Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en inntekt på 440 000 og føler meg som den største taperen. Her inne tjener jo alle 600++. Alle som tjener under det tjener veldig dårlig og det er ikke forenlig med ett godt liv. Syns det er mange som skriver at det hadde vært uaktuelt og tjene under 500 og at de ikke hadde klart det. Jeg trodde jeg levde ok med inntekten min til jeg begynte og være her inne. Har alltid vært økonomisk av meg, men har begynt å tenke at jeg går glipp av noe siden jeg tjener så fryktelig dårlig. 

Hva går jeg glipp av? Hva kan du som tjener bra gjøre, som ikke jeg kan? 

Anonymkode: a55e3...167

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Dævendøtte
Skrevet

Du bør slutte å lese innlegg her inne! 

Og hadde du lest litt mer nøye, ville du også funnet ut at det også er mange uføre her inne. Håper du også forstår at mye av det som blir skrevet her, bare er bullshit!

Lever du dårligere med inntekten din etter du begynte å lese KG? Fått flere utgifter? 

Skjerping, drit i hva noen anonyme skriver på et forum og lev ditt eget liv! 

AnonymBruker
Skrevet

Det viktigste du kan gjøre er å legge bort den følelsen du har fått av å henge her inne! Så lenge du har det ok, så er alt ok. Og inntekten din ligger omtrent på medianen, så med andre ord helt normalt. 

Anonymkode: 58ee9...ef4

• Liker 5
Skrevet

Slutt å sammenligne deg selv med andre. Det er ikke slik du blir fornøyd med noe. 

• Liker 6
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg tjener ikke 600.000. Jeg føler meg ikke som en taper av den grunn. 

AnonymBruker
Skrevet

Du må ikke høre på kvinnene fra Oslos vestkant, eller kvinnene fra velstående familier. At de er arrogante er ikke akkurat noe nytt.

Anonymkode: 0e889...e7c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Og du er hvor gammel? 

Ja jeg tjener over 600. MEN jeg nærmer meg 50, og har økt jevnt og trutt i lønn siden jeg var ferdig med bacheloren for 20 år siden. Nå har jeg master.  

440 er helt normalt å tjene tenker jeg. 

Anonymkode: 7ad76...c62

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Og du er hvor gammel? 

Ja jeg tjener over 600. MEN jeg nærmer meg 50, og har økt jevnt og trutt i lønn siden jeg var ferdig med bacheloren for 20 år siden. Nå har jeg master.  

440 er helt normalt å tjene tenker jeg. 

Anonymkode: 7ad76...c62

Jeg er 30. Det er med "topp" ansiennitet. Jobber i helsevesenet så tviler på at det vil bli noen store lønnshopp. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg er 30. Det er med "topp" ansiennitet. Jobber i helsevesenet så tviler på at det vil bli noen store lønnshopp. 

Lønn er ikke det viktigste. Å trives på jobb kan ikke måles i penger. Det er klart penger hjelper på. Men det er ikke alt.

Om du er i helsevesnet, har du en mulighet til å ta en spesialisering eller kanskje endre jobb? Da følger det ofte med en lønssøkning.

Og nei, 440k i året er ikke en unormal inntekt. Det er 'kun' like under gjennomsnittslønna i Norge. Om du har oppfatningen at 'alle' her inne tjener over 600k i året, har du gått glipp av en hel mange tråder.

Anonymkode: 2d5c2...c63

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ca 500 000. Jeg har en jobb hvor jeg ofte ser folks inntekt, og jeg kan love deg at de fleste ikke har over 600 000. 

Anonymkode: 67d42...d95

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er hjemmeværende og tjener 0,- 

Anonymkode: 5db37...022

• Liker 3
Gjest loveli
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Har en inntekt på 440 000 og føler meg som den største taperen. Her inne tjener jo alle 600++. Alle som tjener under det tjener veldig dårlig og det er ikke forenlig med ett godt liv. Syns det er mange som skriver at det hadde vært uaktuelt og tjene under 500 og at de ikke hadde klart det. Jeg trodde jeg levde ok med inntekten min til jeg begynte og være her inne. Har alltid vært økonomisk av meg, men har begynt å tenke at jeg går glipp av noe siden jeg tjener så fryktelig dårlig. 

Det lages 26263738 uføretråder om dagen her, du kan jo bare begynne å lese dem istedenfor. 🤪

AnonymBruker
Skrevet

Men hvor bor du? For det har alt å si. Jeg føler meg selv mindre vellykket, men det er fordi jeg gjorde den tabben å ta en lang og teknisk tung utdannelse, men i et felt der jeg ikke får en relevant jobb i Norge annet enn i Oslo. Så jeg har 750 tusen i lønn ja, men jeg har allikevel ikke råd til enebolig i Oslo, for vi arvet ikke, og kommer ikke til å arve millioner.

Med 400 tusen, men boende i mindre by med mer menneskelige boligpriser, har du antagelig bedre råd enn jeg..

Anonymkode: dd0d6...a2f

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg har ca 500 000. Jeg har en jobb hvor jeg ofte ser folks inntekt, og jeg kan love deg at de fleste ikke har over 600 000. 

Anonymkode: 67d42...d95

Så du mener de på kg (uten de uføre) ikke er representativt for inntekten til folk flest i Norge? 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men hvor bor du? For det har alt å si. Jeg føler meg selv mindre vellykket, men det er fordi jeg gjorde den tabben å ta en lang og teknisk tung utdannelse, men i et felt der jeg ikke får en relevant jobb i Norge annet enn i Oslo. Så jeg har 750 tusen i lønn ja, men jeg har allikevel ikke råd til enebolig i Oslo, for vi arvet ikke, og kommer ikke til å arve millioner.

Med 400 tusen, men boende i mindre by med mer menneskelige boligpriser, har du antagelig bedre råd enn jeg..

Anonymkode: dd0d6...a2f

Jeg bor i utkanten av Oslo, boligprisene er ganske høye. Men ikke som sentrum. 

loveli skrev (25 minutter siden):

Det lages 26263738 uføretråder om dagen her, du kan jo bare begynne å lese dem istedenfor. 🤪

Joda. Syns ikke det er noe trøst om inntekten min er så dårlig at den må sammenlignes med de som er uføre (som man jo vet får lite...). 

AnonymBruker
Skrevet

Frem til for noen mnd. siden tjente jeg 460.000, levde greit på det selv som alenemor (men får jo 2000 fra Nav hver mnd utenom). Byttet jobb nå og gikk opp 90.000, det gjør at vi har litt mer økonomisk frihet, men vi hadde det jo bra før også.

Enig i at det har mye å si hvor du bor og også om du eier bolig. Jeg har kjøpt meg opp over mange år (først ved hjelp av kausjonist, de siste gangene uten) slik at jeg eier leiligheten min og en hytte jeg kan leie ut. Hva du gjør med pengene er nesten like viktig som hvor mye du tjener. Jeg har venner med mye høyere lønn som har brukt opp det meste over mange år og dermed har mye høyere gjeld f.eks.

Anonymkode: 2d855...a15

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts, du er med din inntekt ikke så langt unna medianlønnen, altså det lønnsnivået som er det vanligste. I fjor var det på kr. 44 150,- pr. måned.

Gjennomsnittslønna er på kr. 48 750 ,- pr. måned, altså en del høyere, noe som skyldes enkelte svært høytlønte som trekker gjennomsnittet opp.

https://finanssans.no/gjennomsnittslønn-i-norge

Anonymkode: 5e00c...91a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Herrefred for et idiotisk innlegg 

Anonymkode: 98bea...cd7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tjener 600.000, men har til gjengjeld studielån på 400.000 som jeg er ferdig med når jeg er over 50 😅 

Du tjener ikke mye mindre enn gjennomsnittet, og husk at også de som tjener 50 mill i året er med i beregningen. Altså finnes det mange med dårligere lønn enn deg.

Anonymkode: 639d9...f24

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er hjemmeværende og tjener 0,- 

Anonymkode: 5db37...022

Det gjør du ikke. Du får vel barnetrygd etc..

Anonymkode: 0e889...e7c

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Beste tipset jeg kan gi er at man må prøve å ikke bry seg så mye om hva som blir sagt. :kose:

Føler du deg fornøyd med din situasjon? Føler du at du lever bra? Føler du at dette er passe for deg? Det er det som er viktig. Spør deg selv... føler du at du mangler noe i livet? Det er det som er viktig. Ja, så er det mange som tjener ditt og datt, som man mener man må tjene ditt og datt for å ha et godt liv. Spiller det noen rolle? Nei. Det som betyr noe er hva du tenker om egen situasjon. Hvis du er FORNØYD med hva du tjener, hvis du føler at du har alt du trenger... 

Nå vet ikke jeg hvor gammel du er, men jeg er 32 år. Har et barn. Singel. Uføretrygdet. Psykiske problemer. Ja, selvfølgelig, så kunne ting vært bedre på mange punkter, men jeg legger meg ikke ned og griner over at andre har mastergrader.. mens jeg knapt har fullført VGS. :sjenert: Føler jeg meg truet av folk som tjener 700.000 når jeg selv bare tipper 350.000? Nei. Vi har alt vi trenger. Jeg er fornøyd og vet ikke hva jeg skal føle at vi går glipp av? Hva trenger vi? Hmm. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...