Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Den lokale videregående skolen er kombinert studieforberedende og yrkesfaglig og den har fått veldig dårlig rykte. Ryktet sies å ha oppstått fordi de ikke klarer å fylle opp de yrkesfaglige linjene slik at snittet for å komme inn på flere av de yrkesfaglige linjene såvidt krever ståkarakterer og da har elever kommet fra større by med veldig svake karakterer kommet bussende hit.

Det har igjen ført til at veldig få på sønnens trinn ønsker å gå der, men heller vil ta buss 1 time om dagen for å slippe når de har gåavstand til en videregående som tilbyr alt unntatt Toppidrett.

Hvorfor tilbyr så mange vgs begge deler ?  De skolene i pendleavstand her som kun tilbyr studieforberedende har bra rykte og den av de som kun tilbyr yrkesfag har ikke dårlig rykte. 

Jeg husker selv hvor slitsomt det var med lange bussturer for å gå på vgs og hvor mye jeg savnet en kort sykkeltur som på ungdomsskolen, så jeg har jo lyst til å anbefale den vgsen jeg kan se fra studievinduet, men til hvilken pris når venner ikke vil dit. Hva ville dere gjort og hva ersynet deres på kombinerte skoler? 

(grunnen til at yrkesfag ikke blir vurdert er at sønnen har 10 tommeltotter og null praktisk interesse - som sin far med doktorgrad) 

Anonymkode: aa3f4...843

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...