Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal i neste uke på kontroll hos jordmor.  Er da i uke 36.

Jeg er førstegangsfødende og tenker å spørre om ting angående fødsel, tiden etter fødsel og eventuelt tiden før fødsel.

Er det noe jeg bør spørre om som jeg som førstegangsfødende kanskje ikke vet?

Anonymkode: fac66...0c3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jordmor skal uansett gå gjennom fødselen og tiden etterpå med deg på denne kontrollen :) https://www.helsenorge.no/gravid/svangerskapskontroller/

Du må jo først og fremst spørre om det du lurer på :) Er det noe du gruer deg til eller er usikker på? Skriv gjerne ned ting du kommer på så du ikke glemmer det.. Hvis det ikke er noe du lurer på så ville jeg bare fokusert på å suge til deg det jordmor forteller :)

Du kan jo spørre litt rundt om hvilke rutiner som er vanlig på sykehuset du skal føde på hvis du er usikker på det, for det kan jo variere fra sted til sted. Hvor møter du hvis noe skjer, hvem kan bli med inn, hvilken smertelindring har de, hvor lenger er man på barsel, hva må man ha med  osv. Og spør om jordmor kommer på hjemmebesøk etter fødselen, det gjorde min og det var topp.

De fleste sykehus har masse info på sidene deres om både fødselen og tiden etter, lurt å lese opp der. Ammehjelpen sine nettsider har også mye god info. Hvis du vil være godt forberedt så kan du jo lese der før du skal til jordmor,  da dukker det kanskje opp spørsmål du lurer på :)

Anonymkode: ad3d9...53d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...