Gå til innhold

Seriøse økonomiske problemer, og jeg har ikke klær eller noe

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mangler masse klær, og jeg har seriøst bare to par bukser. En blå og en svart. Den svarte er så brukt at den begynner å bli slitt og fargen er ødelagt snart. Jeg har noen overdeler som jeg har vokst ut av, og jeg føler meg helt grusom blant vennene mine. Dette ble et problem etter at jeg ble permittert, og det har vært et problem lenge nå. I flere mnd. Jeg mangler så mye, og det er skikkelig deprimerende. Jeg har ikke motivasjon til å fikse meg en gang, og dette går også inn på meg når kjæresten min påpeker stilen min hele tiden og sier den er stygg 😪 er utrolig lei meg

Anonymkode: c5f17...7ab

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er verken pengemangel eller mangel på klær som er det største problemet, men at kjæresten din omtaler deg på den måten. Støtter han deg ikke i tunge tider? 

Anonymkode: c9128...041

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Det er verken pengemangel eller mangel på klær som er det største problemet, men at kjæresten din omtaler deg på den måten. Støtter han deg ikke i tunge tider? 

Han har vært til støtte noen ganger, men ikke akkurat på det me klær. Ikke i det hele tatt på det med klær. Han kommer med nedlatende kommentarer ang min klesstil. Men seriøst. Jeg har bare to bukser, så jeg lan skjønne hvis han er flau over meg  

AnonymBruker
Skrevet

Han har ingen grunn til å være flau over deg, og om han er flau, så er det uansett ikke greit av ham å komme med nedlatende kommentarer. I disse tider trenger du absolutt ikke at han lesser flere problemer på skuldrene dine.

• Liker 2
Skrevet

Søk på nav etter stønad til klær, dette lar seg gjøre😘😘😘

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
frøkenkoz skrev (Akkurat nå):

Søk på nav etter stønad til klær, dette lar seg gjøre😘😘😘

Tuuuusen takk❤️❤️❤️🥺🥺🥺😍. Så snill du er

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Han har ingen grunn til å være flau over deg, og om han er flau, så er det uansett ikke greit av ham å komme med nedlatende kommentarer. I disse tider trenger du absolutt ikke at han lesser flere problemer på skuldrene dine.

Tusen takk kjære deg❤️

AnonymBruker
Skrevet

Du kan laste ned appen Goodify på mob din og der kan folk hjelpe hverandre inne. Med både mat, klær og andre ting. 

Anonymkode: 8bd5d...2ac

• Liker 2
Gjest Fnuggolina
Skrevet

Hva slags størrelse har du?

Kam vi ikke lage en tråd her, eller du oppretter konto på Tise?

Mange rydder stadig i skap og vil sikkert gi til deg istedenfor Fretex :) 

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten din er et rasshøl. Har han inntekt? Da synes jeg han kan sponse deg med klær, uavhengig av om han synes du ser fæl ut eller ikke.

Kan du spørre venninner, famile osv. om de har noe å avse evt. noe du kan låne? Om venninna mi ikke hadde hatt klær å ha på seg så hadde jeg tatt henne på shopping(har råd til det). Evt. gofund me? Kanskje noen på finn eller facebook kan gi bort?

Anonymkode: 32f43...ed0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vel, kjæresten din er en drittsekk som trykker deg ned, det er det første jeg må si. Hadde jeg vært i samme situasjon og kjæresten tjent penger, så vet jeg han hadde gitt meg noen penger og sagt hversågod, oppgrader litt, men uten å si noe slikt. Han burde bli en eks.

Har du bursdag snart, eller kan du be om forskudd på bursdags/julegave fra familie til klær? Har du noen gavekort gjemt bort du har glemt? Kan den sorte jeansen bli en kul shorts eller et skjørt for sommeren?

Deretter. Kikk litt på Tise og i bruktbutikker. Jeg har selv funnet jeans til 30 kr som er flotte i bruktbutikk. Og gensere til 30-40 kr som er favoritter i dag.

Kan du ha klesbyttekveld med venninner, hvor det ikke er noe krav om 1-til-1 bytting, men alle tar med plagg de har vokst ut av eller ikke lengre bruker? Det har jeg og venninner iblant, og det er koselig. Vi har ulike inntekter alle sammen, men det betyr ikke noe. Av og til tar jeg med meg noe jeg liker, andre ganger har jeg bare 10 plagg å bli kvitt som jeg ikke forventer å få noe tilbake fra.

Jeg har også to par bukser, men det er selvvalgt og selvsagt en annen situasjon. Vil bare si at det er normalt å ha lite klær også, og de aller aller fleste legger ikke merke til det. Kjæresten din er tåpelig, og hvis venninnene dine også oppfører seg slik så er de overfladiske ❤️ 

Anonymkode: 61967...5ca

Skrevet

Har en del ubrukte og svært pent brukte klær (jeans, topper, et par kjoler etc, det meste i str 40 og noe i str 42) som jeg uansett hadde tenkt å gi bort, sender de gjerne til deg i stedet om det er riktig str. Send meg PM om du er interessert.🙂

• Liker 2
Skrevet

Hvilken størrelse bruker du? Er helt sikkert mange her som kan gi deg noen klær ❤️

• Liker 1
Skrevet

Norske skuffer og skap flommer over av klær og sko som er uhyre lite brukt, eller til og med ubrukt, så det er bare å bite i det sure eplet og legge ut en forespørsel på f.eks. en lokal FB-gruppe (Her er det i hvert fall en egen gruppe med ting som gis bort eller folk har behov for ting gratis). Jeg gir i hvert fall mer enn gjerne bort heller enn å stappe det i Fretex-boksen hvis det er en konkret person som trenger noe jeg har. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken størrelse? 

Jeg har massevis av klær jeg har "vokst ut av"...

Anonymkode: d5c34...217

AnonymBruker
Skrevet

Trenger ikke mere enn to bukser, har ikke flere jeg heller. Men H&M har bukser til rett over en femtilapp, blir ikke stort billigere enn det. Finner du ting som gies bort så må du allikevel betale for frakt/reise. 

Anonymkode: 2bdce...c06

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke legge ut en Finn-annonse hvor du mer om hjelp til klær? 

Anonymkode: a47d5...796

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke høre i facebook grupper, som er salg og gi bort der du bor. For jeg gir gjerne bort klær til folk som trenger. Har alltid noe liggende som jeg ikke bruker, og det gjelder mange av oss.

Anonymkode: d117e...a13

• Liker 2
Gjest Fnuggolina
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Trenger ikke mere enn to bukser, har ikke flere jeg heller. Men H&M har bukser til rett over en femtilapp, blir ikke stort billigere enn det. Finner du ting som gies bort så må du allikevel betale for frakt/reise. 

Anonymkode: 2bdce...c06

Nei, i dette tilfellet betaler jeg mer enn gjerne for frakten om TS bruker en størrelse jeg har noen klær til overs i :)

Så: si åssen størrelse du har, så kan vi sende bilder av plaggene og du kan velge hvilke du ønsker å få tilsendt. 

Blir ikke fornærma om noe ikke skulle være din smak.

Har dessverre rydda ut veldig mye selv, men mulig jeg har et par jeans og etellerannet liggende. Et par jakker og.

Mulig du bør dumpe dustekjæresten og, ham burde jo spandere noe på deg - eller holde kjeft 🤷‍♀️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg mangler masse klær, og jeg har seriøst bare to par bukser. En blå og en svart. Den svarte er så brukt at den begynner å bli slitt og fargen er ødelagt snart. Jeg har noen overdeler som jeg har vokst ut av, og jeg føler meg helt grusom blant vennene mine. Dette ble et problem etter at jeg ble permittert, og det har vært et problem lenge nå. I flere mnd. Jeg mangler så mye, og det er skikkelig deprimerende. Jeg har ikke motivasjon til å fikse meg en gang, og dette går også inn på meg når kjæresten min påpeker stilen min hele tiden og sier den er stygg 😪 er utrolig lei meg

Jeg er ganske sjokkert over at dette med antall klær er verdens undergang, og kanskje enda mer sjokkert over hvordan flere her inne går helt av skaftet i forståelse for hvilket stort, altoppslukende problem det å ha kun to bukser er i livet. Seriøst, enten er dette tull, eller så er det et av de mindre perspektivfulle innleggene.

Gå i en bruktbutikk og kjøp klær fra 20 kroner og oppover. Og åpne øynene.

Hva denne kjæresten angår, så gjør det slutt da, hvis du ikke trives med han.

Anonymkode: 4be12...ce2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...