AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #1 Skrevet 24. mai 2021 Gått med uoppdaget adhd i alle år, er nå snart 40 år. Kroppen og hodet har vært spesielt utslitt det siste halvannet året. Men jeg har ikke hatt spesielt stort søvnbehov eller vært kjempetrøtt. Bare så sliten at når noen har spurt hvordan jeg har det har jeg grått. Men har holdt meg i jobb og aktiv, mulig jeg burde roet ned litt før.. Samtidig har jobben vært en fristed. Sover stort sett mellom 7 og 8 timer hver natt. Føler jeg trenger det. Det gjør jeg fortsatt. Nå startet jeg på medisin for en uke siden, fortsatt i opptrapping. Men kjenner allikevel noe effekt. Å nå er jeg så trøtt, selv om jeg sover såpass greit om natta. Sov 7 timer i natt, allikevel måtte jeg ha en time på sofaen med en gang jeg sto opp. Kan det være pga medisinene (ritalin) i seg selv, eller er det kanskje fordi hodet endelig får fred? Håper hvertfall det er forbigående. Andre med samme diagnose som har følt at kroppen får hentet seg litt inn etter medisinoppstart? Ga det seg? Uansett utrolig deilig med litt ro i kroppen. Erfaringer? Anonymkode: c37a0...42b
Jadzia Skrevet 24. mai 2021 #2 Skrevet 24. mai 2021 For lav dose av medisin kan gjøre deg trøttere. Jeg var helt zombie på lav dose. Delvis fordi jeg endelig slappet av men og fordi dosen var for liten. Det hjalp da jeg økte.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #3 Skrevet 24. mai 2021 Det var deilig for min del å endelig få "fred" fra alle tankene, så hjalp med medisin. I oppstartsfasen blir man gjerne litt trøtt osv før man finner riktig dose, kroppen må venne seg til medisiner osv. Helt normalt å "endelig" kunne ligge litt på sofaen. Kunne dessverre ikke fortsette på ritalin, men har funnet en annen medisin som funker bra for meg der jeg får ro nok i hodet til å faktisk få ting gjort med en gang i stedet for å alltid utsette. Nettopp diagnostisert selv, 30. Trodde jeg "bare" var deprimert 😅 Anonymkode: be9e6...0e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå