Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

spørsmål til både hannkjønn og hunnkjønn her:

er det greit å innlede et forhold et exen til dine beste venner?

jeg har alltid sett på disse som "forbuden frukt", jeg :forvirret: tar ingen sjanse på å risikere vennskapet.

(og nei, jeg kaller ikke drittsekker og tullinger for mine venner. det er kvalitetsmennesker jeg er beæret og stolt av å ha som venn)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser ikke for meg at jeg selv skal bli sammen med en x av noen av mine venninner.

Men jeg har ei venninne som er gift med en av mine x'er og en annen venninne som har barn med en annen x.

Syns det var litt rart - det må jeg ærlig innrømme.

Men livet mitt går videre og jeg tenker ikke så mye over det idag!

Skrevet

Det kommer jo an på hva slags forhold de hadde og har i ettertid. Er det konflikter som henger igjen skal det godt gjøres å ikke bli dratt inn i de. Er også stor forskjell om det var et undomsforhold som er over for ti år siden, eller om det er et samboerforhold, og barn gjør det jo også mer komplisert.

Ville i alle fall avklart med vennen om hva h*n syns om at du innleder et forhold til eksen. Og hvis vennen din ikke aksepterer det, må kanskje velge mellom din venn og evt ny kjæreste...

Skrevet

Nei. Jeg syns det er galt. Så enkelt er det med den saken.

Skrevet
spørsmål til både hannkjønn og hunnkjønn her:

er det greit å innlede et forhold et exen til dine beste venner?

jeg har alltid sett på disse som "forbuden frukt", jeg :forvirret: tar ingen sjanse på å risikere vennskapet.

(og nei, jeg kaller ikke drittsekker og tullinger for mine venner. det er kvalitetsmennesker jeg er beæret og stolt av å ha som venn)

For meg blir det forbuden frukt.

Skrevet
Nei. Jeg syns det er galt. Så enkelt er det med den saken.

Enig!

Skrevet

Jeg har vært sammen med x'en til en veldig god venninne, det var hun som lekte Kirsten Giftekniv og det var 8 år siden det ble slutt mellom de to… Synes ikke det var så galt jeg da.

Skrevet

Det kommer helt ann på.

Hvis det ikke er lenge siden bruddet og venninna mi fortsatt sitter igjen med litt bagasje og følelser for eksen sin, så ville jeg ikke tenkt tanken engang. Vennskap er mye viktigere enn en eventuell kjæreste.

Hvis det derimot er en god stund siden og venninna mi har kommet seg videre, kanskje fått seg en ny kjæreste og tonen mellom venninnen og eksen hennes er bra, så kanskje. Men - jeg måtte selvsagt ha snakket med venninna mi om det først, og vært helt sikker på at hun ikke hadde noe imot det før jeg innledet noe som helst forhold til eksen hennes.

Gjest SumoBryter
Skrevet

Kommer helt ann på ja. Om det er en god venn som du respekterer (som det hørtes ut som det er) og de hadde et fint forhold sammen er det vel ikke noe å foretrekke.

Skrevet

For meg også hadde det vært forbuden frukt. Men som flere sier her, så kommer det jo ann på hvor lenge siden de hadde vært sammen, hvor alvorlig forholdet var osv. Jeg har ikke hatt noen problemer om en av mine venninner hadde blitt sammen med en av mine ekskjærester som jeg var sammen med når vi var 17-18 år. (jeg har passert 30...)

Jeg hadde nok valgt å styre unna en mann som en av mine venninner hadde vært gift med, eller hatt barn med.

Men når det er sagt, så er det ikke alt her i livet man kan styre...

Skrevet

Jeg hadde ikke hatt kvaler for å innlede et forhold til en ex av en venninne, men jeg ville diskutert det med venninnen først. Ekte venninner ønsker sine søstre alt godt, og dersom hun ser at dere har det fint sammen, vil hun nok ikke protestere.

Mie.

Skrevet

finnes desverre ingen fasitsvar... kommer helt an på situasjonen og forholdene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...