AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #1 Skrevet 24. mai 2021 Hei, Jeg er gravid og samboeren min er ikke begeistret. Han vil ikke ha barn enda, føler seg ikke klar. Jeg er 32 og han 33. Kan jeg klare meg alene uten barnebidrag hvis jeg har en inntekt på 24000 i måneden? Jeg får så voldsomt vondt av å tenke på barnebidrag fra han når han absolutt ikke vil ha barn nå, og har sagt fra om det flere ganger. Kan jeg klare meg uten han? Helt uten han? Anonymkode: 1b23e...f28
GammelKaktus Skrevet 24. mai 2021 #2 Skrevet 24. mai 2021 Selvsagt kan du klare du deg men du er en idiot om du lar han "slippe" å betale for seg. Såpass voksen mann vet at graviditet er noe som kan skje når man har sex. For en fjott. Økonomisk sett så vet jo du best om du klarer deg på dette, det spørs jo på hva slags utgifter du har. 14
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #4 Skrevet 24. mai 2021 33 år og ikke klar for barn? Herregud. Ja, du kan klare deg og må kreve barnebidrag selvfølgelig, er jo snakk om hans barn. Anonymkode: 0586c...8eb 9
Duff Skrevet 24. mai 2021 #5 Skrevet 24. mai 2021 Her er det ganske tydelig at han tar makt over deg ts. Han er gammel nok til å vite hvordan ting fungerer men han prøver å la deg ta alt alene. Det skal du ikke godta. Det med bidrag er ikke noe du behøver å diskutere med han. Du vil beholde babyen så da gjør du det og flytter for deg selv. Senere når babyen er født får du hjelp av nav til å ta tak i bidraget. Innen den tid har han kanskje tenkt seg litt om og roet seg litt. 9
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #6 Skrevet 24. mai 2021 Han mener du skal ta abort som 32-åring fordi han «ikke er klar»??? Når er han da klar? Og kan du da få barn? Det er ikke veldig mange år til din fruktbarhet statistisk sett stuper. Behold barnet, kvitt deg med mannen hvis han ikke vil stille opp, men husk at barnet har rett til å bli forsørget av begge foreldre. Bidrag kan du uansett be om når som helst senere. Du kan ikke gjøre noen avtaler om å gi avkall på det, for det er barnets rett. Anonymkode: 7dc70...601 14
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #7 Skrevet 24. mai 2021 BethD skrev (9 timer siden): Eh barnebidrag er han nødt til å betale... ikke om man inngår en privat avtale der du som mor kan si at du ikke krever noe. Jeg har det selv på denne måten. Anonymkode: 76cc2...b40 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #8 Skrevet 24. mai 2021 Jeg er 45 år. Og når vi hadde seksualundervisning på skolen, så lærte vi om kondomer og prevensjon for å unngå uønsket graviditet, så jeg nekter å tro at mannen din ikke visste at det kunne komme barn av ubeskyttet sex. Sov han i timen, så er det hans problem. Nå har han ligget med deg, og kan ikke kreve at du tar abort. Dette kan være din siste sjanse til å få barn uansett. Ta det via NAV om han er vanskelig, så kan de sende regning. Det er ikke slik at man kun forsørger barna man ønsker. Hadde han ønsket barnet, så hadde han jo hatt samvære, og dermed betalt mindre barnebidrag, kanskje ingenting. Anonymkode: b8627...ea6 4
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #9 Skrevet 24. mai 2021 Du klarer deg! Du har mer enn meg og jeg er helt aleine med min unge. Jeg ville ikke kreve bidrag først, pga dårlig samvittighet. Men jeg innså fort at de pengene kom veldig godt med. Jeg har ikke dårlig samvittighet for at far må betale bidrag. Anonymkode: 64973...da2 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #10 Skrevet 24. mai 2021 Jeg antar at du ikke voldtok denne mannen eller løy om prevensjon, eller sa at du skulle bruke abort som prevensjon? Anonymkode: b8627...ea6 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #11 Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): ikke om man inngår en privat avtale der du som mor kan si at du ikke krever noe. Jeg har det selv på denne måten. Anonymkode: 76cc2...b40 Den kan du gå fra når som helst ved å be nav fastsette. Anonymkode: 7dc70...601 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #12 Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): ikke om man inngår en privat avtale der du som mor kan si at du ikke krever noe. Jeg har det selv på denne måten. Anonymkode: 76cc2...b40 Avtaler som fritar mor/far fra alt ansvar økonomisk er ikke juridisk bindene, barnet har krav på å bli forsørget av begge så saken kan når som helst gå til nav og da nytter det ikke å vise til en slik avtale. Anonymkode: f76f5...b4c 5
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #13 Skrevet 25. mai 2021 Du kan oporette en konto i baenets navn hvor du setter inn hele bidraget fra ham. Da slipper du på en måte å forholde deg til det. Ellers har barn rett til å bli forsørget av begge foreldrene sine. Anonymkode: b8ef1...38a 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #14 Skrevet 25. mai 2021 Du klarer deg. Men det dårlig gjort. Mot han og barnet. Anonymkode: 9ab4c...1e5 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #15 Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du kan oporette en konto i baenets navn hvor du setter inn hele bidraget fra ham. Da slipper du på en måte å forholde deg til det. Ellers har barn rett til å bli forsørget av begge foreldrene sine. Anonymkode: b8ef1...38a Dette er en god ide. Barnet skal faktisk ikke tape noe på din dårlige samvittighet. Sett pengene i indeksfond og så har barnet en kjempefordel den dagen det skal ut på boligmarkedet. Anonymkode: d57bd...3ef 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #16 Skrevet 25. mai 2021 Duff skrev (18 timer siden): Her er det ganske tydelig at han tar makt over deg ts. Han er gammel nok til å vite hvordan ting fungerer men han prøver å la deg ta alt alene. Det skal du ikke godta. Det med bidrag er ikke noe du behøver å diskutere med han. Du vil beholde babyen så da gjør du det og flytter for deg selv. Senere når babyen er født får du hjelp av nav til å ta tak i bidraget. Innen den tid har han kanskje tenkt seg litt om og roet seg litt. Helt enig! Anonymkode: 1aa5b...d14
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #17 Skrevet 25. mai 2021 Ja, det klarer du fint. Jeg oppdro to barn uten å kreve bidrag. Anonymkode: 79d49...153
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå