AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #1 Skrevet 23. mai 2021 https://m.facebook.com/overhortuis?locale=nb_NO Utrolig mye latterliggjøring av barnehageutdanningen. Hva tenker dere? Anonymkode: aa887...301
Gjest Kastanjefrø Skrevet 23. mai 2021 #2 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): https://m.facebook.com/overhortuis?locale=nb_NO Utrolig mye latterliggjøring av barnehageutdanningen. Hva tenker dere? Anonymkode: aa887...301 Virker som det er blitt en greie fordi de tar seg ekstremt nære av det. Går ut ifra at du studerer det selv?
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #3 Skrevet 23. mai 2021 7 minutter siden, Kastanjefrø said: Virker som det er blitt en greie fordi de tar seg ekstremt nære av det. Går ut ifra at du studerer det selv? Ja, går der selv..vurderer å si ifra Anonymkode: aa887...301 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #4 Skrevet 23. mai 2021 Jeg er ikke barnehagelærer, og jeg har heller ingen planer om å bli det. Likevel syns jeg det er ufattelig stygt å sitte å latterliggjøre en bachelorutdannelse. Det er en bachelorgrad på lik linje med andre bachelorgrader, og selvsagt er det ikke slik at alle som velger denne utdanningen, er folk som ikke hadde fått til noe annet. De hadde et interessefelt da de skulle studere, og valgte deretter. En skal ikke spole så alt for mange år tilbake før kravet for å komme inn på linja her jeg er fra, var mye høyere enn i dag. Svært populær linje med få plasser fikk snittet opp. Men med den mobbingen flere holder på med, så er det nok ikke så alt for mange år før folk som genuint er opptatt av barn Ogs å sturer unna utdanningen, rett og slett for å slippe stemplingen enkelte holder på med nå. Og da blir det nok en del engasjerte mennesker i yrket, som skal passe på det kjæreste vi har... Anonymkode: 5309f...b98 4
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #5 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er ikke barnehagelærer, og jeg har heller ingen planer om å bli det. Likevel syns jeg det er ufattelig stygt å sitte å latterliggjøre en bachelorutdannelse. Det er en bachelorgrad på lik linje med andre bachelorgrader, og selvsagt er det ikke slik at alle som velger denne utdanningen, er folk som ikke hadde fått til noe annet. De hadde et interessefelt da de skulle studere, og valgte deretter. En skal ikke spole så alt for mange år tilbake før kravet for å komme inn på linja her jeg er fra, var mye høyere enn i dag. Svært populær linje med få plasser fikk snittet opp. Men med den mobbingen flere holder på med, så er det nok ikke så alt for mange år før folk som genuint er opptatt av barn Ogs å sturer unna utdanningen, rett og slett for å slippe stemplingen enkelte holder på med nå. Og da blir det nok en del engasjerte mennesker i yrket, som skal passe på det kjæreste vi har... Anonymkode: 5309f...b98 En del uengasjerte, skulle det stå.. Anonymkode: 5309f...b98
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #6 Skrevet 23. mai 2021 Herregud, ha litt selvironi og humor. I trondheim feks er det godt kjent at de som går på diverse ingeniørstudier på NTNU gløshaugen gjør narr av utdanningene på NTNU dragvoll som afrikastudier osv. Dette fortsetter også inn i yrkeslivet hvor man kødder om andre yrker. Ikke start krenkefest av dette… Jeg lo av memes på sida der jeg. Mye sannhet i dem, så du må nok bare finne selvironien din. Det er jo liten tvil om at det ikke er en krevende bachelor sammenlignet med feks politiutdanning. I tillegg er det jo sinnssykt mange ufaglærte assistenter i barnehagene som jo senker yrkesstatusen. Ikke skap krenkefest Anonymkode: 31c57...edb 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #7 Skrevet 23. mai 2021 Haha😂😂😂 Morsom side🤣 Anonymkode: 99586...a2e 1
Gjest Kastanjefrø Skrevet 23. mai 2021 #8 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Herregud, ha litt selvironi og humor. I trondheim feks er det godt kjent at de som går på diverse ingeniørstudier på NTNU gløshaugen gjør narr av utdanningene på NTNU dragvoll som afrikastudier osv. Dette fortsetter også inn i yrkeslivet hvor man kødder om andre yrker. Ikke start krenkefest av dette… Jeg lo av memes på sida der jeg. Mye sannhet i dem, så du må nok bare finne selvironien din. Det er jo liten tvil om at det ikke er en krevende bachelor sammenlignet med feks politiutdanning. I tillegg er det jo sinnssykt mange ufaglærte assistenter i barnehagene som jo senker yrkesstatusen. Ikke skap krenkefest Anonymkode: 31c57...edb Sammenlignet med politiutdanningen? 😂 det akademiske nivået på politiutdanningen og barnehagelærerutdanningen er nok ca. Den samme. Det er derimot ganske høye inntakskrav på PHS.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #9 Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 23.5.2021 den 21.05): Ja, går der selv..vurderer å si ifra Anonymkode: aa887...301 Ser ut som siste innlegg er over ett år gammelt? Hva er det å si ifra om egentlig? Anonymkode: 96b25...ecb
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #10 Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 23.5.2021 den 21.22): Herregud, ha litt selvironi og humor. I trondheim feks er det godt kjent at de som går på diverse ingeniørstudier på NTNU gløshaugen gjør narr av utdanningene på NTNU dragvoll som afrikastudier osv. Dette fortsetter også inn i yrkeslivet hvor man kødder om andre yrker. Ikke start krenkefest av dette… Jeg lo av memes på sida der jeg. Mye sannhet i dem, så du må nok bare finne selvironien din. Det er jo liten tvil om at det ikke er en krevende bachelor sammenlignet med feks politiutdanning. I tillegg er det jo sinnssykt mange ufaglærte assistenter i barnehagene som jo senker yrkesstatusen. Ikke skap krenkefest Anonymkode: 31c57...edb Det kan da umulig være særlig høyt nivå på PHS?! Anonymkode: 49374...f5b
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #11 Skrevet 24. mai 2021 Selv har jeg kjemperespekt for barnehagelæreryrket! Dere gjør en super jobb, og det går ikke bare ut på å skifte bleier. Dere legger mye av grunnlaget for menneskers liv gjennom å lære hvordan barns psyke og utvikling fungerer. Psyken etableres de første 5 årene av livet. Da holder det ikke med bare de som sitter å passer på barna i sandkassen. Ikke bry deg om den siden, bare le av det. Anonymkode: 98811...b7e
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #12 Skrevet 24. mai 2021 Jeg skal fremover anmelde alle som sier en "doktor, doktor" vits Anonymkode: 542f2...6e5
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #13 Skrevet 26. mai 2021 Virker ikke som det er mye aktivitet på sida ? Er ikke barnehagelærer men jobber selv i ett lavtlønnsyrke som blir mye latterliggjort og sett på som "utlendingjobb". Jeg har lært meg å se ned tilbake på de som sier sånn Anonymkode: 6f6f3...876 1
Gjest Albbas Skrevet 26. mai 2021 #14 Skrevet 26. mai 2021 Jeg syns ikke siden var så morsom... Veldig enkel. Hva er det komiske i dette? Hvis man har en forutinntatt holdning om at studier skal være mest mulig vanskelige så kan jeg se at man synes dette er morsomt, men studier skal jo ikke nødvendigvis være vanskelige. De skal gi den nødvendige kompetanse for å jobbe med det faget det handler om. Og så tenker jeg at joda, pensum for barnehagelærer er sikkert "enkelt", men det er likevel VIKTIG. Og når man får barn og ser hvor utrolig mye de ansatte i barnehagen betyr for både barn og foreldre, så er hvertfall jeg utrolig takknemlig for at de har en solid utdanning. De ansatte i barnehagen er faktisk de som betyr mest i livet vårt mens vi har barnehagebarn. Mange av de som studerer mer krevende retninger vil ende opp i såkalte "bullshit-jobs". En barnehagelærer som tar i bruk utdanninga si vil uansett med 100% sikkerhet bety MYE for mange mennesker. Det skal man være stolt av, uansett hva man synes om humoren.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #15 Skrevet 26. mai 2021 On 5/24/2021 at 10:32 PM, AnonymBruker said: Selv har jeg kjemperespekt for barnehagelæreryrket! Dere gjør en super jobb, og det går ikke bare ut på å skifte bleier. Dere legger mye av grunnlaget for menneskers liv gjennom å lære hvordan barns psyke og utvikling fungerer. Psyken etableres de første 5 årene av livet. Da holder det ikke med bare de som sitter å passer på barna i sandkassen. Ikke bry deg om den siden, bare le av det. Anonymkode: 98811...b7e Ironisk nok er det akkurat sånn som dette man også snakker til barn. "Jeg syns dere er kjempeflinke, jeg! Ikke bry dere om hva Kari og Pål og Espen sier!" Anonymkode: 3d933...962
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå