ekstremt. Ikke noen fine gravidkilo for å si det sånn men dobbelthake og valker. Jeg er i uke 9!

I forrige svangerskap la jeg vel ikke på meg før jeg var rundt halvveis, da kom det plutselig en 6-7kg rundt gravid magen og jeg følte meg fantastisk. 

Nå føler jeg meg som et motbydelig monster og har flere ganger tenkt på abort fordi jeg føler meg så langt unna fra meg selv. Og jeg vet ikke hvordan dette skal gå. 

Anonymkode: 674a1...910

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fra uke 5-6. Kvalmen begynte for alvor i uke 6 og var nødt til å småspise noe hele tiden. Kjeks, Potetgull, brødskive her og der med sjokolade eller skinke og majones.. . Mac n cheese.. Pølsebrød med Ketchup i fleng... Uff. Har aldri hatt kviser og selvsagt fått masse. Er så kvalm at jeg er stadig på gråten. Brekker meg av grønnsaker. Jeg som elsket fisk og grønnsaker. Nå spyr jeg av tanken. Har nå den siste måneden sikkert lagt på meg fem kilo. Og de synes noe helt ekstremt. Ikke noen fine gravidkilo for å si det sånn men dobbelthake og valker. Jeg er i uke 9!

I forrige svangerskap la jeg vel ikke på meg før jeg var rundt halvveis, da kom det plutselig en 6-7kg rundt gravid magen og jeg følte meg fantastisk. 

Nå føler jeg meg som et motbydelig monster og har flere ganger tenkt på abort fordi jeg føler meg så langt unna fra meg selv. Og jeg vet ikke hvordan dette skal gå. 

Anonymkode: 674a1...910

😐

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært gravid 3 ganger og har alltid lagt på meg sinnsykt mye ila 1. trimester. Kanskje rundt 10-12 kg. Etter 1 trimester har det vært mer gradvis vektoppgang, kanskje rundt 10 kg totalt fordelt på 2 og 3 trimester med endel vann på slutten. 

Aner ikke hvorfor jeg går PANG opp så mye i starten. Jordmor mente det var på grunn av at jeg utgangspunktet hadde lav bmi (52 kg på 168 cm) og kroppen går i "sparemodus". Men jeg synes det høres litt rart ut... 

Anonymkode: dd414...0e3

Skrevet

Er i uke 17 nå og er - 1kg per nå.. 

Spent på når vekten kommer krypende 🤔

Skrevet

Gikk ned i starten. I uke 11 begynte vekten å øke igjen. Var på startvekt i uke 16 og har økt siden de.

AnonymBruker
Skrevet

Det husker jeg ikke, men i uke 5 ble jeg avslørt to ganger av venner som la merke til at magen min stakk utenfor hoftebeina og dermed skjønte at jeg var gravid. Så hadde i hvert fall lagt på meg på magen allerede da.

Anonymkode: 4c709...e2a

Skrevet

Ca. 10 kg i løpet av 1 trimestet, så 10-12 kg igjen fordelt på 2 og 3 trimester. Helt normal bmi før graviditeten😁 min første graviditet btw, termin i dag😂

• Liker 1
Skrevet

Jeg gikk opp ca. 2 kilo de første ukene, før svangerskapskvalmen satte inn. Så gikk jeg ned en 4 kilo over tid, jeg tror kvalmen ga seg rundt uke 17. Jeg er nå i uke 29, og fremdeles ca. 1.5 kilo under der jeg startet før graviditeten.

Jeg har høy bmi, så det er uproblematisk om jeg ikke går opp i vekt igjen. Jordmor virker fornøyd.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Det husker jeg ikke, men i uke 5 ble jeg avslørt to ganger av venner som la merke til at magen min stakk utenfor hoftebeina og dermed skjønte at jeg var gravid. Så hadde i hvert fall lagt på meg på magen allerede da.

Anonymkode: 4c709...e2a

Det er jo luft og tarmene som har flyttet på seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...