Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er snakk om en bacheloroppgave hvor veileder ikke har fått lese noe av oppgaven i det hele tatt. Arbeidet har i stor grad foregått i ensom majestet pga uforutsette hendelser. Vil det være et problem at ingen har lest gjennom oppgaven før levering, utenom at karakteren kanskje ikke blir den beste? Veileder må nevnes i forordet. 

Anonymkode: d6436...726

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ingenting inspeksjon av hvor mye av oppgaven veileder leser, det kunne jo du heller egentlig ikke visst. Men som du skriver, kan være du taper litt på det karaktermessig. 

AnonymBruker
Skrevet
Hannabanna skrev (32 minutter siden):

Det er ingenting inspeksjon av hvor mye av oppgaven veileder leser, det kunne jo du heller egentlig ikke visst. Men som du skriver, kan være du taper litt på det karaktermessig. 

Det er sant. Selv om jeg ville fått tilbakemelding på oppgaven. Karakteren er ikke så nøye nå. Jeg vil bare få graden og bli ferdig med det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er snakk om en bacheloroppgave hvor veileder ikke har fått lese noe av oppgaven i det hele tatt. Arbeidet har i stor grad foregått i ensom majestet pga uforutsette hendelser. Vil det være et problem at ingen har lest gjennom oppgaven før levering, utenom at karakteren kanskje ikke blir den beste? Veileder må nevnes i forordet

Hvorfor det? Jeg verken takket eller nevnte veilederen min i forordet da jeg leverte masteroppgaven. Det er nok vanlig å nevne veileder, men i mitt tilfelle hadde ikke veileder bidratt med noe. Jeg hadde derfor gjort alt arbeidet alene, og hvorfor skulle jeg da nevne veileder i forordet? Skrev en kort setning der jeg takket de som hadde stilt opp som støttespillere uten å nevne navn.

Anonymkode: 259e8...9ce

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor det? Jeg verken takket eller nevnte veilederen min i forordet da jeg leverte masteroppgaven. Det er nok vanlig å nevne veileder, men i mitt tilfelle hadde ikke veileder bidratt med noe. Jeg hadde derfor gjort alt arbeidet alene, og hvorfor skulle jeg da nevne veileder i forordet? Skrev en kort setning der jeg takket de som hadde stilt opp som støttespillere uten å nevne navn.

Det står at man må nevne veileder. Men jeg kan jeg enkelt skrive "veileder i denne oppgaven er NN" uten så mye mer. Alle har fått tildelt veileder. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det står at man må nevne veileder. Men jeg kan jeg enkelt skrive "veileder i denne oppgaven er NN" uten så mye mer. Alle har fått tildelt veileder. 

Står det som et krav til forordet? Det synes jeg er dårlig av utdanningsinstitusjonen. Forsiden er én ting, men forordet brukes stort sett til å takke dem som har bidratt positivt til ditt arbeid. Hadde gjort som du skisserer her. "Tidelt veileder var NN", og ikke noe mer.

Lykke til med innlevering! :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du stryker på noe som veileder åpenbart burde kommentert kan det blir vanskeligere for deg å klage. 

Anonymkode: e075d...c23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...