Gå til innhold

Barnet vil ikke til far - ny kvinne i bildet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi begynte med 50/50 for 6 mnd siden, og barnet vårt har strevd litt med å tilpasse seg dette. Barnehagen og ppt som er inne i bildet, mener at barnet vårt allerede er i en sårbar situasjon og er et barn som har behov for ekstra trygge rammer og forutsigbarhet. Far er nå uplanlagt gravid med en kvinne han ikke har vært lenge sammen med. De skal snart flytte sammen, og da kommer også babyen. Han har fortalt vårt barn dette, som nå har en del reaksjoner, blant annet med at å ikke ville reise til far. Barnet har ikke møtt denne kvinnen så mange ganger. 

Jeg er usikker på hvor mye jeg skal pushe. Jeg har foreslått for far at barnet kanskje bør være mer hos meg i en overgangsfase, slik at de får gått seg til som samboere. Det ønsker han ikke. Han ønsker heller ikke å gå til familievernkontoret. Noen som har råd?

Anonymkode: 679be...ba9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hør med PPT hva de tenker og få han med på et møte sammen med de, men han gidder kanskje ikke det heller når han ikke evner å gå på familievernkontoret en gang?

Er ikke sikkert at det riktige er å gå for 50/50 når hen er så liten og har de utfordringene hen har.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...