Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Babyen får morsmelk. Den siste tiden har den hatt én bæsjebleie i uka, nemlig Søndagsbæsjen. Vel, nå går søndagen mot slutten og ingen bæsj😬 Når bør vi bli bekymret? Og hva kan vi gjøre hvis det drøyer lenge?

Anonymkode: d90e9...b37

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er normalt😊  hvis du er usikker kan du også ringe helsesøster. Men husker at det var en gutt i barselgruppa mi som også bæsjet en gang i uken. Når de fullammer, så er det helt normalt. Når de drikker mme, så må man være mer oppmerksom på det

Anonymkode: 35d1c...d79

• Liker 1
Skrevet

Legen vår sa at babyer kan bæsje alt mellom 7 ganger om dagen til en gang hver 7. dag (altså en gang i uken) og det er normalt. Dersom barnet er påvirket og evt sliter må selvfølgelig helsestasjon/lege oppsøkes. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er liksom "opptil 1 uke imellom" jeg har lest er innafor normalen. Men lenger enn det synes jeg er unødvendig 😕

AnonymBruker
Skrevet

Begge våre har bæsjet fra 1 gang i uka til 1 gang hver fjortende dag når de var små og fikk kun morsmelk.

Anonymkode: bf76d...da3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde også en som bæsjet sjeldent og heller mye om gangen. Var så bekymret og brukte så mye tid på å tenke på det, men fikk beskjed av jordmor at så lenge han ikke virket misfornøyd og i tillegg drakk morsmelk skulle jeg ikke være bekymret. Når bæsjen kom var den aldri hard, det gikk bare treigt hos oss. Hvis dere erfarer at baby er plaget eller har opplevd at baby har vært plaget/hatt hard avføring ville jeg snakket med lege.

Anonymkode: 2ea63...a0c

AnonymBruker
Skrevet

Her hadde vi fredagsbæsjen en periode, som pleide å komme sånn omtrent når fredagsmiddagen ble satt på bordet. Det var med baby nr. to, og var slik helt fra fødsel. Hvis babyen er yngre enn 6 uker (tror jeg, husker ikke nøyaktig antall uker mer) skal den egentlig ha avføring hver dag også hvis den får morsmelk. Det hadde altså ikke vår, og det var ikke noe galt. Men med så små skal man ta kontakt med helsestasjon eller lege. 

Regner med at deres er litt større, og da er opp mot 14 dager også innenfor. Vår som bæsjet så sjelden, begynte å bæsje enda sjeldnere etter 6 uker. Det gikk som regel mellom 7 og 14 dager mellom bæsjebleiene fram til vi begynte med fast føde. Storesøsteren hadde mye hyppigere avføring, men jeg husker enda at det gikk over en uke en gang (som jeg husker det, var det to uker, men jeg overdriver nok fordi jeg var superstresset førstegangsmor til en som vanligvis bæsjet flere ganger daglig).

Anonymkode: cf52e...a4c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, det er liksom "opptil 1 uke imellom" jeg har lest er innafor normalen. Men lenger enn det synes jeg er unødvendig 😕

Lenger enn det er også normalt. Mine kunne ha både 10 og 11 dager mellom før vi begynte med fast føde. 

Anonymkode: d1f9b...f98

AnonymBruker
Skrevet

Min bæsjer rundt klokken 10 hver morgen. Får mme hver tredje time døgnet rundt. Fin rutine. 

Anonymkode: 96255...b71

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Her hadde vi fredagsbæsjen en periode, som pleide å komme sånn omtrent når fredagsmiddagen ble satt på bordet. Det var med baby nr. to, og var slik helt fra fødsel. Hvis babyen er yngre enn 6 uker (tror jeg, husker ikke nøyaktig antall uker mer) skal den egentlig ha avføring hver dag også hvis den får morsmelk. Det hadde altså ikke vår, og det var ikke noe galt. Men med så små skal man ta kontakt med helsestasjon eller lege. 

Regner med at deres er litt større, og da er opp mot 14 dager også innenfor. Vår som bæsjet så sjelden, begynte å bæsje enda sjeldnere etter 6 uker. Det gikk som regel mellom 7 og 14 dager mellom bæsjebleiene fram til vi begynte med fast føde. Storesøsteren hadde mye hyppigere avføring, men jeg husker enda at det gikk over en uke en gang (som jeg husker det, var det to uker, men jeg overdriver nok fordi jeg var superstresset førstegangsmor til en som vanligvis bæsjet flere ganger daglig).

Anonymkode: cf52e...a4c

Straks 3mnd gammel, begynte med dette regimet sitt ved ca 5-6 uker. Så burde nok ha tatt det opp da 😕 Jaja, skal snart på kontroll så får spørre der også :)

AnonymBruker
Skrevet

Før vi begynte med fast føde hadde baby avføring 1-3 ganger i uka (myye hver gang, og gjerne i to omganger). Men etter hun begynte med flere måltider med fast føde har hun daglig avføring😊

Anonymkode: c1c60...1b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...