AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #1 Skrevet 23. mai 2021 Jeg skal bli samboer for første gang, og gleder meg veldig. Vi ønsker etterhvert å finne oss et nytt bosted, men i mellomtiden flytter jeg inn hos han. Vi eier begge mye ting. Har blitt enige om å ha en skikkelig opprydding hos han, og hos meg, før vi flytter mine ting inn hos han. Har dere noen gode råd til rydde og flytteprosessen? Hvor mye bør vi spare på av det vi har dobbelt opp av, feks hverdagsservise, kjøkkenutstyr o.l.? Anonymkode: 9d061...fb6
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #2 Skrevet 23. mai 2021 Kast med hard hånd😊 Anonymkode: 468cd...862 3
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #3 Skrevet 23. mai 2021 Jeg ville ikke kastet det du er usikker på, før dere har bodd sammen en stund og finner ut av hva du trenger og ikke😄 Så kan du kaste ting da, så lenge det er plass så klart. Anonymkode: 583d0...4fc
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #4 Skrevet 23. mai 2021 Jeg ville kastet det du vet du aldri nå eller ikke senere får bruk for. Har dere plass til lagring så pakk resten ned og finn ut etterhvert om dere trenger det. Dermed kan du slippe å føle at du på kvitte deg med ting som kanskje har sentimental verdi bare for deg. Alle er forskjellige, noen har null tilknytning til ting, andre ikke. Jeg tok vare på masse kjøkkenutstyr når vi flyttet sammen og det har vært greit å ha et lite lager av ting når vi skulle ha hytte f.eks. Jeg har ved ulike flytter angret på at jeg kastet for mye småmøbler, de hadde ved flytt en gang til kommet til nytte. Mye kan også males om så det føles nytt for begge. Mannen min liker å kaste mer enn meg, så jeg har følt at jeg har gitt meg når jeg ikke burde. Har dere mye cder/bøker/filmer så anbefaler jeg å finne løsninger for å minske plassen på det først. Finne annen oppbevaring enn originalcovet fremme. Anonymkode: 356f7...47f 1
Gjest DEN NAKNE GARTNER Skrevet 24. mai 2021 #5 Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg skal bli samboer for første gang, og gleder meg veldig. Vi ønsker etterhvert å finne oss et nytt bosted, men i mellomtiden flytter jeg inn hos han. Vi eier begge mye ting. Har blitt enige om å ha en skikkelig opprydding hos han, og hos meg, før vi flytter mine ting inn hos han. Har dere noen gode råd til rydde og flytteprosessen? Hvor mye bør vi spare på av det vi har dobbelt opp av, feks hverdagsservise, kjøkkenutstyr o.l.? Anonymkode: 9d061...fb6 Jeg har tre tips til deg: 1. Begynn i supergod tid på forhånd. 2. Ta kun med deg det du virkelig er glad i eller vet at du får god bruk for. 3. Les om minimalisme som livsstil og tenk litt over hva du egentlig trenger, ikke hva du tror du trenger. Ikke bruk tid og energi på å flytte med deg gammal drit eller ting du egentlig ikke trenger. Selg, gi bort, resirkuler og kast det du ikke trenger.
Gjest DEN NAKNE GARTNER Skrevet 24. mai 2021 #6 Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg ville ikke kastet det du er usikker på, før dere har bodd sammen en stund og finner ut av hva du trenger og ikke😄 Så kan du kaste ting da, så lenge det er plass så klart. Anonymkode: 583d0...4fc Høres ut som en utsettelse av det å ta avgjørelser. Gjør den vanskelige jobben i forkant og flytt sammen uten for mye ting - det skaper harmoni og en fresh start !
Sensi Skrevet 24. mai 2021 #7 Skrevet 24. mai 2021 Pass på å ha en tydelig avtale når dere flytter sammen. Ved et evt brudd vil det bli dyrt for deg om du må kjøpe alt nytt. Alt fra glass til bestikk, kjeler etc. Samme med møbler. Samtidig kan du ikke pakke med deg alt og han kan ikke beholde alt. Og dere har nå valgt å flytte sammen og satse på hverandre. Så pass på at avtalen ved brudd ivaretar begge sine interesser. Ingen vits i at den ene sitter på bar bakke. Komprimmer alt du vil beholde av gamle minner. Rydd og kast. Begynn nå. Det er tidkrevende arbeid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå