Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min mann og kjæreste gjennom mange år var utro mot meg og forlot meg for en annen dame. De venter nå barn og er forlovet. Hun ble gravid i det vi tok ut separasjon. Det føles ut som et enormt svik og jeg sliter med å gå videre. Vi har to små barn sammen som nesten ikke har møtt denne damen og nå skal de flytte sammen rett før babyen kommer. Jeg er bekymret for disse store endringene for barna mine, og jeg syns det er tungt for min egen del.  Har noen tips til å gå videre? 💔

Anonymkode: 2780c...398

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her må det kommuniseres med eksmannen. Ok, så har han gått fra deg. Men han har fremdeles små barn å ta seg av. Dette må være fokus nå. Derfor må du legge fra deg all sinne og sorg i de øyeblikkene dere har kontakt pga barna. Det kan lønne seg å lage klare avtaler hvor dere slipper mye frem og tilbake, og har minst mulig kontakt fremover. 

Dere må begge ta innover dere at barna kommer til å reagere på den nye situasjonen. Derfor er det lurt å informere barnehage /skole. Ta også en prat om dette med mannen for å ha spilleregler rundt hvordan dere håndterer dette. 

Anonymkode: 0dd3b...102

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Den damen kommer til å få seg litt av en kalddusj iallfall. Første barnet hennes, og hun skal bli stemor til to usikre småbarn samtidig? For en mann som har satt dere alle i denne situasjonen.

Håper virkelig ikke dere kommer til å kjøre 50 prosent samvær i starten, det kan umulig være bra for barna. 

Anonymkode: 3b038...0c0

• Liker 6
Skrevet (endret)

Det beste tipset er å være en trygg og god mamma for barna dine! Bygg deg en ny plattform med familie og venner rundt deg & lag deg et godt liv sammen med barna. 

PS: og så er det lov å tenke at dette neppe er drømmescenario for eksmannen din.. Det er mulig det ser bra ut utenfra. MEN - han går over fra å ha hatt et hemmelig sexliv med elskerinne uten noen praktiske forpliktelser til å ha en hormonell & høygravid forlovede, ekskone og familie som synes han er en drittsekk, barn han ikke har tatt hensyn til, bidrag som skal betales osv.. 

Endret av PM75
  • Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Du må nok regne med at det blir mange x fremover i tid fra han sin side. Du må nok bare være en trygg havn for dine barn, tviler på at han blir det. 

Anonymkode: 9d689...abd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nå må dere sette dere ned og finne ut av hvordan dere skal få dette til å fungere på best mulig måte for barna. Jeg skjønner at du kanskje er bitter oppi alt dette, men dette må du legge til sides og ikke vise barna. Nå får de et nytt søsken, og det må dere alle sammen prøve å gjøre til en så fin opplevelse som mulig for dem for alles skyld, men spesielt for barnas skyld. De skal heller ikke føle at pappa erstatter dem med en ny familie ved at de blir avspist med en helg her og der. Selv om du føler at de bør være mest hos deg fordi du er den mest fornuftige mens far er en utro dritt som kun tenker på seg selv. Han har gjerne tenkt med feil hode, men han har et hjerte han også, og han elsker barna sine. Og nå må dere tenke på barna, og finne gode løsninger, og prøve å finne et godt samarbeid uten å krige. Ta dere en tur på familiekontoret. Ikke tenk på hvem som skal vinne og hvem som er best. Men tenk på at dere skal finne gode løsninger SAMMEN for BARNA og for DERE. Har barna det bra, så har faktisk dere det bedre også!

Anonymkode: d0bd3...950

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er lov å sørge. Men gi slipp på ham og tilgi for din egen del. Hold en god tone med barnefar og sørg for gode samværs avtaler slik at barna fortsatt kan ha kontakten med sin far og nye søsken.  De er uansett barnas familie.

Anonymkode: a5de1...6a4

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...