Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg lurer fælt på hva "normalen" er. Når sov ditt barn borte for første gang? 

Hvordan var det, var det skummelt, rart, deilig? 

Anonymkode: 48691...5cb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi var jo på overnattingsbesøk og sov borte med en av oss ganske tidlig, men jeg regner med at du mener at baby var på overnatting uten noen av foreldre med? :)

Jeg tror faktisk vår var nærmere året før hun var på overnatting alene hos besteforeldrene 🙈 Det var ihvertfall sykt deilig!! Sove hele natten og ligge lenge om morgenen begge to ♥️

Anonymkode: 31369...7af

AnonymBruker
Skrevet

Nærmere to, ville være sikre på at han sov natten gjennom før noen andre fikk ansvaret 🙃

Anonymkode: e00aa...68e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vi var jo på overnattingsbesøk og sov borte med en av oss ganske tidlig, men jeg regner med at du mener at baby var på overnatting uten noen av foreldre med? :)

Jeg tror faktisk vår var nærmere året før hun var på overnatting alene hos besteforeldrene 🙈 Det var ihvertfall sykt deilig!! Sove hele natten og ligge lenge om morgenen begge to ♥️

Ja, jeg mener overnatting uten foreldre. 

Tusen takk for svar! Samboer har så lyst til at barnet skal sove borte, så vi kan sove lenge og ha kjæreste kveld, men jeg er ikke klar og er ordentlig redd for at barnet skal føle seg forlatt av meg. 

Men jeg må samtidig si at det hadde vært svært godt å sove en hel natt... 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nærmere to, ville være sikre på at han sov natten gjennom før noen andre fikk ansvaret 🙃

Anonymkode: e00aa...68e

Ja, ikke sant, dette tenker jeg også på. Føler det blir slemt at andre skal ta nattevåk, er tross alt vi som har bestemt oss for å ha barn. Føler så voldsomt på å ødelegge natten til noen andre, selv om det bare er for én natt. 

AnonymBruker
Skrevet

Vår sov første natt borte som 6 mnd, men det var fordi faren var bortreist og jeg måtte på sykehuset. Gikk veldig fint. Neste gang var vel rundt 1 år, og har siden sovet hos besteforeldre ca annenhver uke og blir kjempeglad for å dra dit. Sover hele natta der og sover lenge på morgenen, det skjer ikke alltid hjemme. 2 år nå:)

Anonymkode: 08ca5...251

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

4 år 🙈

Han ble passa på natta av besteforeldre i huset vårt mellom 2,5 og 3 år mens vi var borte da. Så kom korona og så føltes det liksom feil pga det. M

Anonymkode: 43b7f...4c5

AnonymBruker
Skrevet

Enda ikke skjedd her, 21 mnd. 

Anonymkode: 0b0c4...2cc

Skrevet (endret)

Vår er 1 år og 7 mnd og har ennå ikke sovet borte. Han er ikke i nærheten en gang av å sove rundt, og vi kjenner også veldig på at vi ikke vil ødelegge helgen til de rundt oss 😛 Har hatt barnevakt noen få ganger så vi kan spise middag ute, gå på kino etc, men da er vi jo alltid hjemme mellom kl 22 og 00. 

Endret av boblevann
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, ikke sant, dette tenker jeg også på. Føler det blir slemt at andre skal ta nattevåk, er tross alt vi som har bestemt oss for å ha barn. Føler så voldsomt på å ødelegge natten til noen andre, selv om det bare er for én natt. 

Dere har ikke besteforeldre som vil ha barnet på besøk da? Eller søsken? :) 

Vår er borte på overnatting ca annenhver helg nå som hun er 2,5 år og besteforeldre syntes bare det er kjempestas! Vi har ganske engasjerte besteforeldre på begge sider så vi er heldige der. 

AnonymBruker
Skrevet

Rett over 1 år første gang her :) hos farmor og farfar. Hadde sovet natten igjennom noen måneder da!

Anonymkode: 64126...498

AnonymBruker
Skrevet

3,5 

Anonymkode: 13a19...24b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg merker at jeg har ikke så dårlig samvittighet for å risikere å "ødelegge en natt" for andre 🙈 Vår sov vanligvis greit gjennom natta, men kunne våkne av og til. De som har hatt henbe på overnatting - hennes tanter og besteforeldre - har jo ikke småbarn til vanlig og de er to stk som kan bytte på. De har henne fra en ettermiddag til formiddagen etter i en helg og kan sove hele resten av dagen ved behov. :)

Skrevet

Første overnatting uten oss var rett før hun fylte 3 år, fordi da ble lillebror født 😅 hadde det ikke vært en nødvendighet så hadde hun nok fortsatt ikke sovet borte (3.5 år nå). Når det er sagt så har jeg heller aldri hatt behov for overnattingspass 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Mi er 2 år og 3 mnd og aldri sovet borte fra oss. 

Anonymkode: 01389...423

Skrevet

8 mnd, pga en begravelse 

AnonymBruker
Skrevet

Tror egentlig ikke du får et veldig normalt snitt av hva som er vanlig her. Det kommer jo først og fremst an om man har noen nære som har mulighet og lyst å ha baby på overnatting først og fremst. Mine venninner og svigerinne har vært tidligere ute med barnepass med overnatting hos ivrige besteforeldre enn vi var :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

7 mnd, hos mormor og bestefar som hun hadde vært masse med. Vi var inne i en dårlig periode med søvn, så de tilbudte seg å ta henne en natt. Vi fikk sove hele natten, og ut på morgenen, ga litt etterlengtet energipåfyll og gjorde det enklere neste natt. 

For oss var det riktig, for andre ville det vært helt feil. Besteforeldrene bor 5 min unna oss, så skulle det vært helt krise så var vi ikke langt unna.

Anonymkode: 4b35c...673

AnonymBruker
Skrevet

3,5 år. Da hun endelig sovnet alene og sov hele natten gjennom - og uttrykte et ønske om å få sove over hos en slektning

Anonymkode: d51eb...4eb

Skrevet

Med oss - 8 uker. Uten - 7,5 mnd. 

Det gikk helt greit, vi visste at hun hadde det godt og var i trygge hender hos foreldrene mine. Hun var der fra lørdag formiddag og til søndag ettermiddag. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...