Gå til innhold

Din erfaring med golden retriever?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, hva synes du generelt om denne rasen? Hva vil du si er spesielt for akkurat den?

Anonymkode: e125d...af2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som instruktør så vil jeg si at mange familier undervurderer rasens energinivå, spesielt som valp og unghunder.

• Liker 6
Skrevet

Lykkelige, sosiale, evigglade hunder, kan være litt ivrige som unge og små, men det blir bedre når de bikker 2-3 år. Elsker folk og andre hunder, kommer det besøk er vi i himmelen😂 Litt trege på å lære ting, litt klumsete (oi, der krasjet jeg i et menneske gitt 🤣 når de løper løs). Allroundhund, kan brukes til det meste, men ikke alt på konkurransenivå. De digger vann og søle, litt gjørme og livet er topp😂 Alltid snille (har ikke møtt en sinna golden i mitt liv), og folk er generelt ikke redd for en golden retriever. Vår golden er også god på hundespråk, selvom hun ikke møtte kjempe mange hunder som liten. Stort sett en hund som er trygg, sjeldent man finner goldener som er nervøse fra naturens side feks. Litt stor, men liker aller best hunder med litt størrelse. Praktisk å ikke måtte bøye seg langt ned når man trener de, kan bære en del i kløv som voksne, ikke så lett å snuble eller tråkke på og kan trekke deg på ski om vinteren🙌🏽

Med andre ord en livsglad, trygg, sosial, lykkelig hund🐶 Sjeleglad for å ikke ha en hund som er redd eller nervøs, aldri vært redd for å gjøre noe med goldenen her, kikker på tennene, koser og klemmer på alle mulige måter, aldri vist agressive tendenser, og jeg har aldri være redd for å bli bitt eller at hun skal bite.  

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nydelige hunder, men vanskeligere å oppdra enn mange tror. De er unge og lekne lenge og har et høyt energinivå.

Anonymkode: 13807...94b

AnonymBruker
Skrevet

En fantastisk rase! Så ivrig, leken og god hele livet. Fantastisk familiehund! Men som flere påpeker, de er mer aktive enn mange tror, spesielt de tre første årene i livet dens. I tillegg er det store hunder, så viktig å bruke tid på trening. De bruker munnen sin mye ettersom de er apporterende fuglehunder, så sørg for å lære hunden å få ut energi på andre måter enn å ta tak i eiers arm, haha!

Anonymkode: f8770...320

• Liker 1
Skrevet

Morsom rase jeg gjerne skulle hatt igjen. Lettlært og lett å motiverer til trening grunnet stor matglede 😅 Fin familiehund, men lider nok litt under "golden er født snill" tankegangen og noen får lite sosialisering og trening av den grunn. Liker å være med på det meste, min ruslet løs rundt i stallen på rolige dager men gikk også timesvis i fjellet med kløv. Røyter som et h.... 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Avlet sønder og sammen for å få frem fluffy, hvite kosebamser uten å ta hensyn til gemyttet. Den siste tiden synes jeg nesten en stabil golden mer har vært unntaket enn regelen, men mulig jeg av en eller annen grunn bare møter ekstremtilfellene 🤷‍♂️

Anonymkode: e430a...d7f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...