AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #1 Skrevet 24. mai 2021 Hei! Jeg er alenemor med to døtre og har ingen familie i nærheten her jeg bor. Det har seg også slik at jeg har havnet i ventekarantene på grunn av arbeid. Er det da greit å dra på matbutikken å handle det viktigste av mat og sånt? Hvordan gjør dere det? Har ingen jeg kan spørre om å handle heller. Og mine barn er jo ikke i ventekarantene men det er jo umulig å holde avstand når jeg er forelder ene og alene, deler bad osv. Burde ikke de i ventekarantene da? Anonymkode: d4e31...ecd
Sirah Skrevet 24. mai 2021 #2 Skrevet 24. mai 2021 Har du tilgang til kolonial.no eller lignende der du bor? Her jeg bor tilbyr flere matbutikker hjemlevering av mat for de i karantene. Et par andre kan man ringe inn og si hva man vil ha og plukke det opp på parkeringsplassen Jeg ville sjekket opp i om det er en mulighet hos deg. Bor i en middels stor by. 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #3 Skrevet 24. mai 2021 Så lenge du ikke er i isolasjon kan du handle. Handle når det er lite folk, hold god avstand og bruk munnbind. Det fikk jeg beskjed om da jeg var i karantene Anonymkode: 01e3e...11d 6
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #4 Skrevet 24. mai 2021 Jeg bor i ei bygd og her kan man hente varer utenfor butikken. Men kjenner du virkelig INGEN? Ikke en nabo? Ikke en mor i barnehagen, på skolen? INGEN? Skjønner ikke nordmenn som virkelig ikke kan be om hjelp fra noen som helst uten at de bor 7 meter unna og deler blod. Anonymkode: 46db2...b50 5
Anonymous_xxx Skrevet 24. mai 2021 #5 Skrevet 24. mai 2021 5 minutter siden, Sirah said: Har du tilgang til kolonial.no eller lignende der du bor? Her jeg bor tilbyr flere matbutikker hjemlevering av mat for de i karantene. Et par andre kan man ringe inn og si hva man vil ha og plukke det opp på parkeringsplassen Jeg ville sjekket opp i om det er en mulighet hos deg. Bor i en middels stor by. Skal se på hjemmesiden til kommunen om det finnes noe. Vet du om det pleier å koste noe ekstra eller er det gratis?
Gjest BethD Skrevet 24. mai 2021 #6 Skrevet 24. mai 2021 Du kan handle, så lenge du holder god avstand, munnbind og helst når der er lite folk. Eks tidlig på morgen eller sent kveld
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #7 Skrevet 24. mai 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: Så lenge du ikke er i isolasjon kan du handle. Handle når det er lite folk, hold god avstand og bruk munnbind. Det fikk jeg beskjed om da jeg var i karantene Anonymkode: 01e3e...11d Ja tenkte på å dra å handle så tidlig som mulig i morgen om jeg ikke finner noen annen løsning. Anonymkode: d4e31...ecd 1
Sirah Skrevet 24. mai 2021 #8 Skrevet 24. mai 2021 Anonymous_xxx skrev (1 minutt siden): Skal se på hjemmesiden til kommunen om det finnes noe. Vet du om det pleier å koste noe ekstra eller er det gratis? Jeg har ikke hatt behov for å benytte meg av tilbudet, har bare sett reklame for det så jeg vet dessverre ikke. Den ene butikken her reklamerte med gratis hjemlevering, men det er ganske lenge siden så vet ikke om det gjelder enda. Om ikke det er et alternativ ville jeg faktisk spurt en nabo. Jeg har ikke kjempegod kontakt med noen av naboene her, men hadde glatt stilt opp for dem alle sammen i en sånn situasjon og er ganske sikker på at de hadde gjort det for meg også 5
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #9 Skrevet 24. mai 2021 Ring butikken, kanskje de kan plukke varene for deg også kan du bare vippse. Anonymkode: 87bd0...828 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #10 Skrevet 24. mai 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg bor i ei bygd og her kan man hente varer utenfor butikken. Men kjenner du virkelig INGEN? Ikke en nabo? Ikke en mor i barnehagen, på skolen? INGEN? Skjønner ikke nordmenn som virkelig ikke kan be om hjelp fra noen som helst uten at de bor 7 meter unna og deler blod. Anonymkode: 46db2...b50 Problemet er at mine nærmeste naboer er i risikogrupper og mange eldre. Litt vanskelig å be de om hjelp. Anonymkode: d4e31...ecd
Sirah Skrevet 24. mai 2021 #11 Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Problemet er at mine nærmeste naboer er i risikogrupper og mange eldre. Litt vanskelig å be de om hjelp. Anonymkode: d4e31...ecd Hva med noen i barnehagen eller skolen til ungene? Det er garantert noen som tar en tur på butikken for deg. En kollega? 4
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #12 Skrevet 24. mai 2021 3 minutter siden, Sirah said: Hva med noen i barnehagen eller skolen til ungene? Det er garantert noen som tar en tur på butikken for deg. En kollega? Skal høre 🙂 Anonymkode: d4e31...ecd
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #13 Skrevet 24. mai 2021 I karantene kan du handle. Det går fint. Gjør det når det er lite folk, bruk munnbind og hold avstand. Karantene er ikke isolasjon. I idolasjon kan du ikke gå på butikken. Anonymkode: f274f...597 2
Sirah Skrevet 24. mai 2021 #14 Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skal høre 🙂 Anonymkode: d4e31...ecd Om ikke du får det til skal det gå fint at du drar en kort tur i butikken, men det greieste er jo å unngå det sånn for sikkerhetsskyld
Anniedoug Skrevet 24. mai 2021 #15 Skrevet 24. mai 2021 Så lenge du holder avstand osv har du lov til å handle! jeg hadde for øvrig kjapt stilt opp for noen i barnehagen vår, om spørsmålet kom. 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #16 Skrevet 24. mai 2021 Her leverer den lokale butikken på døra. Koster 80 kr i frakt. Anonymkode: 9518a...70c 2
GammelKaktus Skrevet 24. mai 2021 #17 Skrevet 24. mai 2021 Du kan handle når du er i ventekarantene, det fikk jeg beskjed om. Hvis jeg kunne vente til første test var negativ var det kjempeflott så bare gå å handle du.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #18 Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Problemet er at mine nærmeste naboer er i risikogrupper og mange eldre. Litt vanskelig å be de om hjelp. Anonymkode: d4e31...ecd De går vel på butikken selv...?? Er vanskelig å be de om hjelp fordi DU synes det? Så utrolig trist liv dere må ha, folkens! Og så utrolig trist at barna deres lærer det samme. Ikke rart folk bare går forbi andre på gata. Anonymkode: 46db2...b50 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #19 Skrevet 24. mai 2021 Det er ikke ulovlig å handle, men jeg ville strukket meg langt for å unngå det personlig. Coop, bunnpris, kolonial etc har nettbutikker. Ellers går det an å ringe din lokale dagligvarebutikk og spørre om de kan være behjelpelige. Min mann er kjøpmann, og han sier de 1) alltid vil gi så god kundeservice som mulig, dette hadde de lett fått til, evt at du kunne vente utenfor i bil og de bar ut varene til deg, og 2) mye heller tar den ekstra jobben enn å ha potensielt smittede personer i butikken, da det kan få konsekvenser for andre kunder og de ansatte. Anonymkode: dbfa8...e47 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #20 Skrevet 24. mai 2021 Jeg tror jeg nettopp fant en løsning, men takk for alle svar! Har en venn som bor et stykke unna men som sa hun kunne sette fra seg varene halvveis slik at jeg slipper å kjøre så langt 🙂 Takk igjen. Var litt redd for å spørre naboer da jeg allerede hadde fått 3 nei men nå ordnet det seg likevell. 🙂 Anonymkode: d4e31...ecd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå