AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #1 Del Skrevet 23. mai 2021 Skal ta over en gammel katt på 17 år. Uvisst rase, god mix. Den har bodd hos en eldre dame, og ikke vært forsikret før. Har kun erfaring med hund. Og det jeg vet er at det kan være vanskelig å få forsikring på eldre hunder. Hvordan er det med eldre katt? For alt jeg vet, har ikke katten hatt noen sykdommer Anonymkode: 7ef1f...499 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donaldine Skrevet 24. mai 2021 #2 Del Skrevet 24. mai 2021 Noen forsikringsselskaper har 7 år som grense, andre 10 år. Så å få forsikring på en 17 år gammel katt, er nok bare å glemme. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #3 Del Skrevet 24. mai 2021 Donaldine skrev (28 minutter siden): Noen forsikringsselskaper har 7 år som grense, andre 10 år. Så å få forsikring på en 17 år gammel katt, er nok bare å glemme. Oj! Jeg kan skjønne det med hunder, men katter kan jo bli veldig gamle?? Får de som har forsikring på katten sin beholde det? Og det kun er vanskelig å sette ny forsikring på en gammel katt? Eller er alle gamle katter ikke forsikret? 😰 ts Anonymkode: 7ef1f...499 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donaldine Skrevet 24. mai 2021 #4 Del Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Oj! Jeg kan skjønne det med hunder, men katter kan jo bli veldig gamle?? Får de som har forsikring på katten sin beholde det? Og det kun er vanskelig å sette ny forsikring på en gammel katt? Eller er alle gamle katter ikke forsikret? 😰 ts Anonymkode: 7ef1f...499 Mener det handler om hvor gammel katten kan være når forsikringen tegnes for første gang. Ulike deler av dekningen kan ha ulik varighet ift. kattens alder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #5 Del Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Oj! Jeg kan skjønne det med hunder, men katter kan jo bli veldig gamle?? Får de som har forsikring på katten sin beholde det? Og det kun er vanskelig å sette ny forsikring på en gammel katt? Eller er alle gamle katter ikke forsikret? 😰 ts Anonymkode: 7ef1f...499 Det er ulikt mellom forsikringsselskapene, men mange tilbyr nå at man får beholde forsikring, om man forsikrer en kattunge. Jeg har imidlertid alltid valgt bort forsikring på katt. Man betaler uforholdsmessig mye når katten uansett er ung og sprek. Trenger de veterinær gjelder det som regel traume eller forgiftning, og det er lite man for gjort. Når sykdommen kommer er det en eviglang liste med forbehold i forsikringsavtalen. Og man hadde puttet alt man har betalt til forsikringsselskapet i et globalt indeksfond har man rikelig til å betale absolutt alt som kommer. Må da understreke at jeg også har nok til å betale om noe skulle skje uforutsett med en ung katt. Har man ikke skylder man katten å ha forsikring. 17 er foresten veldig gammelt for en katt. Min eldste på 13 år er senior, med mange aldersrelaterte plager. Anonymkode: b913c...c76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #6 Del Skrevet 24. mai 2021 En 17 år gammel katt er gammel. Der er ingen steder å forsikre en så gammel katt Anonymkode: 90f32...c37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå