AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #1 Skrevet 24. mai 2021 Jeg har vært ilag med typen i over 2 år vi er samboere. Begynner å tenke at han bare er interessert i å sitte hjemme å game. Han måtte slutte i sin forgje jobb som var IT jobb på grunn av nedbemanning. Nå tenkte han å ta en mnd fri før han begynner å søke. På denne mnd har han bare sittet hjemme å gamet. Når jeg er ute av huset ellers er det gaming og det har blitt litt utenom det også når jeg er hjemme. Men jeg kan forstå det på en måte siden vi går jo tom for ting å gjør ilag. Vi har vel 1 eller 2 spill som jeg kan være med på og synes er gøy. Også ser vi på tv, film, drar ut av og til å spiser og drar på kino. Vi drar også på fjellturer sammen og masse turer langs veien. Jeg har masse andre interesser som jeg liker å holde på med men jeg sluttet med det når vi ble ilag. Tenker at han sikkert ikke gidder å vise interesse for det uansett fordi det bare er spill som står i hodet på han. Hvordan er det for dere? Og hvor går grensen til hva deregidder av noen som gamer? Klarer typen å engasjere seg i dere og deres interesser? Anonymkode: 8d8d3...430
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #2 Skrevet 24. mai 2021 Om han sitter å gamer, så kan vell du gjøre dine ting som du liker? Anonymkode: 81f00...dfe 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #3 Skrevet 24. mai 2021 Det at du sluttet med dine hobbyer får du ta på egen kappe. Det er jo bare rart. En trenger ikke gjøre alt sammen, og da er det greit med egne hobbyer en kan snakke med hverandre om. Det med å ta en måned fri for å game hadde ikke jeg synes var greit. Hva om han ikke får jobb på flere måneder? Da er det en hel måned sløst bort i jobbsøknader og div. Det at han gamer i seg selv vil jeg si ikke er noe problem. Det er jo en hobby. Som hobbyene dine som du frivillig valgte bort. Han er smart og holder på sin hobby. Det er faktisk ganske viktig å ha hobby. Men, en hobby skal ikke ta overhånd for hverdagslivet og partnerforholdet. Derfor er bruk av tid noe dere må snakke om og bli enige om. Anonymkode: dfb16...770 3
GammelKaktus Skrevet 24. mai 2021 #4 Skrevet 24. mai 2021 (endret) Skjønner ikke helt hvorfor du ga opp dine interesser det er jo noe du selv har valgt, han tvang deg ikke til det. Og så setter du deg i offerrollen. AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg har masse andre interesser som jeg liker å holde på med men jeg sluttet med det når vi ble ilag. Tenker at han sikkert ikke gidder å vise interesse for det uansett fordi det bare er spill som står i hodet på han. Du vet jo ikke om han vil vise interesse for det for du prøver jo ikke en gang. Du må jo ta en prat med stakkaren. Ellers så er det jo og forståelig at det blir litt mer gaming nå med tanker på tiden vi er inne i. Få han med deg på tur eller gå med venner, er jo ikke verre. Så ser du det an om han letter på ræva og får seg en jobb. Hvis han blir sittende foran skjermen så går du jo videre for du kan jo ikke leve med no slikt. Endret 24. mai 2021 av FrøkenMånestråle 2
frøkenkoz Skrevet 24. mai 2021 #5 Skrevet 24. mai 2021 Vi har kjærestekvelder der vi skal finne på ting sammen. Og da er det ikke lov med mobil eller noe annet. Vi kan dra på kino, se en film hjemme, spille et spill etc. Dette er hvert fredag til oss. Jeg har en fyr som gamer mye, men jeg trenger litt alenetid så det funker bra her. Og om jeg vil, har vi det slik at jeg kan si, nå finner vi på noe. Så finner vi på noe. Eller han kan si det. Han har også en fast kveld i uken han spiller med kompiser. Men klart det er viktig å få oppmerksomhet i et forhold. Men snakk med han, prøv å finne løsninger. 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #6 Skrevet 24. mai 2021 Jeg skjønner ikke helt problemet her, eller hva du prøver å beskrive. Du sier han bare sitter og spiller, men rett etterpå sier du at dere ser film sammen, går ut og spiser og drar på fjellturer. Bestem deg, kvinne. Om dere faktisk gjør masse sammen, som du sier mot slutten av innlegget, gjør det vel ikke noe at han spiller i tillegg? Anonymkode: ea058...776 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #7 Skrevet 24. mai 2021 Med ungdommer som bare game ser jeg hvordan fremtiden som alenefedre kommer til å bli. Dere som ikke ser problemer må være helt blottet for realiteten da. Å game konstant uten å gjøre andre ting er ikke bare ødeleggende for livet ditt, men for forholdet og. Ta en pause i 1 måned før en søke en ny jobb? ALtså eh? Jo lengre han setter dette på vente, jo ende de-motivert han kommer til å bli for å få en ny jobb. Her måte jeg fysisk stenge internet etter hjemmeskolen i flere timer slik de måte finne på noe annet, og etter jeg begynt med dette viser de mer interesse i venner og aktiviteter. Anonymkode: c8d14...86d
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #8 Skrevet 24. mai 2021 At du vil slutte med hobbyer, er din egen skyld. Min ektemann gjennom 15 år, sitter nå og gamer, mens jeg ser på HBO og hekler. Så klart han kunnet sittet med en avis i hånda og pipe i munnen, i en stol her på stua, men heldigvis er vi ikke i 1957. Jeg klarer faktisk å gjøre ting alene, og når jeg synes at det blir mye spilling og stillesitting, så er jeg så heldig å ha en munn, og da spør jeg om VI kan finne på noe. Har du prøvd det? Anonymkode: a8cc0...12a 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #9 Skrevet 24. mai 2021 Altså hva er greia om dagen med disse sure kommentarene folk kommer med i forumet her? Står det virkelig så dårlig til med humøret? Er det isolasjon? Mangel på frisk luft? Anonymkode: a81d2...047
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #10 Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg har masse andre interesser som jeg liker å holde på med men jeg sluttet med det når vi ble ilag. Tenker at han sikkert ikke gidder å vise interesse for det uansett fordi det bare er spill som står i hodet på han. Du bare sluttet med interessene dine fordi du ANTOK at han sikkert ikke ville vise interesse for det??? Hva er det for noe passiv-agressiv greier? Kunne du ikke spurt han om han ville være med på noe av det da, i stedet for å leke martyr og klage til KG på at han sitter inne og fortsetter med hobbyen sin? Har du overhodet snakket med han om at du synes at det er et problem, og at du ønsker litt mer variasjon? Det hjelper jo ikke forholdet ditt at JEG vet at du vil at han skal delta mer i dine interesser. Anonymkode: ad24d...e61 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #11 Skrevet 27. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 24.5.2021 den 18.46): At du vil slutte med hobbyer, er din egen skyld. Min ektemann gjennom 15 år, sitter nå og gamer, mens jeg ser på HBO og hekler. Så klart han kunnet sittet med en avis i hånda og pipe i munnen, i en stol her på stua, men heldigvis er vi ikke i 1957. Jeg klarer faktisk å gjøre ting alene, og når jeg synes at det blir mye spilling og stillesitting, så er jeg så heldig å ha en munn, og da spør jeg om VI kan finne på noe. Har du prøvd det? Anonymkode: a8cc0...12a Hadde jeg hatt en mann som sitter og gamer mye ville det minnet meg om min 15 år gamle sønn og den «kampen» det er å få han til å gjøre andre ting. Nei takk ! Anonymkode: ac73c...e7e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå