smilefjes Skrevet 6. september 2005 #1 Skrevet 6. september 2005 Skal lage avtrykk av min elskede lille baby sin hånd og fot på papir. Skal bruke det i babyboka, og blir det bra tror jeg at jeg også skal kopiere opp og bruke som forside på takkekortene til alle som har gitt barselsgave. Tror det ville være veldig søtt.. Noen som har laget det? Hva slags maling/stempelfarge e.l. bruker man? Tusen takk for svar
Far til 2 Skrevet 6. september 2005 #2 Skrevet 6. september 2005 Har ikke tatt den typen avtrykk du beskriver, men skulle gjerne gjort det. Har derimot gips avtrykk som vi har hengt på veggen og som også er et alternativ.
Gjest Apple- ikke innlogget Skrevet 6. september 2005 #3 Skrevet 6. september 2005 Jeg har gjort dette både med hobbylakk fra Panduro, vannmaling og fingermaling - alle funket bra! Brukte pensel og 'malte' hånden og foten. Belag deg på å prøve flere ganger før du får det til, så det kan være greit å ikke ta det rett i babyboken. Jeg kjøpte en vanlig skisseblokk (litt stivt, hvitt papir) i A3 - denne får du bruk for senere også - og klippet ut de fineste. Jeg har limt dem inn i både babybok, fotokalender, julekort osv. Lykke til!
smilefjes Skrevet 9. september 2005 Forfatter #4 Skrevet 9. september 2005 Supert! Takk for svar!! Gipsavtrykk var jo også en kjempeidé!! Da løper jeg avsted til hobbybutikken i morgen...
smilefjes Skrevet 9. september 2005 Forfatter #5 Skrevet 9. september 2005 En ting til..er det vanskelig å få til forresten? De vil jo stort sett krølle både tær og fingre...
Apple- Skrevet 9. september 2005 #6 Skrevet 9. september 2005 Vanskelig og vanskelig... Du må nok belage deg på å prøve en del ganger! Prøv med forskjellige farver, også, jeg syns det var pent med litt forskjellig.
smilefjes Skrevet 9. september 2005 Forfatter #7 Skrevet 9. september 2005 Vanskelig og vanskelig... Du må nok belage deg på å prøve en del ganger! Hehe, ser for meg et svært utålmodig lite barn, men må jo prøve. Vil jo forevige alt som har meg den skjønne lille jenta mi...
Apple- Skrevet 9. september 2005 #8 Skrevet 9. september 2005 Få med deg noen når du skal gjøre det. Det er mye lettere hvis én konsentrerer seg om å holde barnet, mens den andre bare konsentrerer seg om hånden/foten det skal tas avtrykk av. Ha en våt klut vsa. deg når du holder, og bruk kun vannløselige farver (det sa vel seg selv). Veldig søtt med rosa fotavtrykk! Men jeg brukte også mye svart. Dette kommer du til å være glad for at du har gjort! Og hvis barnet 'samarbeider': lag så mange du bare klarer, du kommer til å bruke dem til julekortene snart...
smilefjes Skrevet 9. september 2005 Forfatter #9 Skrevet 9. september 2005 Takker og bukker for gode tips. Gleder meg til å prøve! Får få med meg mannen min, så skal vi vel få det til..
Gjest Gjesta Skrevet 10. september 2005 #10 Skrevet 10. september 2005 Jeg laget i cernitt leire. En slags gråaktig leire som blir kritthvit når den tørker. Funker som plastilina, slik at det er enkelt å få til et pent trykk, i motsetning til gips blir det ikke noe klin, og resultatet ser nesten likt ut
Fibonacci Skrevet 10. september 2005 #11 Skrevet 10. september 2005 Hvis du først tar avtrykk i leire eller formbart materiale (hobbydeig f.eks.) og så bruker det som form til å helle gips i, blir det ikke noe søl! Jeg prøvde vannmaling til hånd-og fotavtrykk, men fikk tips om sukkerkulør, og det ble mye bedre! Sterkere farge, ser bedre ut. Foten er lettere enn hånda. Vær to! Og ha en våt klut i nærheten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå