Gå til innhold

Uke 29 i svangerskapet. Blir fort stappmett. Flere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Den siste uken har det hvert veldig vanskelig å få i seg et skikkelig måltid. Blir stappmett nesten før jeg starter å spise noe. Føles som om magen min skal sprekke etter et par munnfull. Sliter også med løs mage. Har heller ikke lagt på meg. Skal høre med jordmor på neste kontroll, men ville høre om noen flere opplever lignende. 

Trodde dette var mer vanlig et par uker før termin. Har ennå litt igjen før jeg skal føde.

Flere som har det lignende? Og når startet det hos dere? Gikk det over eller varte det frem til fødsel? Gikk dere ned i vekt? Påvirket det babyen på noen måte? 

Anonymkode: 39d65...107

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Var likt hos meg, ble bedre i uke 33-ish når magen sank litt.

løs mage derimot har jeg nå uke 35

Anonymkode: 2db66...557

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært stappmett etter et par munnfuller i ukesvis, orker ikke spise så mye og magen føles stappfull da livmor presser inn i lungene mine. Er uke 34 og gleder meg til magen slipper litt. Men jeg legger på meg relativt jevnt, babyen vokser ihvertfall.

Har du ikke lagt på deg noe siden starten? Hvor langt er du på vei? 

Løs mage hadde jeg ikke før rett før fødselen (4 timer før ungen var ute) med førstemann, ellers har jeg vært hard i magen både med første og denne gang. 

Anonymkode: d85c6...4cc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har vært stappmett etter et par munnfuller i ukesvis, orker ikke spise så mye og magen føles stappfull da livmor presser inn i lungene mine. Er uke 34 og gleder meg til magen slipper litt. Men jeg legger på meg relativt jevnt, babyen vokser ihvertfall.

Har du ikke lagt på deg noe siden starten? Hvor langt er du på vei? 

Løs mage hadde jeg ikke før rett før fødselen (4 timer før ungen var ute) med førstemann, ellers har jeg vært hard i magen både med første og denne gang. 

Anonymkode: d85c6...4cc

Har lagt på meg normalt frem til nå :) Men er de siste ukene vekten har stått stille. Å mye av årsaken er nok dette med at jeg ikke klarer å spise mer enn noen munnfull. Er 29 uker :) 

Har stort sett hvert veldig heldig og sluppet forstoppelse. Så har hatt normal avføring frem til nå. Men er kun de siste 3-4 dagene jeg har hvert løs i magen. 
ts  

Anonymkode: 39d65...107

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...