AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #1 Skrevet 24. mai 2021 Hvilken sjanger liker man da? Kom gjerne med eksempler på artister og grupper. Anonymkode: 37a81...485
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #4 Skrevet 24. mai 2021 Tix var den første jeg også tenkte på. Og annet russevrøvl. Anonymkode: 22398...61b 15
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #5 Skrevet 24. mai 2021 Russemusikk og artister som bruker mye autotune Anonymkode: 8cac7...9cc 15
Skapelse G. Røt Skrevet 24. mai 2021 #6 Skrevet 24. mai 2021 Et lite utvalg dårlig musikk: Staysman, Tix, Mads Hansen, Postgirobygget, Adrian Sellevold, Kygo, Aurora, Astrid S, Julie Bergan, Sigrid, Madcon, Plumbo, Hkeem, Freddy Kalas, Sophie Elise. Justin Bieber, The Weeknd, OneRepublic, Coldplay, P!nk, Lil Nas X, 6ix9ine, Imagine Dragons, Miley Cyrus. 11
norw Skrevet 24. mai 2021 #8 Skrevet 24. mai 2021 Skapelse G. Røt skrev (6 minutter siden): Et lite utvalg dårlig musikk: Staysman, Tix, Mads Hansen, Postgirobygget, Adrian Sellevold, Kygo, Aurora, Astrid S, Julie Bergan, Sigrid, Madcon, Plumbo, Hkeem, Freddy Kalas, Sophie Elise. Justin Bieber, The Weeknd, OneRepublic, Coldplay, P!nk, Lil Nas X, 6ix9ine, Imagine Dragons, Miley Cyrus. Tror du har misforstått litt når du nevner Aurora. 9
Skapelse G. Røt Skrevet 24. mai 2021 #9 Skrevet 24. mai 2021 norw skrev (2 minutter siden): Tror du har misforstått litt når du nevner Aurora. Deg om det. 8
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #10 Skrevet 24. mai 2021 De som bare setter på en random Top 50 liste på Spotify har dårlig sans for musikk mener jeg. Når man ikke bryr seg liksom. Anonymkode: 25bf4...f81 21
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #11 Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): De som bare setter på en random Top 50 liste på Spotify har dårlig sans for musikk mener jeg. Når man ikke bryr seg liksom. Anonymkode: 25bf4...f81 Ja, enig! Eller hvis man er litt eldre: radio av typen Klem FM og lignende🥴 Anonymkode: 3d276...26f 6
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #12 Skrevet 24. mai 2021 Høhø. Skjønner ikke hvorfor man skal bås-sette folk sin smak. Hva som er kvalitativt bra finnes det i ingen fasit på. Det finnes jo folk som ser på seg selv som musikk-elite. Jo større kommersiell suksess for en artist, jo mer nedlatende blir de. Hva spiller det for rolle, så lenge musikken du hører på gir deg noe? Er det slik at musikksmak gir grunn til å devaluere folk? Anonymkode: 86510...e98 16
hlidskjalf Skrevet 24. mai 2021 #13 Skrevet 24. mai 2021 Tja, har ikke særlig oversikt over hva som lages for tiden,.men for ca 20 år siden da jeg fulgte litt med var ihvertfall fans av Rosa Helikopter og Venga Boys sett ned på. Men i dag har disse sikkert fått nostalgi -og kredstatus. 4
Laraa Skrevet 24. mai 2021 #14 Skrevet 24. mai 2021 En sang som går på ekstremt heavy rotation og spilles altfor ofte på p3. "It must have been something in the waaaaaaaaaaateeeeeeer." Jeg får gåsehud når den kommer på radioen og det er ikke fordi den er en fin sang, tvert imot. Takke meg til spotify på blåtann når jeg kjører bil, så kan p3 få ha something in the wateeeeeeeer for seg selv. 6
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #15 Skrevet 24. mai 2021 Moderne pop. Mesteparten er så dårlig at det er til å få magesår av. Unntakene blir færre og færre, så det er kanskje et par låter i året jeg mener har livets rett. Som regel inneholder de beste låtene noen litt retro elementer som gjør dem litt mer spennende. De som lager musikk med hørbar eller unødvendig autotune burde dømmes til livsvarig fengsel, og det samme med de som konsumerer det. Anonymkode: 7057b...0d9 7
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #16 Skrevet 24. mai 2021 Cover-låter. Vanligvis helt forferdelig. Hederlige unntak er Bob Dylan's "All along the watchtower" av Jimmi Hendrix og noen Nine-inch Nails låter som "Hurt" . Anonymkode: a9f03...7c6 2
Cuntzilla Skrevet 24. mai 2021 #17 Skrevet 24. mai 2021 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Høhø. Skjønner ikke hvorfor man skal bås-sette folk sin smak. Hva som er kvalitativt bra finnes det i ingen fasit på. Det finnes jo folk som ser på seg selv som musikk-elite. Jo større kommersiell suksess for en artist, jo mer nedlatende blir de. Hva spiller det for rolle, så lenge musikken du hører på gir deg noe? Er det slik at musikksmak gir grunn til å devaluere folk? Anonymkode: 86510...e98 Man devalurerer jo ikke mennesket når man sier man ikke er så glad i hard house liksom. Selv med synet at alt er fullstendig subjektivt og det ikke finnes noen markører for kunstnerisk kvalitet så vil jo jeg subjektivt sett like noe musikk og mislike noe annet. Og det må jeg å lov til uten at andre skal bli personlig fornærmet for at jeg ikke liker samme bandet som dem. Skjønner ikke at noen mener det ikke er lov å si at noe er drittmusikk. En kan si at et maleri ikke gir deg noe, at man synes en film er kjedelig, et bygg er stygt, en bok er dårlig skrevet eller at en matrett smaker vondt, da er det ikke sånn "nei nei, alt er subjektivt og like bra". Men med musikk er det mange som ser ut til å mene dette? Eller hva er egentlig poenget med at det ikke er lov å ha musikksmak, og mene at egens er bra og noen andres er shitty? Det gjør jo også de som jeg mener har shitty musikksmak, de hater mye av det jeg liker. Handler jo om identitet også, og identitet er like mye å ta avstand fra ting som å like ting. Jeg kom også inn i tråden bare for å skrive Tix forøvrig, det er litt symbol på den type musikk jeg misliker.. men det verste for meg sånn fra jeg vokste opp er kanskje Ronan Keating og Postgirobygget. Og ingen tråd som dette uten å nevne verdens verste band Nickelback. Endret 24. mai 2021 av Cuntzilla 2
Perelandra Skrevet 24. mai 2021 #18 Skrevet 24. mai 2021 Kanskje gamle Eurovision-sanger fra 80-tallet? (Slik undertegnede gjerne gjør ) 5
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #20 Skrevet 24. mai 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Høhø. Skjønner ikke hvorfor man skal bås-sette folk sin smak. Hva som er kvalitativt bra finnes det i ingen fasit på. Det finnes jo folk som ser på seg selv som musikk-elite. Jo større kommersiell suksess for en artist, jo mer nedlatende blir de. Hva spiller det for rolle, så lenge musikken du hører på gir deg noe? Er det slik at musikksmak gir grunn til å devaluere folk? Anonymkode: 86510...e98 Jeg ser ikke ned på noen pga musikksmaken. Men det er vel noen fasitsvar på hva som er kvalitet? Synes du konfirmasjonssangen foreldrene dine lagde til deg har samme kvalitet som symfoniene til Mozart og Beethoven? Kan godt være du likte konfirmasjonssangen din svært godt, men du tenker vel ikke at foreldrene dine er like store musikere som Mozart? Anonymkode: 2483e...c01 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå