Gå til innhold

Hvordan snakke om sex i parforholdet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har veldig bra og mye sex, men snakker aldri om sex. Jeg kunne tenkt meg å snakke mer åpent om det, men vi er ikke «flinke» til det noen av oss. Har ikke vært sammen så lenge, men i tidligere forhold har vi alltid snakket en del om sex - savner det litt nå. For eksempel bare det å kunne prate litt om akten når man er ferdig, hva man likte osv 

vi er midten av 20-årene 

snakker dere mye om sex med partner? Hvordan? 

Anonymkode: 5bb68...d7e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har jeg alltid pleid og gjøre,og hvordan det gjøres? På samme måte som alt annet blir snakket om,helt naturlig og enkelt

Skrevet

Vi pleier å prate om hva vi likte og hva kunne tenke oss å prøve mer av. Skryte litt av partneren og sånt. 🤗

I starten var det vanskelig rett og slett fordi vi manglet ordene, men nå går det mye greiere. Jeg har samlet 100+ spørsmål om sex. Sånt bruker vi iblant rett og slett fordi at noen ganger når vi «prater om sex» så kjører vi inn i spor vi har vært i før eller praten går i stå. Og da drar vi bare frem et nytt spørsmål.

Nylig leste jeg en undersøkelse som viste at par som pratet om sex med hverandre, var mer fornøyde seksuelt, så jeg tror det er en god ide å øve på å prate. 💜

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg åpnet for det ved å fortelle hva jeg var usikker på, mens vi fortsatt var «varme» og bare kosepratet. Det funket veldig bra. Da la jeg byrden litt over på meg selv egentlig, samtidig som jeg indirekte ba om tilbakemelding. 

Anonymkode: b5e83...ca0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bare sier de tingene jeg tenker. "Det var koselig når vi hadde den stillingen i sofaen" osv. I tillegg kan jeg spørre ham under foreplay f.eks; hva er egentlig din favorittstilling for tiden? I tillegg tuller vi mye om ulike fetisjer, for eksempel at han har fotfetisj om jeg bruker føttene til å kose med pikken hans og han blir hard av berøringen.

Nøkkelen for oss har vært at sex ikke er en seriøs greie. Det må ikke ha topp kvalitet alltid. Det er nok jeg som tar mest initiativ til å snakke veldig åpent om sex, men får nå dratt han med meg. Tror han setter pris på det. 

Anonymkode: 8f3cf...b23

• Liker 1
Gjest Alterego666
Skrevet

Vi snakker ganske fritt og åpent om det meste, og særlig alt vi har opplevd sammen, og tildels tidligere.

Vi har flere temaer som vi snakker om stegvis over tid, typisk ting vi fantaserer om og som er litt utenom det vanlige. 
Her skynder vi oss sakte og snakker om det nå og da for å venne oss til å sette ord på følelsene rundt temaene. 
Dette fungerer tålelig bra for oss.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

snakker dere mye om sex med partner? Hvordan? 

Anonymkode: 5bb68...d7e

Nei. Er noen år siden vi snakket om sex. 

de gangene vi har snakket om sex, så har det ikke vært på en spesiell måte. Snakket om det på helt vanlig måte. 
skjønner ikke helt hva du mener med «hvordan?». 

Skrevet

Vi har vært sammen lenge og jeg føler det er litt kleint å snakke om sex. Hun er heller litt avvisende når jeg prøver. Jeg skulle ønske at vi fortalte hverandre om fantasier som vi kunne utforsket. Jeg tenner på så mye, men tror hun er nokså vanilje og lite "eksperimentell" . Tror vi kunne hatt et mye mer spennende sexliv om vi åpnet opp for dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...