Gå til innhold

Er du fornøyd med yasmin?  

1 stemme

1. 1. Er du fornøyd med yasmin?

• Ja, jeg er kjempefornøyd
      5
    • Nei, jeg vil ikke anbefale yasmin
      4

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har bestemt meg for å slutte med p-sprøyten nå. Har hørt det er så vanskelig å bli gravid etter å ha brukt den. Nå lurer jeg litt på hvilket p-pillemerke jeg skal velge. Har hørt mye positivt om yasmin. Hvilke erfaringer har du med dette merket? Vil gjerne vite om dere merket bivirkninger som vektøkning, nedsatt lyst, humørsvingninger osv. (Vet dette har vært tatt opp en del ganger før, men...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har brukt Yasmin en god stund og er meget fornøyd!

Har hatt problemer med P-piller før pga. nedsatt sexlyst, men med Yasmin har jeg faktisk fått økt sexlyst!! :D

Når d gjelder bivirkninger så hadde jeg nok humørsvingninger i begynnelen, men d har stabilisert seg. Har ikke merket vektøkning. Er kanskje en tanke mer hissig når jeg er premenstruell... :-?

Yasmin er forøvrig under medisinsk "observasjon" på grunn av at det har forekommet blodpropp hos noen unge brukere. De fleste leger tror de er "safe". Fare for blodpropp kan vel forekomme ved de fleste P-piller.

Gjest Anonymous
Skrevet

mitt forhold og min sexlyst gikk bokstavelig talt rett i das etter bruk av yasmin!

Skrevet

Yasmin er helt grei...jeg merket kke noe forskjell på den og andre :) men venninner skryter veldig av den :)

Skrevet

Jeg har vært av og på Jasmin rundt 3 ganger tror jeg, litt av forskjellige grunner. Gikk på Trionetta i 4 år før der og var ikke fornøyd. Var stort sett deprimert og hadde null sex lyst. Med Jasmin var ikke bivirkningene så ille, det eneste jeg merket var humørsvingningene som i begynnelsen var ganske kraftige. Men nå etter å ha slutta og begynt på igjen 3 ganger merker jeg ingenting. Humøret har stabilisert seg og jeg er stort sett blid hele dagen :D

Anbefales ;)

Skrevet

Jeg likte ikke Yasmin; fikk vondt i hodet, ble irritabel, fikk større mensblødninger etc. Når det skal sies, så har jeg fått skrekken av alt av p-piller... Har to venninner som har fått blodpropp etter å ha brukt p-piller, + å oppleve forskjellen når jeg går på dem/ikke går på dem, samt at det alltid har tatt evigheter før kroppen min har blitt normal etter jeg har brukt p piller (lang tid før mensen har kommet i gang m.m) P-piller er hormoner og de i Yasmin er kunstige, og sikkert ikke så veldig bra for kroppen de heller...

Gjest Anonymous
Skrevet

Veldig fornoyd med Yasmin, har brukt de siden de kom paa markedet, inntil for 2 mnd siden (grunnet proving!!)

Jeg gikk ned 5-6 kg i den tiden jeg startet yasmin (skiftet fra Marvelon), og naa naar jeg sluttet paa pillen har jeg lagt paa meg igjen ca. 3 kg.

Har ikke hatt noen problemer med Yasmin og kan absolutt anbefale den.

Skrevet

Jeg var veldig fornøyd med Yasmin, og den eneste bivirkningen min er

det lille nurket i magen som nå er 21+5 uker!!!! :hoho: En ordentlig p-pilletrosser med andre ord!! :ler::ler:

Klæm fra...

Skrevet
P-piller er hormoner og de i Yasmin er kunstige, og sikkert ikke så veldig bra for kroppen de heller...

Så vidt jeg vet er ikke hormonene i Yasmin de samme hormonene som i andre p-piller. Det er et slags vanndrivene som viste seg å ha bivirkningen at den stoppet eggløsning. Derfor anbefales Yasmin i større grad, blant annet fordi en stor andel av kvinner oppdaget at de gikk ned i vekt, i steden for opp når de fikk den. Den skal visst nok også være snillere mot kroppen, og forsvinne fortere hvis man skulle ha ønske om å bli gravid.

Jeg pratet med legen min for en tid siden. Jeg er prøver og han lurte på hva slags p-piller jeg brukte. Da jeg sa Yasmin sa han at det ikke var pillene sin skyld at jeg ikke ble gravid, for de sitter ikke i kroppen så veldig lenge. Når man bruker andre typer p-piller kan man oppleve at det går 6-9 mndr før eggløsning er tilbake til normalen.

Min erfaring med Yasmin var veldig positive. Jeg sliter med migrene og fikk migrene annenhver uke da jeg gikk på Diane. Med Yasmin hadde jeg det nesten ikke i det hele tatt. Jeg hadde ingen bivirkninger som jeg merket i alle fall! :)

Maggie!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...