Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Samboer er veldig ryddig av deg. Det bikket nesten over til å bli ekstremt. Det var dårlig stemning nesten hver helg. Han shinet leiligheten tidlig, hver morgen og vasket alt fra rister til trakter. Jeg fikk klage, og vi kom til enighet om at han skulle være mer laid back, og jeg skulle bidra mer ved å vaske rundt en fast dag. 

Dette resulterte i at jeg vasket rundt som avtalt, hver uke med unntak av da hunden vår var syk og vi ble enige om at jeg skulle utsette bråket til dagen etter.

Han derimot begynte å stå opp og gå rett på jobb. Jeg våknet til en full oppvaskmaskin, fulle søppelbøtter, smuler på gulvet, brødkniv og halve tomatskiver liggende på benken. Full vask av oppvask og hundefor strødd rundt matskålen, og noe skittentøy og utejakker slengt i gangen.

Jeg tenkte at jeg kanskje fikk som fortjent, så sa ikke noe på lenge. Av og til var det også strøkent, men jevnt over så det ille ut og jeg fikk hele jobben i fanget i tillegg til rundvasken, sengetøy-skift og klesvask for hustanden. Nå med 3 fridager, stod jeg på for å ha det rent og pent til langhelg. Dessverre våknet jeg til det samme rotehuset både i går og i dag.

Jeg fikk nok og sa: gidder du å vaske sengetøyet eller? Og da mener jeg vaske det også, og ikke bare hive det til vask. Det ble dårlig stemning og han vasket da ALT. En ekstrem motreaksjon. Deretter fikk jeg skylden for at han ikke fikk gjort en viktig forberedelse til et foredrag. Deretter ble jeg straffet ved at han bare dro avgårde. 

I dag er det på'en igjen. Jeg sa fra. Jeg får jo ikke gjort det jeg skal heller, når alt faller på meg. Han vasker nå alt fra toaletter til kraner i raseri.

Anonymkode: 272ae...087

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje flytte hjem igjen inntil dere er ferdige med ungdomsskolen?

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan han ikke bare si: Jaja. Beklager, jeg hjelper deg nå. 

Istedenfor får han raserianfall og kjører silent treatment resten av dagen til jeg prøver å vise kjærlighet igjen. Nå står han og vasker skohyllene i et skap! Dette som motreaksjon på at jeg ba han rydde opp etter seg på kjøkkenet. Han har vært våken siden 7, så synes ikke det er for mye forlangt å bidra litt når kl er 11

TS

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
spinner skrev (3 minutter siden):

Kanskje flytte hjem igjen inntil dere er ferdige med ungdomsskolen?

Ja, det høres vel ut som om vi ikke har kommet oss særlig lenger.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror dere bør gjøre noe med kommunikasjonen her. I tillegg lønner det seg å ha respekt for hverandre, godta den andres feil og mangler, på samme måte som man gleder seg over de fine sidene ved kjæresten sin. Hvis dere (han) skal fortsette på denne måten ville jeg sterkt vurdere å gå. Tillit, kommunikasjon og respekt er topp 3 for meg i et forhold. 

Anonymkode: 4dedf...bf5

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tror dere bør gjøre noe med kommunikasjonen her. I tillegg lønner det seg å ha respekt for hverandre, godta den andres feil og mangler, på samme måte som man gleder seg over de fine sidene ved kjæresten sin. Hvis dere (han) skal fortsette på denne måten ville jeg sterkt vurdere å gå. Tillit, kommunikasjon og respekt er topp 3 for meg i et forhold. 

Anonymkode: 4dedf...bf5

Enig med dette. Problemet er ikke vaskingen men hvordan dere kommuniserer med hverandre. Husker at det ikke er en konkurranse, dere spiller på lag her, den eneste taperen vil i såfall være forholdet deres.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Herregud så slitsomt! Det må jo ikke være enten eller. Han virker veldig hårsår.

Anonymkode: a142f...84e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Han er jo syk. Har han alltid vært sånn, så må du bare flytte fra han ellers kommer du til å få alvorlig stressreaksjon av denne mannen!

Anonymkode: 2ab61...e6e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...