AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #1 Skrevet 23. mai 2021 Noen som har hatt det før? Hvor kjøpte du? Hvor får man tak i rimligest? Hvilken pris kan jeg forvente? For og/eller imot? Vanskelig å vaske? Jeg har så lyst på vegg til vegg teppe på soverommet men jeg har egentlig bare hørt negative ting om det så vet ikke om jeg burde høre på lysten eller fornuften. Anonymkode: 24dc9...f56
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #2 Skrevet 24. mai 2021 Vi har vegg til vegg teppe på soverommet og er kjempefornøyd.😍 Støvsuger det to ganger i uken og det er alt. Soverommet er varmere og deilig å gå på det myke teppet. Vi kjøpte det på Fargerike Slettvold, betalte 6500,-, heter Borneo. Anonymkode: e8f97...345 2
Chiubi Skrevet 24. mai 2021 #3 Skrevet 24. mai 2021 Vi kjøpte leilighet med vegg til vegg teppe på soverom, og det var en gledens dag da vi fikk fjernet det og lagt parkett, så vi fikk vaske gulvet. 8
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #4 Skrevet 24. mai 2021 Sørg i så fall for å kjøpe ett allergivennlig, det er mindre støv fra slike. Vanlige vegg til vegg tepper er et mareritt. Jeg hadde selv aldri hatt vegg til vegg teppe, heller tepper man kan fjerne for å Vaske. Det blir et ork å rense teppet, selv om det ikke behøves mer enn 3-4 ganger i året. Anonymkode: 809d9...f8c 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #5 Skrevet 24. mai 2021 – Om man velger vegg-til-vegg-teppe i walk in closet, vil mest sannsynlig edderkopper og andre uønskede kryp slå leir der etter noen måneder i og med at man ikke rengjør der like ofte, og fordi garderoben er mørk og ofte kald. Er gulvet kaldt og rommet over teppet varmt, vil det kunne danne seg fukt og muggsopp under teppet. Leste edderkopp så nå ble jeg veldig skeptisk🤣 Anonymkode: 24dc9...f56
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #6 Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): For og/eller imot? Vanskelig å vaske? Anonymkode: 24dc9...f56 Eneste måten å få vaska de teppene, er vel rett og slett med tepperensmaskin. Jeg har alltid fjerna veggtilvegg-tepper. Det er et makkverk og samler støv som ikke noe annet. Blir flekkete og fæl med tiden. Får man barn i hus, blir det ekstra mye kliss rundt om kring, oppkast og dritt og piss kommer på de merkeligste stedene. Anonymkode: c0e7d...1ca 6
Drizzt Skrevet 24. mai 2021 #7 Skrevet 24. mai 2021 Kan jeg spørre hvorfor du vil ha vegg-til-vegg gulvteppe? Det samler mye støv og er veldig vanskelig å vaske. 4
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #8 Skrevet 24. mai 2021 Drizzt skrev (47 minutter siden): Kan jeg spørre hvorfor du vil ha vegg-til-vegg gulvteppe? Det samler mye støv og er veldig vanskelig å vaske. Det passer inn til looken jeg har tenkt å ha på soverommet og det er deilig å gå på, jeg går mye barbeint. Alltid hatt lyst på det. Jeg hater å vaske og støvsuge så jeg begynner mer å mer å skjønne at det bør forbli en drøm😂 Anonymkode: 24dc9...f56
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #9 Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Eneste måten å få vaska de teppene, er vel rett og slett med tepperensmaskin. Jeg har alltid fjerna veggtilvegg-tepper. Det er et makkverk og samler støv som ikke noe annet. Blir flekkete og fæl med tiden. Får man barn i hus, blir det ekstra mye kliss rundt om kring, oppkast og dritt og piss kommer på de merkeligste stedene. Anonymkode: c0e7d...1ca Høres stress ut... Anonymkode: 24dc9...f56
Drizzt Skrevet 24. mai 2021 #10 Skrevet 24. mai 2021 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det passer inn til looken jeg har tenkt å ha på soverommet og det er deilig å gå på, jeg går mye barbeint. Alltid hatt lyst på det. Jeg hater å vaske og støvsuge så jeg begynner mer å mer å skjønne at det bør forbli en drøm😂 Anonymkode: 24dc9...f56 Jeg forstår det. Men det er en ting å se det på bilder og gå på det og noe helt annet å vedlikeholde. Her hvor vi bor var det gulvtepper vegg-til-vegg i alle soverom fordi slik bygde man før, da huset ble bygd. Fjernet alt og erstattet med laminat. Ja, kaldere og hardere underlag enn gulvteppe, men så mye enklere å vedlikeholde og holde rent. Jeg tenker at du må bare veie for og mot. Er det et alternativ med kortere teppe som dekker en del av gulvet, men ikke hele? Endret 24. mai 2021 av Drizzt 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #11 Skrevet 24. mai 2021 Jeg har aldri vasket mitt og heller ikke noe flekker på den. 🤔 Anonymkode: e8f97...345 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #12 Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg hater å vaske og støvsuge så jeg begynner mer å mer å skjønne at det bør forbli en drøm😂 Anonymkode: 24dc9...f56 Kjøp en robot. Anonymkode: 64a30...5cc 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #13 Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Kjøp en robot. Anonymkode: 64a30...5cc Det har jeg, men ville hatt et litt «langhåret» teppe, så ser ikke for meg at den hadde likt det. Anonymkode: 24dc9...f56
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #14 Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg har aldri vasket mitt og heller ikke noe flekker på den. 🤔 Anonymkode: e8f97...345 Men det er fotsvette og hudolje og masse andre ekle greier som du ikke kan se. Anonymkode: 659fe...b02 6
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #15 Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men det er fotsvette og hudolje og masse andre ekle greier som du ikke kan se. Anonymkode: 659fe...b02 Skikkelig skumle saker altså. Spøk til side, legg teppe om du vil. Folk har hatt dem i årevis uten plager, får du plager er det bare å fjerne det. Anonymkode: 5f4a8...4d6 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #16 Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Skikkelig skumle saker altså. Spøk til side, legg teppe om du vil. Folk har hatt dem i årevis uten plager, får du plager er det bare å fjerne det. Anonymkode: 5f4a8...4d6 Er ikke skummelt, bare jævlig ekkelt. Ville du ha gått med sokker du aldri vasket eller gulv som bare ble støvsugd? Det er jo uhygienisk. Men så klart, ikke alle er opptatt av å ha det rent. Det er ikke «bare» å fjerne et vegg til vegg-teppe. Det er dyrere å fjerne enn å legge det på. Anonymkode: 659fe...b02 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #17 Skrevet 25. mai 2021 Det er den dårligste ideen jeg noen gang har hørt! 🙈 Vokste selv opp i et hus med vegg til vegg tepper, og det var en gledens dag da jeg var gammel nok til å bestemme oppussing av soverommet mitt selv, og fikk fjernet teppegulvet. Å vaske med tepperensmaskin er fine greier det, men når teppegulvet har vært der i noen år og vannet som suges inn i tepperensmaskinen ikke blir rent samme hvor mange ganger du går over gulvet med maskinen så skjønner du kanskje hvor dårlig ide det er. I voksen alder har jeg såpass teppe-aversjon at et teppe aldri kommer inn i mitt hus, selv ikke om det er løst. Anonymkode: c8720...bd5 5
Million Skrevet 25. mai 2021 #18 Skrevet 25. mai 2021 (endret) Jeg er vokst opp med vegg-til-vegg-teppe i stuen hjemme, og fikk nok av det da. Kunne aldri tenkt meg en sånn støv-og skittbombe på gulvene selv, nå i dag! (selv om det er mykt og lunt å gå på) Uansett hvor mye du støvsuger noe sånt, får du aldri opp alt. Det vil samle seg masse skittpartikler og støv i det, uansett. Jeg forstår ikke hvordan folk i England f.eks. fremdeles i dag kan være så glade i å legge vegg-til-vegg-tepper i hjemmene sine. Der bruker de det jo ofte. Eller de har det liggende fra gammelt av og har aldri tenkt på å fjerne det. På tv har jeg til og med sett baderom (!) med vegg-til-vegg teppe i England! Helt hårreisende. Endret 25. mai 2021 av Million 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #19 Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Men det er fotsvette og hudolje og masse andre ekle greier som du ikke kan se. Anonymkode: 659fe...b02 Nope, det er verken fotsvette eller hudolje på den eller andre greier, jeg er så opptatt av å ha det det rent, at du aner ikke. Så gå å ta deg en bolle du. Du liker ikke veggtilvegg teppe, jeg liker og trives med det, ferdig med det. 🤓 Anonymkode: e8f97...345 3
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #20 Skrevet 25. mai 2021 Vegg-til-vegg-teppe? 😳😳😳😳🤢 Antar at de som ønsker seg det er født etter at disse gikk av moten? Noe mer grusomt ekkelt å ha i hus kan jeg ikke tenke meg. Anonymkode: ab565...827 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå