Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Nå som jeg er gravid har jeg slitt ganske mye med sopp. Jeg dro til legen og fikk påvist at det var sopp, symptomet mitt var smerte fra skjeden ved berøring/innføring av en finger. (Sex er helt umulig 😕)

Jeg har tatt en canesten kur (for 5 dager siden) og smurt med kremen etter dette, men opplever at symptomene har blitt verre. Har fått kløe i skjeden og mer utflod, noe som ikke var der før jeg tok kuren.

Noen som har erfaring med dette? Og tips til å bli kvitt sopp på en naturlig måte? Har hørt at det ikke er bra å overforbruke soppkurer, så vil helst unngå det. Jeg sover allerede uten truse, bruker ikke stramme bukser og vasker kun med vann. Vil gjerne ha flere tips! 

Anonymkode: 229f0...450

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

*Endret etter tilbakemelding*

Endret av Zooey
AnonymBruker
Skrevet

Dette må du ta med legen din. 

Anonymkode: e5b49...c62

• Liker 2
Skrevet
Zooey skrev (Akkurat nå):

Jeg reagerer på samme måte med Canesten, men Diflucan fungerer for min del. Det får du på apoteket.

Skal ikke brukes av gravide.

AnonymBruker
Skrevet
Zooey skrev (Akkurat nå):

Jeg reagerer på samme måte med Canesten, men Diflucan fungerer for min del. Det får du på apoteket.

Ts er gravid, og burde på ingen måte ta Diflucan uten å snakke med lege. 

Anonymkode: 02ee7...349

• Liker 1
Skrevet
Fufu skrev (Akkurat nå):

Skal ikke brukes av gravide.

Oi, det var jeg ikke klar over. Sletter innlegg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Yoghurt naturell er helt trygt! Bare å Google! Mange leger som anbefaler det

Anonymkode: 4757b...809

AnonymBruker
Skrevet

Om du har fått påvist sopp, behandlet slik som man skal og så har det blitt verre er det jo innlysende at du må tilbake til legen. 

Anonymkode: e5b49...c62

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Brukte du canesten med 1 pille eller 6-dagerskuren? Min erfaring er at sistnevnte er mye bedre. Du kan evt. spørre legen på helsenorge først? 

Anonymkode: a7da9...249

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde sopp ganske nylig, og klarte faktisk å bli kvitt det ved hjelp av kjerringråd. Yoghurt hadde jeg ikke, så valget falt på rømme. Jeg trengte vel 3 behandlinger med rømme inni alle kriker og kroker før soppen var vekk. 

Anonymkode: e97a5...629

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...