AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #21 Skrevet 24. mai 2021 16 minutter siden, AnonymBruker said: Hadde lekestue i et par år for gutta våre. Det så helt jævlig ut der inne for de dro inn gress, mose, pinner, vann og grus hele tiden. Alle som var innom og lekte der med dem etterlot stua i et eneste stort rot, og våre gutter var ikke noe bedre. Nå har vi flyttet og det siste jeg kunne ha tenkt meg for gutta var lekestue. Det får holde med alt de roter og griser inne i huset..... Anonymkode: ffc95...68f Åh, jemini... Hvorfor lærte du dem ikke bare å RYDDE OPP ETTER SEG i stedet? Tror du jenter er naturlig ryddigere? Anonymkode: 4479e...c2f
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 24. mai 2021 #22 Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Synes folk gjør seg vanskelige, de fleste skjønner hva slags type hus det er snakk om. Forslaget om å lage brannstasjon et topp. Ellers er det vel bare å fylle det med aktiviteter ungene er glade i, i tillegg til uteleker. Anonymkode: b3f3f...e66 Poenget med å kalle det lekestue fremfor dukkehus er vel å gjøre det mer kjønnsnøytralt og åpent hva man gjør der inne? Dvs. at man ikke nødvendigvis må leke med dukker. Min erfaring er at unger som oftest finner ut av sånne ting selv. Innred med et bord og noen stoler, og la ungene styre hva de vil gjøre der?
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #23 Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Åh, jemini... Hvorfor lærte du dem ikke bare å RYDDE OPP ETTER SEG i stedet? Tror du jenter er naturlig ryddigere? Anonymkode: 4479e...c2f Mannen min er dessverre like rotete, vi har en del konflikter pga det. Men alt jeg har hatt innom av kids, altså barnas venner, er heller ikke av typen som stopper for å rydde opp etter seg før de går videre i neste lek. Man må alltid ta initiativ til å rydde med dem. Så jeg vet godt at dette ikke kun gjelder mine barn. For meg ble lekestua bare enda et rom jeg måtte rydde hver eneste kveld. Og det orket jeg ikke. Jeg er ekstremt systematisk og ryddig da, men det settes virkelig på prøve med (verdens snilleste og kjekkeste) rotegubbe og 3 aktive gutter. Anonymkode: ffc95...68f
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #24 Skrevet 24. mai 2021 Her har hytta en lang benk med skap under. Der finnes det servise og kjeler og sånn. I tillegg har vi bord og stoler som tåler litt, noen hyller og bilder på veggene. De har også kostebrett. Gulvet er malt i en knæsj farge, og møblene i andre farger. Resten av hytta er inspirerende nok hvit 😊 I hytta er det sølekaker og kiosk en dag, de leker familie en annen dag, den funker som politistasjon osv osv. Vi har ingen tekstiler, og jeg rydder ikke i hytta altså! Det får være Guttenes hytte! Så søle, bøtter, sand og vann er selvsagt hos oss! Rydder en gang i året 👍 Anonymkode: 61ecf...dab 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #25 Skrevet 24. mai 2021 24 minutter siden, AnonymBruker said: Mannen min er dessverre like rotete, vi har en del konflikter pga det. Men alt jeg har hatt innom av kids, altså barnas venner, er heller ikke av typen som stopper for å rydde opp etter seg før de går videre i neste lek. Man må alltid ta initiativ til å rydde med dem. Så jeg vet godt at dette ikke kun gjelder mine barn. For meg ble lekestua bare enda et rom jeg måtte rydde hver eneste kveld. Og det orket jeg ikke. Jeg er ekstremt systematisk og ryddig da, men det settes virkelig på prøve med (verdens snilleste og kjekkeste) rotegubbe og 3 aktive gutter. Anonymkode: ffc95...68f Men hvorfor rydde opp? Lekehytter er jo UTE; det er klart de blir fulle av sand og blader og pinner som egentlig er «ingredienser» i lek osv! Vet du, løsningen er å vende kartet etter terrenget: Drit i Instagram og velg materialer og overflater som tåler å være uteleker! 🤦🏼♀️ Aner du hvor mye du begrenser både deg selv og barna dine ved å ha den tilnærmingen du beskriver? Anonymkode: 4479e...c2f
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #26 Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Men hvorfor rydde opp? Lekehytter er jo UTE; det er klart de blir fulle av sand og blader og pinner som egentlig er «ingredienser» i lek osv! Vet du, løsningen er å vende kartet etter terrenget: Drit i Instagram og velg materialer og overflater som tåler å være uteleker! 🤦🏼♀️ Aner du hvor mye du begrenser både deg selv og barna dine ved å ha den tilnærmingen du beskriver? Anonymkode: 4479e...c2f Chill. Ungene gadd heller ikke å være der når alt av leker bare lå strødd på gulvet sammen med sand og vann. Anonymkode: ffc95...68f
Rosa Dartle Skrevet 24. mai 2021 #27 Skrevet 24. mai 2021 Lekestua her er sjørøverskute med kikkert og sjørøverflagg. Selvbygd. Men kiosk, butikk osv har også vært veldig stas her 😊
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #28 Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Vi har kjøpt oss hus og i hagen står et dukkehus. Vi har to gutter og lurer på hva vi skal gjøre med det. De er 0 interesserte i dukker eller teselskap, her går det i dinosaurer, brannmann Sam og superhelter. noen tips til hva vi kunne gjort? Anonymkode: 3e36b...a66 Vi lagde et bord og en benk og lar dem styre selv. De sjeldne gangene jeg titter inn dit har de dratt inn alt mulig etter hva de har lekt. Superhelter, sykestue, krig (sverd, kjepper, pistoler ...) tegneserier, lommelykt, butikk ... Det er ikke et dukkehus da, mer en liten hytte. Anonymkode: 13dd2...77d 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå