Hulderen Skrevet 24. mai 2021 #21 Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kan ikke de ordene brukes om hverandre? Simpelt betyr ikke dårlig, det betyr minimalt -> enkelt Anonymkode: ba2ec...8e2 Simpelt betyr noe som er tarvelig eller dårlig. Eventuelt en sjofel oppførsel. Slik du bruker ordet, så er det det engelske «simpel» oversatt til norsk. Men det norske ordet «simpel» eller «simpelt» er et veldig negativt ord. 4
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #22 Skrevet 24. mai 2021 Hulderen skrev (9 minutter siden): Simpelt betyr noe som er tarvelig eller dårlig. Eventuelt en sjofel oppførsel. Slik du bruker ordet, så er det det engelske «simpel» oversatt til norsk. Men det norske ordet «simpel» eller «simpelt» er et veldig negativt ord. Skjønner😄 Anonymkode: ba2ec...8e2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #23 Skrevet 24. mai 2021 4 hours ago, AnonymBruker said: Samboeren min fyller 40 år til onsdag. Vi har vært samboere i 10 år og har to barn sammen. Ingen av oss har vært opptatt av å gifte oss, men jeg vet at om det hadde vært viktig for meg, hadde vi vært gift i dag. Men nå kjenner jeg at det hadde vært fint og har lyst til å fri til han på onsdag. Men jeg har ikke ordnet noen ring. Noen gode forslag på hvordan jeg kan gjøre det? Anonymkode: 130e4...c1e Det er en amerikansk greie at man skal fri med ring. Nordisk tradisjon er å bli enige om å gifte (ringforlove) seg og deretter kjøpe forlovelsesringer sammen. Dvs. det er ikke "feil" å fri uten ring. Anonymkode: 84547...697 5
Kenzeo Skrevet 2. juni 2021 #24 Skrevet 2. juni 2021 Ring har da lite å si, tenker jeg. Mye koseligere å eventuelt velge slikt sammen.
Honey Dew Skrevet 2. juni 2021 #25 Skrevet 2. juni 2021 En trenger ingen ring for å gifte seg. Min mann fridde uten ring og vi giftet oss uten ring. Vi har nå vært gift i 10 år. Har aldri savnet ringer.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #26 Skrevet 2. juni 2021 Honey Dew skrev (5 minutter siden): En trenger ingen ring for å gifte seg. Min mann fridde uten ring og vi giftet oss uten ring. Vi har nå vært gift i 10 år. Har aldri savnet ringer. Du skrev i en annen tråd at du hadde vært gift i 30 år,mener jeg å huske? Anonymkode: 493bf...00f
Honey Dew Skrevet 2. juni 2021 #27 Skrevet 2. juni 2021 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du skrev i en annen tråd at du hadde vært gift i 30 år,mener jeg å huske? Anonymkode: 493bf...00f Vi har vært sammen i 30 år og gift i 10 år. Roter litt med begrepene her. Endret 2. juni 2021 av Honey Dew
Realverdien Skrevet 5. juni 2021 #28 Skrevet 5. juni 2021 Unnskyld språket, men kan noen giftoffere forklare meg hvordan f#en man får tak i en ring i hennes størrelse uten a vet det? Trodde dessuten det var tradisjon å kjøpe gifteringer. Ikke forlovelsesringer. Det er vel fra tiden da man ikke bodde sammen og måtte forsvare forholdet med en dyr gave.
Realverdien Skrevet 5. juni 2021 #29 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 24.5.2021 den 15.24): Det er en amerikansk greie at man skal fri med ring. Nordisk tradisjon er å bli enige om å gifte (ringforlove) seg og deretter kjøpe forlovelsesringer sammen. Dvs. det er ikke "feil" å fri uten ring. Anonymkode: 84547...697 Takk for denne. Man ser jo tuppehøns med hodet i Netflix skyen som har mer referanseramme fra amerikansk fiksjon enn Norge.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #30 Skrevet 5. juni 2021 Realverdien skrev (Akkurat nå): Unnskyld språket, men kan noen giftoffere forklare meg hvordan f#en man får tak i en ring i hennes størrelse uten a vet det? Trodde dessuten det var tradisjon å kjøpe gifteringer. Ikke forlovelsesringer. Det er vel fra tiden da man ikke bodde sammen og måtte forsvare forholdet med en dyr gave. Jeg oppga mål til samboeren min, de fleste snakker jo om forlovelse på ett tidspunkt. Ev kan man «stjele» en ring hun allerede har og ta med og/eller sp kjøper man en ring, gullsmeden fikser den som regel til korrekt størrelse gratis hvis den ikke passer Anonymkode: a86ec...097
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #31 Skrevet 5. juni 2021 Tattover ring? Bestill time hos tattovør?:) Anonymkode: 4f1fe...5c1
Honey Dew Skrevet 5. juni 2021 #32 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Tattover ring? Bestill time hos tattovør?:) Anonymkode: 4f1fe...5c1 Hva skal de gjøre hvis det blir skilsmisse da?
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #33 Skrevet 11. juni 2021 Realverdien skrev (På 5.6.2021 den 16.59): Unnskyld språket, men kan noen giftoffere forklare meg hvordan f#en man får tak i en ring i hennes størrelse uten a vet det? Trodde dessuten det var tradisjon å kjøpe gifteringer. Ikke forlovelsesringer. Det er vel fra tiden da man ikke bodde sammen og måtte forsvare forholdet med en dyr gave. Nå er det blitt ganske vanlig med forlovelsesring, spesielt til kvinnen. Men du skal kjenne henne godt eller ta med søsteren eller bestevennen til gullsmeden for å treffe på stil/utseendet til ringen. Ofte er det best å fri uten ring, så kan hun være med på valget. Ringstørrelsen finner du lett ved å sjekke de andre ringene hun har i smykkeskrinet sitt. Anonymkode: c3f0e...431
Supersmurf Skrevet 20. juni 2021 #34 Skrevet 20. juni 2021 Jeg ble fridd til uten ring, og det var et fint frieri likevel. Vi fant en ring til meg noen dager etterpå. Trenger absolutt ikke ring for å fri.
Vimsemortil2 Skrevet 20. juni 2021 #35 Skrevet 20. juni 2021 Klarer ikke umiddelbart å tenke som en mann, men personlig hadde jeg blitt like glad, rørt og fornøyd om du hadde kjøpt en TING! Altså noe du vet han liker eller setter pris på... Ihvertfall sålenge dere har vært sammen så lenge.. Hadde forholdet vært ferskt så hadde jeg heller tenkt meg om 😃 Lykke til uansett 💞💫
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå