Gå til innhold

Hudpleierutiner

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en kvinne som nærmer seg 40 år. Har minimalt med rynker, og er fornøyd med det. Men har ikke noen spesielle produkter eller rutiner jeg sverger til. Kanskje det er på tide?

Hva gjør du? 

Anonymkode: c8f6c...2d8

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg bruker en BB krem om vinteren, og topper med c-vitaminspray, som skal påføres 3 ganger daglig. Dette betyr at jeg har en flaske på badet, en på jobben, og en siste i stuen. Om sommeren bruker jeg ideelt sett solkrem i stedet for BB krem. Men noen ganger dropper jeg det helt. Huden min trives bedre om sommeren, så da er det lett å glemme hudpleie. I tillegg til dette holder jeg meg i fysisk aktivitet. Tror kanskje fysisk aktivitet er vel så viktig som kremen man dytter i ansiktet. Kanskje viktigere. Spise sunt. Vitaminer fra urter og salat. Kutte røyking helt! Erstatter kaffe og alkohol med te eller friskt vann... Ungdommeligheten kommer jo også fra innstillingen som vi har. Jeg studerer 80 åringene, og ser på innstillingen til de som virker penest. Jeg ser opp til og beundrer de flotte markapensjonistene som tilbringer mye tid i naturen. De kan ha rynker og karakter, men ser ofte sunne ut. Slik vil jeg bli når jeg blir eldre enn nå. Jeg omgir meg med sunne og hyggelige mennesker som liker meg godt, og kutter ned på kontakten med de som er kranglete eller slike som stadig krever tjenester fra meg, og at jeg stiller opp på dugnad "for gammelt vennskaps skyld". Jeg planlegger alderdommen, og omgir meg med lekne, koselige folk som har orden på livene sine.

Les mer om c vitaminer som hudprodukt her: https://www.healthline.com/health/beauty-skin-care/vitamin-c-serum-benefits#firming

Les mer om BB kremens fortreffelighet: https://www.healthline.com/health/benefits-of-bb-cream#benefits

Mer om effekten av et positivt syn på alderdommen: https://forskning.no/samfunnsmedisin-helse-ny/positivt-syn-pa-aldring-kan-hindre-demens/285772

:)

Endret av Olaug Olsen
Presiseringer og utdypinger av temaet...
AnonymBruker
Skrevet

Morgen

Rens, , vitamin c serum, øyekrem, dagkrem med 35 spf 

Kveld

Rens, noen ganger retinol konsentrat, noen ganger fuktighetsmaske. Øyekrem og nattkrem.

Bruker Exuviance produkter, har brukt det en liten stund nå og ser forskjell allerede 😊

Anonymkode: 3e28b...7e0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 40, med få linjer, og en hud som fortsatt tenderer til å være fet i t-sonen. 

Om morgenen renser jeg med mild rens, bruker c-vitaminserum eller pepider, og en lett dagkrem. Med solfaktor om jeg skal være ute. 

Når jeg kommer hjem fra jobb/aktiviteter renser jeg huden med tostegs-rens (bruker sminke). Oljebasert, så vannbasert. Ofte lar jeg da huden puste. Om den er tørr bruker jeg en olje eller lett dagkrem/solkrem. Om jeg bare er hjemme hele dagen sminkefri utgår dette steget.

På kvelden renser jeg med mild rens. Bruker alltid serum+nattkrem, varierer basert på hva huden min trenger, og sesong. God fukt, hyaluronsyre, retinol, er stikkord. Men styrer unna retinol om sommeren. 

Syrepeeling en gang i uka, kalkmaske en gang i uka (sliter fortsatt med hudormer rundt nese), fuktmaske ved behov. 

Årsaken til at jeg innførte c-vitamin, pepider, hyaluronsyre og retinol var at jeg i 30-årene opplevde at huden var mer gusten, noen få sprengte blodkar, og synlige porer. Så for meg gjør dette en stor forskjell. 

Dette er forresten en perfekt dag/uke. Jeg er selvfølgelig ikke like flink hver eneste dag, utover at jeg alltid renser bort sminke :)

Anonymkode: 7b94a...3bf

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...